Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
08 dec 2011 12:54
Bassen schreef:nieuwe apk
Een hele geruststelling voor de koper!
Ik denk een prima prijs, ben je zó kwijt die auto!
21 dec 2011 12:51
Grappig, die opmerkingen over de (te lage?) prijs. Mensen, de markt is echt heel slecht nu. Ook voor 964-jes. Dus ik denk idd dat je heel blij mag zijn als je 'm kwijt raakt voor ongeveer de vraagprijs. Ik duim in ieder geval met je mee!
21 dec 2011 19:44
@ Amazon: ik bedoelde inderdaad de advertentie van marktplaats, bedankt
23 dec 2011 17:13
MS964 schreef:denk idd dat je heel blij mag zijn als je 'm kwijt raakt voor ongeveer de vraagprijs. Ik duim in ieder geval met je mee!
Zoals het er nu naar uit ziet zijn er twee geïnteresseerden, eentje omgeving Rotterdam en een Duitser uit nurnberg
30 dec 2011 20:12
Zoals het er nu naar uitziet is de auto verkocht. Dinsdag komt er iemand uit Neurenberg naar hier om de auto te bekijken en waarschijnlijk ook mee nemen (gezien hij er 700km voor moet afleggen en hij met de trein komt). Zou een leuk begin zijn van het nieuwe jaar
30 dec 2011 20:22
adac verkoopcontract laten tekenen

gefeliciteerd met de (voorgenomen) verkoop.
30 dec 2011 21:07
Da's nog best rap gegaan dan.
Al een donor gevonden voor je "dromen project"
30 dec 2011 21:18
Mooi Bassen met zo'n vooruitzicht. Inderdaad nog snel gegaan.
31 dec 2011 0:15
Nog geen donor nee, maar zal ook rustig opzoek gaan. Eerst dinsdag afwachten.
31 dec 2011 0:20
zo, dat zou mooi zijn voor je als het lukt met de verkoop!
Succes, ben benieuwd naar het vervolg
31 dec 2011 0:26
De markt voor 964-jes is kennelijk goed. Zou mooi zijn als je 'm zo snel verkoopt, fingers crossed
Wat betreft contract: even AutoBild contractje opstellen
31 dec 2011 14:34
Misschien een rare vraag maar waarom zou je zo'n contract opstellen? is in het geval van een particuliere verkoop het duitse recht van toepassing? Lijkt me niet toch, waarom dan toch jezelf vrij waren. Ik snP dat je beter safe than sorry kunt zijn.
31 dec 2011 14:43
auto wordt in NL verkocht. NL recht van toepassing. Met een contract heb je iig een ondertekend papier waarin de koper verklaart dat bij ondertekening zaken bekend zijn, kilometerstand en tijdstip van overdracht zijn vastgelegd. Laat ik het zo zeggen; ik ben blij dat ik het gedaan heb met een contractje.
31 dec 2011 15:28
dubsport schreef:Misschien een rare vraag maar waarom zou je zo'n contract opstellen?
Ik zou het omdraaien: waarom niet?
Ervaring van PF'ers leert bovendien dat het ook zeer verstandig is om te doen
01 jan 2012 22:06
Hallo heb je de Porsche nog te koop staan....neem dan even contact met me op 06-53814393 groeten Peter
01 jan 2012 22:15
Dinsdag weet ik of die verkocht is of niet, mocht de koop niet doorgaan dan zal ik je even bellen.
01 jan 2012 22:30
horn schreef:auto wordt in NL verkocht. NL recht van toepassing
Volgens artikel 3 van de Rome I verordening wordt een overeenkomst beheerst door het recht dat de partijen hebben gekozen. Dat kan het recht van elk land van de wereld zijn. Een Nederlandse verkoper en een Duitse koper kunnen ervoor kiezen om het recht van Swaziland van toepassing te verklaren op de overeenkomst tot de koop van een Porsche 964. Of het recht van de republiek IJsland.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:177:0006:0006:NL:PDF
01 jan 2012 23:59
Maar wanneer er, door het niet duidelijk benoemen van afspraken in een koopcontract, niet voor een bepaald recht wordt gekozen, dan zou de koper bij eventuele problemen wel eens kunnen kiezen voor het recht dat hem op dat moment het best uit komt.
Dit is wat de door ervaring wijs geworden horn naar mijn mening bedoelt.
02 jan 2012 0:21
Nu weet ik het ook niet meer, wat kan ik nu het beste doen? De persoon gaat in elk geval akkoord met contante betaling. Nu alleen nog zo'n contract en morgen even langs RDW zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.
02 jan 2012 0:58
Henk schreef:Maar wanneer er, door het niet duidelijk benoemen van afspraken in een koopcontract, niet voor een bepaald recht wordt gekozen, dan zou de koper bij eventuele problemen wel eens kunnen kiezen voor het recht dat hem op dat moment het best uit komt.
Dit is wat de door ervaring wijs geworden horn naar mijn mening bedoelt.
Daar biedt de Rome I verordening ook een oplossing voor. Als er niet voor een bepaald recht wordt gekozen, is het recht van het land waar de verkoper woont toepasselijk, in dit geval Nederlands recht. Zie art. 4 lid 1 onderdeel a Rome I verordening.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 006:NL:PDFHet Nederlandse recht is niet zo moeilijk
Ik weet wel wat horn bedoelt. Hij bedoelt dat je de afspraken het best schriftelijk kunt vastleggen, of er nu Duits of Nederlands recht op de overeenkomst van toepassing is. Overigens maakt het bij de koop/verkoop van een auto niet zo veel uit of je voor Nederlands recht of voor Duits recht kiest.
02 jan 2012 9:54
Spijkers zoeken op laag water.
erwin996 schreef:Overigens maakt het bij de koop/verkoop van een auto niet zo veel uit of je voor Nederlands recht of voor Duits recht kiest.
..... zolang er geen problemen na de (ver)koop ontstaan. Juridisch inhoudelijk wellicht niet zo'n groot verschil, praktisch wel
02 jan 2012 11:06
In de koopovereenkomst waarnaar horn verwees (
http://www.kfz-auskunft.de/formulare/kf ... ertrag.pdf) wordt geen keuze gedaan voor een bepaald recht. Dat betekent volgens de Rome I verordening dat Nederlands recht toepasselijk zal zijn op de overeenkomst. Als de koper Duits recht van toepassing wil verklaren, is dat overigens geen probleem.
EriC4C schreef:Juridisch inhoudelijk wellicht niet zo'n groot verschil, praktisch wel

Als er juridisch inhoudelijk geen groot verschil is, is er praktisch ook geen groot verschil
Laatst bijgewerkt door
erwin996 op 02 jan 2012 11:12, in totaal 2 keer bewerkt.