Vorige week maandag ben ik met mijn vriendin en haar BMW naar de Vogezen gereden. Precies ja, met die sneeuwstorm... Nou weet ik meteen weer waarom ik toch eerst echt voor de C4 ga

. We hadden nl geen winterbanden en geen kettingen bij ons (was niet nodig was ons bezworen door de hoteleigenaar en de leasemaatschappij zei dat het geen onderdeel was van het voorloopauto contract

). Sommige heuvels moesten we wel 4x nemen voordat we genoeg snelheid hadden om over de top te komen. En op de snelwegen in Belgie/Frankrijk was het wisselen van baan ook geen pretje meer. Brede achterbanden en achterwielaandrijving is in sneeuw met regen omstandigheid geen goede combinatie

.
Achtelijk trouwens hoe hard vrachtwagens nog rijden in die omstandigheden! Reden gewoon minimaal 80 waar de rest met 40 a 50 aan het ploeteren was.
Wat wel weer erg leuk was, was het driften door de bochten om genoeg snelheid te houden (12 uur 's-nachts de laatste kilometers naar het hotel op 1.000 meter)

. Alleen vond mijn vriendin dat weer minder

.
We zijn trouwens tot 300 meter van het hotel gekomen, toen ging het echt niet meer. De volgende dag meteen sneeuwkettingen gekocht (en toen ging het uiteraard dooien).
Op naar de proefritten!