Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
16 apr 2020 8:25
dirty gertie schreef:Zo te zien een Amerikaan.
Een 2.7S uit 1976 moet inderdaad een Amerikaan zijn. Snelheidsmeter wijkt ook af van Europees. Hij ligt gelukkig al wel Europees laag.
16 apr 2020 8:29
Het nieuwe realisme .. prijzen zijn zakkende , misschien willen we drong niet aan..maar gaar zeker verder zakken.
Met mega werkloosheid er bij in de usa 16.6 mln komen er gerust wel een paar Porsches te koop.
En we moeten niet vergeten , dat niet heel lang geleden de prijzen ook fors lager waren, zat een blad te lezen uit 2012. .
Daar adverteerde Wolberts .. met nu spotgoedkope prijzen..
Als je moet bezuinigen gaat als eerste het “ speeltje “. Er uit.. Ik heb een nEngese klassieker te koop. Echt een koopje maar belangstelling is op het moment heel laag , en dat zal bij Porsche niet anders zijn.. Zolang het kan houden en rijden , daar zijn ze voor !
16 apr 2020 9:21
Gaan denk ik ook behorlijk zakken , alle luxe goederen, ik vrkocht een Rolex staal goud GMT master voor 3800, klokje doet nu 9K, die prijzen gaan weer halveren...'
Blijf er lekker in rijden de 911..
16 apr 2020 9:39
De S'je is best lekker

Jammer dat hij uit '76 is, Ik zou best graag een 911 uit 1975 willen hebben.
Ik hoop van harte dat de prijzen blijven zakken, ik wil heel graag voor mijn volgende project een vroege 928 met handbak hebben, maar zelfs voor een heel slechte moet je meer dan 10k neertikken en dat vind ik gewoon te veel, zeker gezien de kosten om ze weer goed te krijgen

Ik verlang terug naar de tijd dat een prima rijdende 928 voor 2-3k te vinden waren.
Een belangrijke bijwerking van de zakkende prijzen is dat mensen dan weer de auto's gaan zien als gebruiksvoorwerp i.p.v. investering. Hoe meer we rijden, hoe meer dingen kapot gaan, hoe meer onderdelen weer geproduceerd worden en hoe goedkoper het word om je Porsche to onderhouden.
Prachtig zo'n circulaire Porsche economie
16 apr 2020 10:05
Enige nadeel is dat de GT3tjes zo hard zakken. En daarmee weer heel interessant worden. Gelukkig zakken de 993tjes lekker mee, zodat ik niet in de verleiding kom
16 apr 2020 10:51
ff een half jaartje zonder 911
Je 993 nu verkopen en over een maand of 6 een GT3 scoren
harryv8 schreef:... zat een blad te lezen uit 2012 !
Toen was een 964 Jubileum bij wolbert € 40K, ik kocht er eentje in Hannover voor € 35K.
3 jaar later stond deze eerst bij ASN en later bij PCG te koop voor € 125K
... en de afgelopen maanden stond deze op MP bij een "particulier' met een vraagprijs van € 92K.
Ik ken de auto - en er is niet veel mee gedaan sinds die tijd, ook niet veel mee gereden - maar zou er op dit moment niet veel geld voor neer willen leggen
16 apr 2020 11:44
Denk dat 993 verkopen al een uitdaging is.
En ik ben er nog steeds heel content mee.
Maar GT3 blijft zeker lokken.
16 apr 2020 11:53
harryv8 schreef:Is dit dan verandert? Ik heb vorig jaar een auto ingevoerd uit de USA en moest
Alleen 6% invoerrechten betalen en geen Btw
Nee, je hebt GEEN invoerrechten betaald en 6% BTW. Maar inmiddels is het BTW tarief (laag) verhoogd...
16 apr 2020 12:04
Hoi , had hierboven al geantwoord .. had gezien dat het tarief van 6% naar 9% is gegiaan
16 apr 2020 15:50
Johann schreef:De S'je is best lekker

Jammer dat hij uit '76 is, Ik zou best graag een 911 uit 1975 willen hebben.
Ik hoop van harte dat de prijzen blijven zakken, ik wil heel graag voor mijn volgende project een vroege 928 met handbak hebben, maar zelfs voor een heel slechte moet je meer dan 10k neertikken en dat vind ik gewoon te veel, zeker gezien de kosten om ze weer goed te krijgen

Ik verlang terug naar de tijd dat een prima rijdende 928 voor 2-3k te vinden waren.
Een belangrijke bijwerking van de zakkende prijzen is dat mensen dan weer de auto's gaan zien als gebruiksvoorwerp i.p.v. investering. Hoe meer we rijden, hoe meer dingen kapot gaan, hoe meer onderdelen weer geproduceerd worden en hoe goedkoper het word om je Porsche to onderhouden.
Prachtig zo'n circulaire Porsche economie

Deze gezien? Die leek mij best leuk!
https://link.marktplaats.nl/m1537088657
16 apr 2020 16:01
Ja die heb ik gezien en het is ook precies wat ik bedoeld. 8,5k voor een auto met een verrot interieur, lak die aan't afbladeren is en wie weet welke motor problemen je nog tegen komen. Echt van de zotten die prijs

Om hem een beetje mooi te krijgen ben je al snel 10k kwijt, en dan ben je nog niet eens begonnen aan de K-jet elende.
16 apr 2020 16:19
Wat is zon ding in goede staat waard?
Denk dat 8K niet te veel is overigens, wat geef je voor zoiets dan, 5K?
Het verschil maakt niet veel uit op de totale restauratie.
16 apr 2020 16:22
niet duur voor een 996 mk2
ook nog een Targa.
https://link.marktplaats.nl/m1525951162(is trouwens die van mij

)
16 apr 2020 16:53
Wel een dorpsgenoot van je !
16 apr 2020 16:55
Welk gebrek heeft deze Targa? In de advertentie staat dat er een goede Porsche specialist nodig is om een gebrek te vinden bij dit exemplaar.
16 apr 2020 20:14
Haha, bijzondere uitspraak..

is dit een koopje met die km stand trouwens?
16 apr 2020 21:15
Deze 911 heeft bij 220.000 km een volledige motorrevisie gehad incl alle modificaties aan IMS en koeling ed.. Paar 100 km geleden een mega grote beurt gehad met nieuwe accu, draagarmen voor, remschijven en blokken. (factuur van 5.500,- aanwezig)
Iemand heeft hier veel geld in gestopt denk ik
16 apr 2020 21:22
erwin996 schreef:Welk gebrek heeft deze Targa? In de advertentie staat dat er een goede Porsche specialist nodig is om een gebrek te vinden bij dit exemplaar.
Ja dat gebrek is heel moeilijk te vinden
16 apr 2020 21:26
Maarten schreef:Deze 911 heeft bij 220.000 km een volledige motorrevisie gehad incl alle modificaties aan IMS en koeling ed.. Paar 100 km geleden een mega grote beurt gehad met nieuwe accu, draagarmen voor, remschijven en blokken. (factuur van 5.500,- aanwezig)
Iemand heeft hier veel geld in gestopt denk ik
ja, gelukkig de vorige eigenaar en niet ik...
17 apr 2020 11:50
harryv8 schreef:Het nieuwe realisme .. prijzen zijn zakkende , misschien willen we drong niet aan..maar gaar zeker verder zakken.
Ik vind dit goed nieuws. Dan worden die auto's weer bereikbaar voor de gewone liefhebber.
De speculanten zullen we dan weer zien toestromen bij een nieuwe economische hausse.
17 apr 2020 13:09
Ik vind 40k geen koopje voor een 2.7S. Dat is op dit moment gewoon de maximale reële waarde. Wel een mooi ding,
Waar de markt al dalende is sinds een jaar en er ook nog eens veel onverkocht blijft zal dit zich denk ik nog verder naar beneden doorzetten. Handelaren met teveel voorraad en druk van banken om de rekening courant niet verder op te laten lopen zullen mijns inziens ook tot prijsdalingen leiden.
Noem het geluk maar ik ben blij dat ik mijn bij lange na niet meer originele 964 verleden jaar nog voor een smak geld heb kunnen verkopen. Ik mis hem wel, geen spijt.
17 apr 2020 15:05
De markt is al langer dalende ... maar was nog niet zo zichtbaar als nu

Ik zou ook geen spijt hebben als ik jou was ~ mocht je toch weer een 964 willen, dan is er inmiddels al veel te koop tegen iets normalere prijzen ....
#geduld
22 apr 2020 13:28
Je kunt ook vooruit speculeren: een handelaar die nu merkt dat de markt feitenlijk tot stilstand is gekomen en er niet vanuit gaat dat verbetering er dit jaar nog in zit, zal nu bereid zijn om zijn marge te minimaliseren of zelfs verlies te nemen en voor cash te gaan. Dan help je elkaar: jij rijdt dit seizoen al en hij kan dat bezoekje aan de bank nog een paar weken uitstellen.
26 apr 2020 7:08
Ik heb de 2.7S bekeken in Achterveld. Mijn kennis is beperkt, maar de auto maakt optisch een prima indruk en gezien recente onderhoud en revisies zou het technisch ook moeten kloppen. Het viel me alleen op dat er geen historie bekend is van voor ca. 2010 (geen boekje/facturen o.i.d.) is het in jullie ogen dan nog steeds een “koopje” te noemen?
26 apr 2020 8:46
Ik heb zelf heel erg mijn best gedaan een auto te vinden met volledige historie en daar ook een prijs voor betaald. Ik kan veel zelf, maar doe dat niet, om die historie compleet te houden. Maar goed, met Boxsters is dat allemaal heel erg relatief natuurlijk. Maar als je van de laatste 10 jaar de historie hebt en de auto wordt aangeboden door een bekende dealer, die een reputatie te verliezen heeft, waarom zou je je dan nog heel erg druk maken om de periode daarvoor? Ik vind het echt een geweldig mooie auto in een prijsklasse die nog zeer acceptabel is voor een klassieke 911. Ik kan me niet voorstellen dat Wolbert deze auto lang zal moeten houden. (Of de markt moet inmiddels echt al héél problematisch zijn.)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.