03 jul 2012 12:06
03 jul 2012 18:30
RichardP schreef:Gisteren ben ik naar de kijkdag bij de Domeinen geweest en uiteraard deze rode 993 bekeken. Aangezien ik nog in de veronderstelling was dat je een info-boekje kon kopen met alle info zoals km stand e.d. (niet meer dus), ben ik in eerste instantie zonder verdere info de auto gaan bekijken. Aangezien je deze km stand slechts sporadisch aantreft bij een Porsche uit 1995, was ik zonder deze info zeker in de veronderstelling dat deze auto geheel was aangepakt/gerestaureerd. Geen vuiltje op het motorblok, lak in perfecte (rode) staat, interieur als nieuw en origineel, de beschermingsmatten onder de voorklep waren net alsof ze bij de leverancier vandaan kwamen. Prachtige auto, mooie lijnen, zo op het oog (beperkt kunstlicht) geen beschadigingen aan de auto of lak.
Toen ik thuis was aangekomen en de info via de website had opgezocht, kreeg ik al het idee dat deze Porsche niet voor schijntje verkocht zal gaan worden... Wellicht voor minder geld dan bij de dealer/specialist, maar niet voor weinig. Zoals gezegd, erg mooi exemplaar. Uiteraard blijf je bij de Domeinen wel altijd de gedachte houden dat je niet geheel zeker weet of een auto dan echt zo goed is, gezien de beperkte bezichtiging, informatie en check.
03 jul 2012 18:40
03 jul 2012 20:05
03 jul 2012 20:12
03 jul 2012 20:18
03 jul 2012 21:25
Lionhunter schreef:Maar was je speciaal voor deze 993 gegaan of heb je hem in "de ronde" meegenomen? Ben benieuwd voor hoeveel hij weg gaat, als hij tenminste gegund gaat worden. Ik heb vaker dezelfde een aantal malen "langs zien komen" op de website.
04 jul 2012 0:14
neuroporsche schreef:Rode 993 van de Domeinen heb ik 3 jaar in bezit gehad tot 2010. Bij TJ gekocht en weer verkocht.Vandaar.
Perfecte auto, concoursstaat, volledige historie nog bij mij aanwezig voor de geinterreseerden.
Zou hem zo terug kopen, echter ik ben aan het sparen voor iets anders.
Overigens heb ik nog de rode hoes met logo voor de 993, te koop.
Jan
04 jul 2012 8:48
04 jul 2012 12:09
Maarten schreef:Gegeven het feit dat hij nu te koop staat en in 2010 is ingeruild zal er niet al te veel mee gebeurd zijn. Als ze zo'n ding vandaag in beslag nemen dan is hij niet per morgen verkocht.
04 jul 2012 12:11
04 jul 2012 12:56
04 jul 2012 15:50
neuroporsche schreef:Ja Ivo, dit klopt, ik heb de auto weer aan TJ verkocht met deze(!) stand. Zoals eerder opgemerkt, ken ik de gehele historie van deze auto. No worries, dus bieden, alleen kun je bij de Domeinen helaa niet zien wat de hoogste bieder is....
04 jul 2012 20:53
04 jul 2012 21:14
04 jul 2012 21:40
04 jul 2012 21:52
04 jul 2012 21:56
04 jul 2012 22:00
04 jul 2012 22:22
Wat vindt je er zelf van?maar vanwege uitstraling.
04 jul 2012 22:29
06 jul 2012 12:36
Swiss registration
#9113600027
Engine type 911/82
- Continuous history
- Very well equipped, eligible for historic rallies
- Legendary model, performs well
After eight years of production, the 911 had matured well. Continually developed and refined, it had improved mechanics and handling. In 1969, the engine was increased to 2.2-litre, giving the car more power and versatility, and in 1971, the more powerful 2.4-litre 911 appeared.
Porsche was on the front line in the sports-prototype category with the 908, 910 and, above all, the formidable 917, but they didn't neglect classic road events, where victories by "normal" cars helped promote the production 911. To this end, Porsche decided to take part in the GT Special Group 4 category, developing the 2.4-litre model, by increasing the bore, to produce a 2.7-litre version, called Carrera RS (Renn Sport). The connection with production models was strengthened by the ruling requiring 500 examples to be built. The 2.7-litre engine, with 210bhp at 6300rpm, was well served by the latest 915-type gear-box in the 2.4. In addition, the homologation car was lightened in various ways: thinner metal in the non-structural panels, plastic bumpers and engine cover, thinner front and rear windscreen, reduced sound-proofing and underbody protection, lighter seats, removal of rear seats, fixed rear quarter lights etc. To improve the aerodynamics, a duck-tail spoiler was added to the engine lid, reducing rear lift.
Seventeen lightened cars with a minimum weight of 960kg, known as the RSH (homologation), were produced for client enthusiasts. Two other road-going variants were offered: the RS Sport (975kg), with a less spartan interior, and the RS Touring, similarly equipped to the S and weighing 100kg more than the RS Sport. The Carrera RS was a big hit with Porsche fans, and total production of the three versions reached 1,580. Approximately 200 were genuine lightweight examples (RSH and RS Sport), with 1,380 examples of the RS Touring whose special components were increasingly replaced by normal parts.
This RS left the factory on 26 April 1973 and entered Madame Sacchi's collection in 2004. For many years it belonged to Monsieur Jean-Charles Cartier, highly respected President of the Porsche Club in Geneva. The car is well known in the Porsche world, having taken part in numerous rallies and races across Europe. Recognisable in its green and yellow livery, the car is fitted with two bucket seats, roll-cage and Momo Porsche steering wheel. In 2008, Onetrack Motoring in Lignon, Switzerland, carried out an engine-out rebuild and the sump was replaced. The gearbox, synchromesh, and front and rear brakes have all been overhauled. There is an invoice in the file for CHF30,000 for this work.
Last April, this 2.7L RS benefitted from a complete going-over, before successfully taking the rigorous Swiss MOT. Here is a collectible classic, rare and highly sought-after. This RS lightweight, the 27th built in 1973, is eligible for major historic race events, and will offer its new owner the race-winning performance it was designed to give.
06 jul 2012 12:40
06 jul 2012 12:49
06 jul 2012 13:31