Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VIII

22 jan 2013 12:27

Handig, maar klopt niet altijd, enige omzichtigheid is van toepassing :idea:
heb een paar van mijn kentekens geprobeerd en van niet allemaal is de historie juist.

22 jan 2013 12:47

Mijn ervaring met aardig wat auto's is dat het qua historie prima klopt. De km.stand die er ergens bij staat klopt uiteraard niet want da's gewoon een stand die men op basis van de leeftijd bij ieder type auto identiek invult.

22 jan 2013 13:10

bully schreef:
ASW schreef:Ik schat geen koopje maar min of meer een realistische prijs kijkend naar wat er mogelijk geïnvesteerd is.
Maar het blijft een kelly, geen originele S. dus dan is het eerder wat de gek/liefhebber er voor over heeft :wink:

Kon niet zien of het ook inderdaad een originele 2.7RS motor was, op de fanshroud stond een SC nummer in ieder geval.

22 jan 2013 13:14

pakkie schreef:Mijn ervaring met aardig wat auto's is dat het qua historie prima klopt. De km.stand die er ergens bij staat klopt uiteraard niet want da's gewoon een stand die men op basis van de leeftijd bij ieder type auto identiek invult.

Ik heb het niet over de km-standen, maar over wanneer een auto van eigenaar is gewisseld. Klopt niet altijd.

22 jan 2013 13:22

DennisvdB schreef:
bully schreef:
ASW schreef:Ik schat geen koopje maar min of meer een realistische prijs kijkend naar wat er mogelijk geïnvesteerd is.
Maar het blijft een kelly, geen originele S. dus dan is het eerder wat de gek/liefhebber er voor over heeft :wink:

Kon niet zien of het ook inderdaad een originele 2.7RS motor was, op de fanshroud stond een SC nummer in ieder geval.

Dat zou wel eens kunnen kloppen!

22 jan 2013 14:07

Harley schreef:Handig, maar klopt niet altijd, .....

ik hoop dat het niet altijd klopt, ik heb dat eens ingevuld voor m'n juist aangekochte mercedes (320 cdi, bj 2002) en ze kwamen aan een maandelijkse kostprijs voor reparaties aan 330 euro :shock: 3960 euro onderhoud per jaar :scratch: lijkt mij toch (zeer) veel.....

22 jan 2013 14:58

Je moet die zomoto-data uitsluitend gebruiken om de historie qua vorige aanvragen te achterhalen zoals ik hierboven heb gedaan voor desbetreffende 911. De rest (km.stand, onderhoudskosten) wordt uit standaard formules berekend en dus klopt er niks van.

22 jan 2013 16:40

Of het een koopje is weet ik niet.... leuk verhaal.... zeker voor de heren hier.....

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr

22 jan 2013 16:54

Duidelijke foto's, dat dan weer wel :mrgreen:

22 jan 2013 16:58

Ja, volgens mij lag hij op de grond te fotograferen..... :lol:

22 jan 2013 18:00

Wat vinden we hiervan? klik

22 jan 2013 18:14

De auto verkeerd

En mijn zin in de rest van de advertentie is over...

Hoe moeilijk kan het nu zijn?
Ik verkeer
Hij verkeert

Of ben ik verkeerd? :mrgreen:

22 jan 2013 18:16

EERST PASPOORT INLEVEREN..!!

22 jan 2013 18:19

Ik heb geen idee wat er zo speciaal aan is.
Als het origineel is, dan wel 1 van de eerste impact bumpers.

Jammer dat de verkoper er niet een uitbebreider verhaal bij zet - maar wellicht dat de echte 911 kenners er meer over kunnen vertellen.

Cloaca schreef:Of het een koopje is weet ik niet.... leuk verhaal.... zeker voor de heren hier.....

Als'ie hard is, dan is het 'n mooie basis voor een R of Outlaw ;)

22 jan 2013 18:20

een '72 met impact bumbers, dat is toch pas vanaf '73 :?: Het is ook een amerikaan...

22 jan 2013 18:27

bully schreef:Wat vinden we hiervan? klik

Dit is ook een 2.4s-f maar ziet er toch iets anders uit?
http://tweedehands.autoscout24.be/Porsche-911-Coup%C3%A9-24S-F-%28first-registration!%29-Benzine-Groen-219719516#

22 jan 2013 18:31

911RPM schreef:Dit is ook een 2.4s-f maar ziet er toch iets anders uit?
http://tweedehands.autoscout24.be/Porsche-911-Coup%C3%A9-24S-F-%28first-registration!%29-Benzine-Groen-219719516#

Ah, een kelly dus....F type body met G type bumpers?

22 jan 2013 18:32

Tja echt koopje. :roll:

22 jan 2013 18:38

911RPM schreef:
bully schreef:Wat vinden we hiervan? klik

Dit is ook een 2.4s-f maar ziet er toch iets anders uit?

Vreemde kleur voor een 2.4
Afbeelding

22 jan 2013 18:42

Johannvb schreef:een '72 met impact bumbers, dat is toch pas vanaf '73

Klopt.

Volgens RDW een S. Als dat klopt dan is het idd een mogelijk koopje.

23 jan 2013 1:16

Olaf schreef:
Cloaca schreef:Of het een koopje is weet ik niet.... leuk verhaal.... zeker voor de heren hier.....

Ik heb hem op meer foto's bekeken van de eigenaar en met eigenaar gesproken. Om er iets moois van te maken moet er heel veel aan gebeuren, eigenaar is eerlijk, er is niks origineel aan (naast motor, ook stoelen e.d.) lak is slecht. etc. Moet dus helemaal uit elkaar. Maar omdat ie niet origineel is gaan er dan zoveel centjes in zitten die nooit meer terug komen. Ik laat hem dus voorbij gaan.

23 jan 2013 11:37

Dit zijt er mij nog wel een leuk project uit (Niet voor de "origineel" liefhebbers natuurlijk)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m613788468-porsche-911-3-0-ltr-turbobreed.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Ik ken de staat van de wagen natuurlijk niet maar ik kan het wel smaken...
Fikse velgen, Recaro Pole Positions, RS tapijten achter + deurpanelen, metalen uitbouw,... klinkt zeker niet verkeerd!

En bieden vanaf 16,5K

23 jan 2013 11:41

porsche964 schreef:
Olaf schreef:

Ik heb hem op meer foto's bekeken van de eigenaar en met eigenaar gesproken. Om er iets moois van te maken moet er heel veel aan gebeuren, eigenaar is eerlijk, er is niks origineel aan (naast motor, ook stoelen e.d.) lak is slecht. etc. Moet dus helemaal uit elkaar. Maar omdat ie niet origineel is gaan er dan zoveel centjes in zitten die nooit meer terug komen. Ik laat hem dus voorbij gaan.

Maar misschien wel een goede deal als je geen 'oldtimer pietlut' bent en gewoon af en toe wilt rijden.
Optisch is lastig, foto's kan je niet zoveel mee..
Laatst bijgewerkt door Ronaldo op 23 jan 2013 11:46, in totaal 3 keer bewerkt.

23 jan 2013 11:42

Ziet er best goed uit...fout, maar leuk.

23 jan 2013 14:59

Porsche 911
IR: 29.04.1987
Second hand
km: 122350
KW: 152
gearbox: five-speed-transmission
colour: navy-blue metallic
Interior equipment: blue leather
Special equipment: seat heating on the left; car radio: Radio Blaupunkt Bremen; central locking; 16 inch rims: Fuchsfelgen; electric exterior mirrors; air conditioning; sunroof; full service history (FSH) ; current vehicle inspection sticker (TÜV/AU).
Vraagprijs: 39.500 EUR (!!)
Afbeelding
Gesloten onderwerp