Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

23 sep 2012 17:50

35K voor mijn dame zal ik niet krijgen... kan er wel over dromen.

Op autoscout.de staan heel veel 997's vanaf de 33K... ik weet niet wat er bijkomt voor bmp ed. maar de prijzen opzich zijn aantrekkelijk ;)

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 sep 2012 9:35

Quirijn schreef:De targa 74 waar ik een rechtszaak over begon staat weer te koop. Niet genoemd wordt dat deze
Porsche een "salvaged" status heeft.
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/6137/2496721


Is dat relevant? De auto heeft een RDW attest en een NL kenteken, dan maakt het toch niet uit dat deze blijkbaar in het verleden in het buitenland een status had? Als de auto alleen nog maar gesloopt mocht worden, waren de papieren ingenomen, en zonder papieren een NL kenteken regelen gaat je niet lukken. Dus alleen-geschikt-voor-sloop is het niet geweest.
Mijn conclusie is dat de auto in het verleden goed verzekerd is geweest bij een niet-totall lossschade, en dat een en ander formeel is afgehandeld.
Hoeveel van de vakkundig :!: gerestaureerde 911's hebben vroeger geen schade gehad. Zijn de auto's niet slechter van geworden.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 sep 2012 11:30

'Salvaged' hoeft niet altijd een schade auto te zijn.

Kan meerdere redenen hebben ,gestolen geweest ,aangekocht bij politie auction, ruilmotor ,etc etc


:salut:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 sep 2012 13:44

Beste allemaal

Kent iemand deze; volgens mij 930 :)

Ben wel op zoek, niet heel dringend, helaas geen schuifdak en liefst zwart/zwart, maar goed, kan niet alles hebben:

http://link.marktplaats.nl/597920917

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 sep 2012 16:13

ken em niet. maar Tina is idd niet heel erg op de hoogte van welk model ze nu precies verkoopt.
965 is er vanaf 90.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 sep 2012 17:37

Robbe schreef:
Quirijn schreef:De targa 74 waar ik een rechtszaak over begon staat weer te koop. Niet genoemd wordt dat deze
Porsche een "salvaged" status heeft.
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/6137/2496721


Is dat relevant? De auto heeft een RDW attest en een NL kenteken, dan maakt het toch niet uit dat deze blijkbaar in het verleden in het buitenland een status had? Als de auto alleen nog maar gesloopt mocht worden, waren de papieren ingenomen, en zonder papieren een NL kenteken regelen gaat je niet lukken. Dus alleen-geschikt-voor-sloop is het niet geweest.
Mijn conclusie is dat de auto in het verleden goed verzekerd is geweest bij een niet-totall lossschade, en dat een en ander formeel is afgehandeld.
Hoeveel van de vakkundig :!: gerestaureerde 911's hebben vroeger geen schade gehad. Zijn de auto's niet slechter van geworden.


Denk dat het aan de koper is om uit te maken of het al dan niet relevant is. Waar het om gaat is dat je het als verkoper dient te melden. Een salvaged status betekent dat het duurder is de auto te repareren dan te slopen. In 9 van de 10 gevallen betekent dit schade aan het chassis. Voor onderhavige Porsche geldt dat
dat het waarschijnlijk is dat er inderdaad schade is aan het chassis. Waarom? Bij Porsche centrum Rotterdam is de auto op de brug geweest daar vielen de monteur (Rob) een aantal dingen op. Zo hoor je allerlei geluiden in het stuurhuis als je de voorwielen beweegt. Dit duidt op schade aan het stuurhuis. Voorts kun je als je naar
de lijnen van de carrosserie kijkt (i.h.b. de lijnen langs de voorklep en voorspatborden) zien dat de wagen uit zijn verband is. Een en ander wijst erop dat chassis uit verband is. Probleem is dat zelfs een professional het nog moeilijk vindt om chassis schade te zien. Zo kunnen er microscopisch kleine scheurtjes in het metaal zitten. Het voorgaande
heeft de Amerikaanse autoriteiten doen besluiten dat in de VS een "salvaged" status altijd bij de verkoop van een auto gemeld moet worden.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 sep 2012 18:18

@Oldenhuis

Wat een plaaaaaatje van een auto!!!
Helaas al voorzien, maar als ik in de markt was geweest, dan wist ik t wel....en een 'lekker fris' interieur.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 sep 2012 19:23

Oldenhuis schreef:Ben wel op zoek, niet heel dringend, helaas geen schuifdak en liefst zwart/zwart, maar goed, kan niet alles hebben:

Zwart/zwart met schuifdak

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 sep 2012 19:54

http://schadeautos.nl/auto.php?id=492207&from=0

Weet niet of ie schade heeft gehad, maar nu niet meer volgens de advertentie.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 sep 2012 7:49

993 Tip 1995 255d km € 23.500

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 sep 2012 15:05

http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-carrera-4s-full-opties-132646106.html?list_cat=porsche

prijsje voor een 996 4s

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 sep 2012 16:10

Quirijn schreef:
Robbe schreef:
Quirijn schreef:

.

Denk dat het aan de koper is om uit te maken of het al dan niet relevant is. Waar het om gaat is dat je het als verkoper dient te melden. Een salvaged status betekent dat het duurder is de auto te repareren dan te slopen. In 9 van de 10 gevallen betekent dit schade aan het chassis. Voor onderhavige Porsche geldt dat
dat het waarschijnlijk is dat er inderdaad schade is aan het chassis. Waarom? Bij Porsche centrum Rotterdam is de auto op de brug geweest daar vielen de monteur (Rob) een aantal dingen op. Zo hoor je allerlei geluiden in het stuurhuis als je de voorwielen beweegt. Dit duidt op schade aan het stuurhuis. Voorts kun je als je naar
de lijnen van de carrosserie kijkt (i.h.b. de lijnen langs de voorklep en voorspatborden) zien dat de wagen uit zijn verband is. Een en ander wijst erop dat chassis uit verband is. Probleem is dat zelfs een professional het nog moeilijk vindt om chassis schade te zien. Zo kunnen er microscopisch kleine scheurtjes in het metaal zitten. Het voorgaande
heeft de Amerikaanse autoriteiten doen besluiten dat in de VS een "salvaged" status altijd bij de verkoop van een auto gemeld moet worden.


Een salvaged status in de VS heeft geen status in NL. De verkoper in NL is derhalve niet verplicht dit te melden.
Dat het wellicht niet netjes is, is een andere kwestie. Dat is een mening (waar ik het wel mee eens ben)
Dat een koper zelf ook onderzoek moet doen naar een aankoop, is echter wel weer een feit.
Dat geluid in een stuurhuis duidt op chassisschade , hoeft niet. Kan legio oorzaken hebben. Chassisschade, maar ook slijtage door hoge km.
Dat niet passende delen duiden op chassisschade, is ook niet noodzakelijkerwijze correct.
Er is verschil tussen de punten waarop een auto op de richtbank gemeten en zonodig rechtgetrokken wordt, en de constructie waarbij uitstekende delen aan de body (lees: schermen) scheef zitten en derhalve ongelijke naden laten zien.
Het eerste geval is belangrijk, want het beïnvloed het weggedrag, en dat kan gevaarlijk zijn. Het tweede is eerder cosmetisch.
Een professional zal chassischade altijd kunnen constateren wanneer deze nog aanwezig is. Is deze vakkundig gerepareerd, is deze niet meer zichtbaar, en duid alleen dat papiertje uit de VS nog op een mogelijke schade uit het verleden.
Ik snap dat je lol wel minder werd toen je dat papiertje vond in je auto, maar te panisch moet je daar bij een bijna 40 jaar oude auto ook niet over doen. En een rechtzaak aanspannen gaat dan in mijn optiek te ver.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 sep 2012 16:15

bully schreef:
Oldenhuis schreef:Ben wel op zoek, niet heel dringend, helaas geen schuifdak en liefst zwart/zwart, maar goed, kan niet alles hebben:

Zwart/zwart met schuifdak


Uit de advertentie: "fuchs velgen zijn zwart.!!"
Ik heb toch wel een andere mening...

Zijn ze echter onlangs zwart gespoten, dan had ik toch echt nieuwe foto's gemaakt...

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 sep 2012 16:26

Robbe schreef:
Quirijn schreef:
Robbe schreef:
Quirijn schreef:

.

Denk dat het aan de koper is om uit te maken of het al dan niet relevant is. Waar het om gaat is dat je het als verkoper dient te melden. Een salvaged status betekent dat het duurder is de auto te repareren dan te slopen. In 9 van de 10 gevallen betekent dit schade aan het chassis. Voor onderhavige Porsche geldt dat
dat het waarschijnlijk is dat er inderdaad schade is aan het chassis. Waarom? Bij Porsche centrum Rotterdam is de auto op de brug geweest daar vielen de monteur (Rob) een aantal dingen op. Zo hoor je allerlei geluiden in het stuurhuis als je de voorwielen beweegt. Dit duidt op schade aan het stuurhuis. Voorts kun je als je naar
de lijnen van de carrosserie kijkt (i.h.b. de lijnen langs de voorklep en voorspatborden) zien dat de wagen uit zijn verband is. Een en ander wijst erop dat chassis uit verband is. Probleem is dat zelfs een professional het nog moeilijk vindt om chassis schade te zien. Zo kunnen er microscopisch kleine scheurtjes in het metaal zitten. Het voorgaande
heeft de Amerikaanse autoriteiten doen besluiten dat in de VS een "salvaged" status altijd bij de verkoop van een auto gemeld moet worden.


Een salvaged status in de VS heeft geen status in NL. De verkoper in NL is derhalve niet verplicht dit te melden.
Dat het wellicht niet netjes is, is een andere kwestie. Dat is een mening (waar ik het wel mee eens ben)
Dat een koper zelf ook onderzoek moet doen naar een aankoop, is echter wel weer een feit.
Dat geluid in een stuurhuis duidt op chassisschade , hoeft niet. Kan legio oorzaken hebben. Chassisschade, maar ook slijtage door hoge km.
Dat niet passende delen duiden op chassisschade, is ook niet noodzakelijkerwijze correct.
Er is verschil tussen de punten waarop een auto op de richtbank gemeten en zonodig rechtgetrokken wordt, en de constructie waarbij uitstekende delen aan de body (lees: schermen) scheef zitten en derhalve ongelijke naden laten zien.
Het eerste geval is belangrijk, want het beïnvloed het weggedrag, en dat kan gevaarlijk zijn. Het tweede is eerder cosmetisch.
Een professional zal chassischade altijd kunnen constateren wanneer deze nog aanwezig is. Is deze vakkundig gerepareerd, is deze niet meer zichtbaar, en duid alleen dat papiertje uit de VS nog op een mogelijke schade uit het verleden.
Ik snap dat je lol wel minder werd toen je dat papiertje vond in je auto, maar te panisch moet je daar bij een bijna 40 jaar oude auto ook niet over doen. En een rechtzaak aanspannen gaat dan in mijn optiek te ver.


@Robbe Ben blij dat we het eens zijn dat het niet correct was van verkoper om salvaged status niet te melden. Voor de rest lees ik allemaal aannames dat het mee zou kunnen vallen. Op een koper rust een onderzoeksplicht echter als koper van een apk gekeurde
auto mag je er vanuit gaan dat met de auto op een veilige wijze aan het verkeer deelgenomen kan worden. Daarbij gaat de mededelingsplicht van de verkoper voor de onderzoeksplicht van de koper. De verkoper kan zich -indien hij van bepaalde zaken op de hoogte is- er niet
achter verschuilen dat de koper dan de auto maar had moeten onderzoeken. Het is lastig voor een koper om aan te tonen dat een verkoper van bepaalde zaken op de hoogte was. Dat ik de Californische registration card vond hielp daarbij wel. Wat je nog niet wist is dat binnen 48 uur na aankoop de eerste versnelling eruit lag. Al met al genoeg om de koop te ontbinden
toen verkoper daarmee niet akkoord ging was ik genoodzaakt rechtszaak te beginnen. Had dat ook liever niet gedaan.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 sep 2012 20:43

beste forummers, zaterdag wil ik even een kijkje nemen bij deze porsche 996
http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... =100&q=996

Is iemand toevallig bekend met deze wagen? Of weet hij of zij er iets over te vertellen?
Hij is vorig jaar ingevoerd en sindsdien niet van eigenaar gewisseld.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 sep 2012 21:04

Is een 3.4 dus 300pk :wink: Lekker gaan kijken rijden en een aankoopkeuring.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 sep 2012 21:13

@Quirijn, allereerst is het de bedoeling dat je blij wordt van je aankoop, en niet een ongemakkelijk gevoel rijker wordt. In zover ga ik er in mee dat je plezier vergald is als je een bewijs vindt dat je auto schade heeft gehad, wat je niet wist vantevoren.
Echter: als de auto door de schade onveilig zou zijn voor het verkeer, dan was het NL kenteken nooit verstrekt door de RDW. Want een rdw keuring op een klassieker geïmporteerd uit de US is een stuk strenger en meer omvattend dan een apk keuring. Overigens is bij de apk keuring ook gecontroleerd op veiligheidsaspecten, en blijkbaar zijn er geen aandachtspunten gevonden (want goedgekeurd). Geluidmakend stuurhuis of niet...

Dat de eerste versnelling kapot gaat, staat weer helemaal los van de salvage status. Is wel een tweede domper op jouw feestvreugde.
Dat jij via de rechter hier je gelijk gehaald hebt, bevreemd mij in grote mate.
Ik had als verkoper verder geprocedeerd.
Non-conformiteit mag niet uitgelegd worden als garantie op een 38 jaar oude auto, gekocht voor een laag bedrag voor een dergelijke auto. Op moment van aankoop voldeed het product aan wat van een relatief goedkope oude auto verwacht mag worden: de eerste versnelling is zwak bij de 915 bak, en geeft vaak problemen met de synchro. Dat er iets dan echt kapot gaat, is iets dat de verkoper ook had kunnen toeschrijven aan onkundig gebruik door de koper. Een 38 jaar oude 911 voor een laag bedrag heeft nu eenmaal een hoop verborgen werk, dat dien je als koper ook te beseffen. Daarvoor zijn aankoopkeuringen bedoeld. Als je die had laten doen, en alles was prima in orde, en er gaat dan iets fout, dan had je terecht een punt gehad.
Maar volgens mij ging het hier toch anders.
Voor de volledigheid, ik ken deze auto of de verkoper niet.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 sep 2012 21:36

@ falco....wel een bedrag reserveren voor de onvoorziene kosten...en idd, akk-tje en je weet meer...leuke prijs voor mooie auto mits dat ie goed is..

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 sep 2012 23:25

Falco schreef:beste forummers, zaterdag wil ik even een kijkje nemen bij deze porsche 996
http://www.speurders.nl/overzicht/f_par ... =100&q=996

Is iemand toevallig bekend met deze wagen? Of weet hij of zij er iets over te vertellen?
Hij is vorig jaar ingevoerd en sindsdien niet van eigenaar gewisseld.



De auto heeft geen 320 pk, maar 300 pk tenzij er een X51 vermogensstijging pakket op zit. De km-stand vind ik erg laag voor de leeftijd, dus daarvoor zal tastbaar bewijs voorgelegd moeten worden.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

26 sep 2012 0:16

ja dat vond ik ook al! van 1997 met nog geen 120.000km? opzich geen probleem, maar dat hij een jaar terug ingevoerd is maakt het wat meer verdacht.

Ik zal goed inzien of er aantoonbaar gemaakt kan worden dat deze tellerstand logisch is.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

26 sep 2012 10:05

Die Zwarte 930 van Tina is inderdaad een plaatje... Jammer dat ik er momenteel niet het geld voor heb :roll:

Afbeelding Afbeelding

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

26 sep 2012 10:33

Dat witte interieur vind ik dan wel weer wat minder.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

26 sep 2012 12:35

Robbe schreef:@Quirijn, allereerst is het de bedoeling dat je blij wordt van je aankoop, en niet een ongemakkelijk gevoel rijker wordt. In zover ga ik er in mee dat je plezier vergald is als je een bewijs vindt dat je auto schade heeft gehad, wat je niet wist vantevoren.
Echter: als de auto door de schade onveilig zou zijn voor het verkeer, dan was het NL kenteken nooit verstrekt door de RDW. Want een rdw keuring op een klassieker geïmporteerd uit de US is een stuk strenger en meer omvattend dan een apk keuring. Overigens is bij de apk keuring ook gecontroleerd op veiligheidsaspecten, en blijkbaar zijn er geen aandachtspunten gevonden (want goedgekeurd). Geluidmakend stuurhuis of niet...

Dat de eerste versnelling kapot gaat, staat weer helemaal los van de salvage status. Is wel een tweede domper op jouw feestvreugde.
Dat jij via de rechter hier je gelijk gehaald hebt, bevreemd mij in grote mate.
Ik had als verkoper verder geprocedeerd.
Non-conformiteit mag niet uitgelegd worden als garantie op een 38 jaar oude auto, gekocht voor een laag bedrag voor een dergelijke auto. Op moment van aankoop voldeed het product aan wat van een relatief goedkope oude auto verwacht mag worden: de eerste versnelling is zwak bij de 915 bak, en geeft vaak problemen met de synchro. Dat er iets dan echt kapot gaat, is iets dat de verkoper ook had kunnen toeschrijven aan onkundig gebruik door de koper. Een 38 jaar oude 911 voor een laag bedrag heeft nu eenmaal een hoop verborgen werk, dat dien je als koper ook te beseffen. Daarvoor zijn aankoopkeuringen bedoeld. Als je die had laten doen, en alles was prima in orde, en er gaat dan iets fout, dan had je terecht een punt gehad.
Maar volgens mij ging het hier toch anders.Voor de volledigheid, ik ken deze auto of de verkoper niet.


@ Robbe waar het mij om ging -en daarvoor is koopjes van het ogenblik denk ik ook bedoeld- dat ik een potentiële koper van de te koop staande Porsche wilde informeren
over de salvage status van de porsche, dan kan die een eigen afweging maken. Het valt mij op hoeveel mensen het kennelijk normaal vinden om relevante informatie over een auto te verzwijgen.

Hoe een rechter over deze zaak denkt zullen we nooit weten omdat verkoper de zaak wilde schikken. Overigens deel ik je mening niet dat de verkoper er verstandig aan had gedaan verder te procederen. Zie mijn eerdere post over mededelingsplicht. Daarbij wordt bij een gebrek dat zich vrijwel meteen na de aankoop voordoet er vanuit gegaan dat dit gebrek tijdens de aankoop al bestond (bewijsvermoeden). Daarbij lijkt het mij heel lastig om als verkoper vol te houden dat er geen sprake is van wederzijdse dwaling.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

26 sep 2012 13:51

Delnoy schreef:Dat witte interieur vind ik dan wel weer wat minder.



Vind ik dus juist weer super staan 8) :lol:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

26 sep 2012 15:22

idd wel apart gewaagd voor een fun toy als een 930. Nog liever: Donkergroen, bordeel rood of jaco purple! 8)

Afbeelding

wel icm dat zwart mooier dan peru rood denk ik... :lol:

Afbeelding

Jaco purple. 8)
Gesloten onderwerp