Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
22 mei 2010 10:26
Freud, wat is jouw max prijs die jij er voor over hebt om deze te kopen?
22 mei 2010 10:42
Als ik het lijstje zo lees - vind ik die 16,5K niet eens zo gek ...
Ik zou het wel weten ... RS stuurtje, Kuipstoeltjes en 'n halve rolkooi er in ... en gaaaaaaaan
En wat het originele stuurtje betreft .. bekledings-setje kost 'n euro of 30 .. kan je er dus zelf even snel 110 verdienen
22 mei 2010 10:44
Dat mag vast niet van de huidige eigenaar
22 mei 2010 14:36
Ik wil er best wel iets over zeggen. Praten kan geen kwaad toch en ik ga pas weer zoeken in 2012 is het plan als er dan voldoende budget is. Op dit moment voer ik voor mijn 944 een kopreviesie uit en die Porsche ga ik niet meer verkopen maar doe ik tzt over aan mijn zoon.
ontopic: Wel veel geld 16.5 k voor een zeer goed onderhouden 964 maar als je van plan zou zijn geweest de wagen minstens 10 jaar te houden en er ca 10k per jaar mee te gaan rijden was het denk ik best een goede koop geweest. De handelsprijs is denk ik niet meer dan 12k en dan is die extra emo-extra waarde 4.5 k best veel.
22 mei 2010 15:27
verschil in handelswaarde en particuliere verkoopwaarde is er altijd. ik denk dat de handelswaarde nog een flink stuk onder de 12k ligt hoor, maar wie ben ik
22 mei 2010 15:31
Vanmiddag twee keer uitvoerig gesproken met Junior. Hij was erg verbaasd over mijn reactie; Senior had in eerste instantie een hoger bedrag genoemd en 16,5 zou dus al zeer schappelijk zijn in hun ogen. Pas in het tweede gesprek vroeg hij naar mijn "Schmerzgrenze". Toen ik 12 noemde en met redenen omkleedde, had hij daar an sich begrip voor en verklaarde hij het verschil hardop denkend door de verschillende "Marktlage in der Heimat und Holland". Daar zit misschien nog wel een kern van waarheid in ook. Zoals afgesproken hebben we verder niet onderhandeld en krijgt de monteur nu de kans. Die komt met vrouw & kind langs op 2e Pinksterdag.
Hiermee is de kous af denk ik... Jammer, maar spijt heb ik niet. Ik ben er amper onrustig van; 16,5 is me voor die auto echt te veel.
22 mei 2010 15:34
Goed gedaan. Dit soort beslissingen moet je, hoe moeilijk dat ook is, met je (gezonde) verstand nemen, en je niet mee laten voeren door emotie
22 mei 2010 16:22
gewoon ff llekker verderr zoeken, de zoektocht ansich is al een hele leuke bezigheid
22 mei 2010 17:49
als je maar geen spijt krijgt na het bevingeren van 3 gebakkies met 160K voor 27K
22 mei 2010 18:14
Ik ben/was niet op zoek. Ik heb de M5 amper een paar maanden. Deze kwam mij, via een gemeenschappelijke kennis van Junior, aanwaaien. Toch bedankt
22 mei 2010 18:20
goed geslapen dus?
22 mei 2010 18:31
Zo'n goede en goed gedocumenteerde 964 voor dat geld met een vergelijkbaar eerlijke historie...ga maar zoeken, je komt gegarandeerd veul hoger uit (qua prijs dan...). En die kilometerstand? Lekker belangrijk!!
23 mei 2010 0:10
Eens! Maar ik snap dat je meer dan een paar maanden van de M5 wil genieten... Luxe problemen zijn ook problemen....
23 mei 2010 11:03
Wie weet heeft de monteur van de 964 geen intresse heeft om welke reden dan ook en krijg je nog een belletje van junior met een aanbod tussen de 12-16 k. Kun je altijd nog overwegen daarop in te gaan. Maar in Duitsland is 16.5 k misschien wel een realistische prijs voor een 964 die supergoed is onderhouden en een gave historie heeft.
23 mei 2010 11:06
In NL ook....
23 mei 2010 11:20
Frits77 schreef:Maar ik snap dat je meer dan een paar maanden van de M5 wil genieten... Luxe problemen zijn ook problemen....

Dat wil ik ook en dat doe ik ook. Een grote V8 met een handbak stond al tijden op mijn lijstje.

Maarrr... Een 911 staat er langer en hoger op. Dus die komt er een keer. Als auto en prijs mij passen. De M5 doet het ondertussen dermate goed, dat ik nu alleen maar "kijk" en niet "zoek". Er schijnt een verschil te zijn

Onrustig ben ik er niet van zoals ik al schreef, maar ik ben benieuwd wat de monteur gaat zeggen en hoe het verder loopt. Als er ontwikkelingen zijn, meld ik me
23 mei 2010 11:59
Wimpie67 schreef:In NL ook....

Ik heb me laten vertellen dat in Duitsland autos vaak beter (grundlich) worder worden onderhouden dan in Nederland. De staat van van auto's in Duitsland is dus vaar onberispelijk en hier in Nederland hechten we hier denk ik wat minder waarde aan zulke zaken. In Duitsland wordt dat misschien meer op waarde geschat en zou een hogere prijs kunnen verklaren dan de 12k die we de 964 hier waard zouden vinden.
23 mei 2010 12:21
Nog behoorlijke prijzen maar geen 450k op de teller.
25 mei 2010 7:07
Gisteravond laat een mailtje van Junior. Slecht nieuws

Tijdens een proefritje met de andere potentiële koper moesten ze op een Landesstrasse uitwijken voor een inhalende auto. Door een ruk aan het stuur misten ze die auto net (althans, dat maak ik op uit zijn uitleg), maar brak de auto oncontroleerbaar uit. De auto is met de rechterachterkant in de vangrail geëindigd. Junior zat op de bijrijderstoel en heeft wat schrammen en blauwe plekken opgelopen, de bestuurder heeft zijn rechter pols gebroken. Ze maken het naar eigen zeggen naar omstandigheden goed, gelukkig... Ik zal hem zo in de auto even bellen om te horen hoe het echt met hem is....
25 mei 2010 7:39
Vervelend en afgezien van het lichamelijk letsel natuurlijk erg jammer voor de wagen. Die zal niet vanzelf weer genezen en schade verleden is natuurlijk nooit gunstig voor de waarde.
25 mei 2010 8:43
Zojuist Junior gesproken. Die is helemaal ontdaan. Ze reden in een lange bocht van een viaduct af op een snelle B weg. Ze reden tegen of net over de 100 en dat is daar ook toegestaan. "Uit het niets" kwam er een auto hun weghelft op, die de bestuurder ter nauwer nood kon ontwijken. Door deze correctie reden ze rechts richting vangrail, een grasstrookje op. Om niet de vangrail in te rijden volgde een 2e ruk aan het stuur. Dit resulteerde in een 180 graden slip, eindigend in de vangrail op de verkeerde weghelft...
Wat Junior vooral door het hoofd speelt is dat ze niets geraakt hebben tijdens de slip; er was genoeg ander verkeer dat ze tegen hadden kunnen komen. De bestuurder heeft de impact zien aankomen en zich daarom schrap gezet door het stuur stevig vast te houden, waardoor zijn pols brak. Junior zelf heeft alleen schrammen en is nu best wel beurs. Toen ik hem zojuist belde was hij wel op kantoor, maar daar had hij spijt van. Spierpijn tot en met. De veroorzaker van het ongeluk is doorgereden en pas later aangehouden en zit nu vast: doorrijden na een ongeval, 3x (!) toegestane promilage, onverzekerd autorijden en beledigen van een ambtenaar in functie vallen hem ten deel.
Van de 911 is weinig meer over. Rechtsachter zit finaal in elkaar. Zoals ik het begrijp is "het gat" van de achterruit gehalveerd in oppervlakte... Ontzettend vervelend natuurlijk. Gelukkig is het alleen maar materiële schade...!!! Einde verhaal dus...
25 mei 2010 8:53
De 911 wilde niet verhuizen en heeft op deze manier voor euthanasie gekozen
Nou ja, wel een voordeel voor jou, nu is het "had ik maar...." in ene klap over.
Blijft jammer als de 911 zo aan zijn einde komt.
Ben wel benieuwd hoe het verder afloopt, keep us posted.
Enne op naar de volgende !!
25 mei 2010 10:11
Erg zonde weer van een dergelijke goed onderhouden auto....Er komen wel een hoop knappe onderdelen op de markt, inclusief een goed draaiend blok waarvan de historie 2 handelaren verder helemaal verdwenen is..
"Draait helemaal als nieuw meneer, kan nooit veel hebben gelopen"
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.