Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
12 aug 2018 15:31
Heel nice, maar wat een bedrag.. ik dacht trouwens dat deze altijd een vaste spoiler hadden (vind ik er wel bij horen maar goed)
12 aug 2018 15:41
Hans44 schreef:Running costs 997 Cup
-Remmen groter en duurder
-Bak (sequentieel): minimaal iedere 30 uur uit elkaar en kost altijd 15k. Ook als je heel voorzichtig doet.
-Motor: Voor een pole position tijd zeggen ze iedere 40 uur revisie (15-20k), maar er zijn er genoeg die 500 uur draaien zonder problemen
-Banden: GEEN ABS dus er komt wel eens een vlak kantje op.
-Aandrijfassen: 40-100 uur en 3k per stuk, maar die van een straat GT3 passen ook en kosten 800,- per stuk
-Brandstofverbruik tussen 1:2,5 en 1:3,5
Running costs 996 Cup (ik spreek uit ervaring)
-Remschijven voorzijde 125,- euro per stuk en gaan 600 km mee. Haal je ze origineel bij Porsche Motorsport dan zijn ze 2x zo duur en gaan ook 600 km mee......
-Remblokken Pagid geel RS29. Gaan 600-800 km mee en kosten 350,- tot 500,- per set
-Remmen achterzijde gaan 2-3 x zo lang mee en zijn ongeveer 65% vd prijs
-Bak: Kan heel lang goed gaan (tot 300 uur) afhankelijk van hoe je 'm mishandeld
-Motor: Idem 997
Brandstof idem
-Banden: Ik pak altijd een setje jong gebruikt want die laatste tiende seconde vind ik iets minder belangrijk. Voor 1000,- tot 2000,- per seizoen kom je een heel eind
-Aandrijfassen, idem 997 waarbij de levensduur veel afhangt van een start met vol vermogen op kleverige slicks of dat je rustig wegrijdt uit een pitstraat.
Verder natuurlijk ieder seizoen even verse olie in de bak, motor en remsysteem en eens in de zoveel tijd een onderstelrevisie met uitlijnen etc.
Voordeel is dat het makkelijk sleutelen is en je bijna alles zelf kunt doen als je een beetje handig bent.
Ga je er mee rijden volgens de fabrieksopgave en laat je dus alles doen en ook nog eens ieder onderdeeltje vervangen voor de laatste tiende seconde er uit te persen, zorg dan dat je budget oneindig is......
Mooi overzicht
Dus eigenlijk is een 997Cup met handbak perfect
Stond er (ook) eentje te koop bij Leitner paar jaar geleden.
12 aug 2018 17:22
Een 997 cup met handbak is af fabriek nooit gebouwd. Wellicht een ombouwproject.
12 aug 2018 18:37
Klopt, volgens de advertentie een bak uit een GT3RS.
12 aug 2018 19:46
nu alleen nog het abs erop van een 996 en je hebt gewoon weer een 996 cup...... (met andere koplampen)
16 aug 2018 17:46
Zo, lekker man
16 aug 2018 18:31
Zeker mooi

nog ff doorsparen
16 aug 2018 20:35
Voor mij de ultieme 911 no matter what. Bijzonderder wordt het niet.
16 aug 2018 22:59
Same here. Extreem cool
17 aug 2018 10:21
Wordt het niet nog cooler als Magnus W de auto heeft afgeragd en als bewijs wat haren op de bekleding achterlaat
17 aug 2018 19:56
Ik vraag me altijd af, waarom.. maar goed, wie betaalt, bepaalt:)
17 aug 2018 20:08
Omdat het kan... zo simpel is het vaak.
20 aug 2018 15:38
Beetje bijleggen en een turbo kopen
Blijft nooit heel dit ding.
20 aug 2018 19:50
Als het blok direct voor de anabole behandeling is open geweest voor de nodige aanpassingen aan cilinder/krukas/zuigers/drijfstangen dan heeft het misschien wel enige waarde maar ik vrees dat dit niet gebeurt is. Beter doorsparen idd. Die turbo kan makkelijker gekieteld worden en evt. gewichtsbesparingen zijn zo gebeurt. 300kg lichter is ook wel tikje overdreven. Zal eerder 100kg ofzo zijn.
20 aug 2018 20:25
Vandaar ook mijn vraag, waarom...

. Blijft een gewone 996, en die investering krijg je er dan nooit meer uit. Maar goed, zijn ook niet mijn centen dus vooral lekker doen
20 aug 2018 23:10
Als je alles tegen het licht van return on investment moet houden ben je snel klaar. Hoef je ook geen goeie schroefset te installeren onder een 996. Dat rendeert ook niet want de meesten voelen het verschil toch niet als ze niet direct 1 op 1 kunnen vergelijken.
Al begrijp ik het in deze context helemaal volledig. Maar ja je kan je met deze auto wel lekker nog een paar duizend km genieten van wat extra power
21 aug 2018 9:21
helemaal eens. Maar bij dit project heb ik niet het gevoel dat het gaat om 3-4K, en dan is het wat mij betreft toch wel zonde (en had je beter kunnen doorsparen voor een Turbo, die in ieder geval specialer is dan een gewone 996). Maar is enkel een mening..
21 aug 2018 10:07
Zijn we het in ieder geval erover eens dat er hier ook gewoon een plofgarantie bij geleverd hoort te worden?

Vreemd ook die prijs. Een auto zonder de kompressor. Met de goeie modificaties en nieuw onderstel zeg maar een mooie 25-26k. Stel dat de kompressor (8k kosten) 4K toevoegt dus mis nog minsten 8k tss vraagprijs en eventueel ruim geschatte ‘marktwaarde’.
21 aug 2018 10:37
ik mag toch hopen dat de modificaties al zijn gedaan (als je de motor zo gaat veranderen..). Maar de prijs is inderdaad redelijk bizar, op het niveau 'hier gaat de verkoper nog heel lang van genieten..'

Maar ik moet zeggen dat de prijzen op mp voor P's wel vaker van dit niveau zijn, blijkbaar denken veel verkopers ineens dat ze goud in handen hebben zonder naar de markt de kijken. Andere discussie, i know
22 aug 2018 14:02
Tja. Wat zullen we daar eens van vinden?
22 aug 2018 14:09
mijn ding is het niet, doe mij maar een 991 gts voor dit geld.. maar er zal vast wel iemand te vinden zijn die zoveel neerlegt voor deze 964..
22 aug 2018 14:12
Volgens mij vroegen ze 1,5 jaar geleden nog het dubbele....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.