Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
22 aug 2018 14:16
Bouwkosten plus een beetje zou ik zeggen
22 aug 2018 14:19
Aardig bakkie, verder nix, eigenkijk nog veel te duur toch.
22 aug 2018 14:20
Maarten schreef:Tja. Wat zullen we daar eens van vinden?
ik vind het een gaaf en ruig ding. Mooi verhaal er ook bij...is ook wat waard
22 aug 2018 14:20
alvin01 schreef:Aardig bakkie, verder nix, eigenkijk nog veel te duur toch.
Want jij bouwt hem goedkoper?
22 aug 2018 14:23
Heel gaaf ding en priced to sell volgens mij.
22 aug 2018 15:36
@wijnliefhebber;
Was het maar waar....
Ik vind bijna alle luchtgekoelde turbo's vet overpriced.
22 aug 2018 17:24
Hans44 schreef:Volgens mij vroegen ze 1,5 jaar geleden nog het dubbele....
En een paar jaren daar voor de helft.
18 sep 2018 20:53
Altijd leuk een avond speuren op internet...en vanavond viel het me erop dat de prijzen van een 993 4S en van 997.1 GT3RS ontzettend dicht bij elkaar liggen. Met name door de daling van de vraagprijzen van de 997 heb ik het idee.
Als je dan toch mag kiezen....zo’n
993 4S is bijzonder fraai, persoonlijk gaat de voorkeur naar een
997 GT3RS als deze
18 sep 2018 22:29
Mooie vergelijk! Prijs van de 997 valt me alles mee eerlijk gezegd. Alleen “nooit op het circuit” hoe checken ze dat? En moet je daar nou blij mee zijn
18 sep 2018 22:55
Nine-6-four schreef:Altijd leuk een avond speuren op internet...en vanavond viel het me erop dat de prijzen van een 993 4S en van 997.1 GT3RS ontzettend dicht bij elkaar liggen. Met name door de daling van de vraagprijzen van de 997 heb ik het idee
Daling van de vraagprijzen van de 997?

Denk het niet. Acht jaar geleden (in 2010!) kostte een 997 GT3 RS 99.500 euro, bij de Porsche dealer. Voor dat bedrag (of iets lager, het was een vraagprijs bij Porsche Centrum Leusden) heeft molen934 zijn 997 GT3RS gekocht... destijds 3 jaar oud en 16.000 km op de klok...
19 sep 2018 7:53
En kost een 993 4S ondertussen een ton?
19 sep 2018 8:20
De 997 GT3 (RS) is de afgelopen jaren heel snel gestegen en inmiddels weer aardig op het normale niveau. Recent stond er één (RS) bij PC Gelderland voor 129k ex BPM. Die was binnen een dag verkocht, maar had ook maar 10k km's. Zelfde geldt volgens mij voor een 993 4S. Zeker de auto's die gewoon gebruikt kunnen worden zijn inmiddels weer betaalbaarder. Ik denk dat de afstand tussen beide niet is veranderd, maar het algehele prijsniveau gewoon wat is gedaald alhoewel sommigen nog steeds denken dat ze goud in handen hebben met dienovereenkomstige vraagprijzen.
19 sep 2018 10:04
erwin996 schreef:Nine-6-four schreef:Altijd leuk een avond speuren op internet...en vanavond viel het me erop dat de prijzen van een 993 4S en van 997.1 GT3RS ontzettend dicht bij elkaar liggen. Met name door de daling van de vraagprijzen van de 997 heb ik het idee
Daling van de vraagprijzen van de 997?

Denk het niet. Acht jaar geleden (in 2010!) kostte een 997 GT3 RS 99.500 euro, bij de Porsche dealer. Voor dat bedrag (of iets lager, het was een vraagprijs bij Porsche Centrum Leusden) heeft molen934 zijn 997 GT3RS gekocht... destijds 3 jaar oud en 16.000 km op de klok...
Yep een lagere vraagprijs, heb er de laatste jaren behoorlijk veel voor 150.000/160.000 zien staan. In heel Europa. Meen me te herinneren dat Cazzo naar een groene GT3RS aan het kijken is geweest en ook prijsdalingen signaleerde. Kan zo snel dat draadje en bijbehorende voorbeelden niet vinden.
19 sep 2018 10:09
Tuck-under schreef:Mooie vergelijk! Prijs van de 997 valt me alles mee eerlijk gezegd. Alleen “nooit op het circuit” hoe checken ze dat? En moet je daar nou blij mee zijn

Waarschijnlijk alleen de over revs gecheckt
19 sep 2018 11:51
Hans44 schreef:De 997 GT3 (RS) is de afgelopen jaren heel snel gestegen en inmiddels weer aardig op het normale niveau. Recent stond er één (RS) bij PC Gelderland voor 129k ex BPM. Die was binnen een dag verkocht, maar had ook maar 10k km's. Zelfde geldt volgens mij voor een 993 4S. Zeker de auto's die gewoon gebruikt kunnen worden zijn inmiddels weer betaalbaarder. Ik denk dat de afstand tussen beide niet is veranderd, maar het algehele prijsniveau gewoon wat is gedaald alhoewel sommigen nog steeds denken dat ze goud in handen hebben met dienovereenkomstige vraagprijzen.
+1, een ton voor een 993 4S, met 160k op de teller
RS-jes zijn ook aardig gezakt. Toen ik aan het kijken was naar zon ding was er nix onder de 150-160K te koop. Das nu wel anders.
PS; er zijn ook mensen, die kopen ze gewoon allebei
19 sep 2018 12:29
Nine-6-four schreef:erwin996 schreef:Nine-6-four schreef:Altijd leuk een avond speuren op internet...en vanavond viel het me erop dat de prijzen van een 993 4S en van 997.1 GT3RS ontzettend dicht bij elkaar liggen. Met name door de daling van de vraagprijzen van de 997 heb ik het idee
Daling van de vraagprijzen van de 997?

Denk het niet. Acht jaar geleden (in 2010!) kostte een 997 GT3 RS 99.500 euro, bij de Porsche dealer. Voor dat bedrag (of iets lager, het was een vraagprijs bij Porsche Centrum Leusden) heeft molen934 zijn 997 GT3RS gekocht... destijds 3 jaar oud en 16.000 km op de klok...
Yep een lagere vraagprijs, heb er de laatste jaren behoorlijk veel voor 150.000/160.000 zien staan. In heel Europa. Meen me te herinneren dat Cazzo naar een groene GT3RS aan het kijken is geweest en ook prijsdalingen signaleerde. Kan zo snel dat draadje en bijbehorende voorbeelden niet vinden.
Ja, ik weet dat de 997 GT3RS veel duurder is geweest, maar kort na introductie waren ze véél goedkoper (99.500 euro vraagprijs voor een 3 jaar oude GT3RS met 15k op de klok). Die hoge prijzen waren een hype, en inmiddels zijn de prijzen weer wat lager. Nog niet zo laag als toen de GT3RS net geïntroduceerd was. Dus van een echte daling van de vraagprijzen in de zin van 'reguliere afschrijving' is geen sprake.
19 sep 2018 19:01
Hans44 schreef:De 997 GT3 (RS) is de afgelopen jaren heel snel gestegen en inmiddels weer aardig op het normale niveau. Recent stond er één (RS) bij PC Gelderland voor 129k ex BPM. Die was binnen een dag verkocht, maar had ook maar 10k km's. Zelfde geldt volgens mij voor een 993 4S. Zeker de auto's die gewoon gebruikt kunnen worden zijn inmiddels weer betaalbaarder. Ik denk dat de afstand tussen beide niet is veranderd, maar het algehele prijsniveau gewoon wat is gedaald alhoewel sommigen nog steeds denken dat ze goud in handen hebben met dienovereenkomstige vraagprijzen.
Heb eerlijk gezegd de prijzen van een 993 en/of een 997 niet heel bewust gevolgd. Echter een vriend van mij kocht ruim 2 jaar geleden een GT3RS voor bijna 140k met een km.stand vergelijkbaar met het exemplaar in de link die ik in mn bericht zette.
Anyway, deze prijs zette me wel aan het denken (cq fantaseren) dat een 997 GT3RS helemaal niet zo onbereikbaar is met dergelijke prijzen (na uitdunnen van huidige ‘wagenpark’)
18 okt 2018 12:22
http://www.autosportbrouns.nl/nl/occasions/show/porsche-911-207991 Targa 4S.
Eerste toelating 01 2015
Kilometerstand 69000
Full service prijs € 124.950,-
Voor mij het SNOEPJE van de week, wat een mooie donker blauwe kleur. Helemaal af die auto. Jammie! helaas boven budget
21 okt 2018 18:31
Dat is een
993 4S.... van Aug 1998 (de laatste der mohikanen) ... met slechts 34 Dkm op de teller doe ik een gokje over de prijs

€ 125.000,-
21 okt 2018 18:38
Het blijft een beetje vreemd dat de langzaamste en minst handelbare 993 zoveel geld waard is / blijft
21 okt 2018 18:46
Langzaamste wellicht ... maar minst handelbare
21 okt 2018 18:48
Minst handelbare? Ik heb er zelf een gehad en vond het een prima handelbare auto. Prachtige auto.
21 okt 2018 19:04
Precies, het is gewoon een prachtige auto. En dat gezeur over een iets minder snel zijn.. Alsof je daardoor een minder gewilde auto hebt..
21 okt 2018 19:49
Ruim 100 kg doet een hoop hoor. Een standaard C2 is echt een stuk minder log. En ja over smaak en uiterlijk valt uiteraard te twisten
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.