Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
01 sep 2010 20:34
Ik vind een 993 ook

zeker zoals die van Wouter! Ben rood echt gaan waarderen
Ik denk en hoop mijn auto gewoon lekker te behouden.... heb sinds mijn bezit (januari jl) maar 3000km gereden.... te weinig maar dat weet ik

maar dan loopt de teller ook niet zo snel op!
Het is meer poetsen dan rijden..... (ik weet het moet eigelijk andersom zijn)
Maar donkey, mooie wagen! En die raak je wel kwijt, geduld hebben
14 okt 2010 22:42
inmiddels staat de teller op 158K en komt de grote 160K beurt eraan. Deze beurt is overigens in de vraagprijs inbegrepen!
14 okt 2010 23:15
'k Heb lang getwijfeld tussen 3.2, 964 en 993
maar na uitgebreid vergelijken uiteindelijk (ook) voor 993 gekozen. Voor dagelijks gebruik rijdt-ie er prettig.
mijn vraag wat betreft de switch was er een uit interesse
10 nov 2010 17:21
Vandaag de auto weer teruggekregen na de (grote) 160K beurt. Naast de gebruikelijke werkzaamheden zijn ook de schijven en blokken rondom vervangen.
10 nov 2010 17:23
dure grap?
10 nov 2010 17:35
tsja wat is duur? Grote beurt incl. remmen € 2470 euro's. Nu kan ie er weer 20K tegen.
10 nov 2010 17:54
kleine 6000 gulden voor beurtje + remmen. lijkt me redelijk.
10 nov 2010 18:23
Heb jij nog guldens???
Gelukkig factureer ik in euro's en mag de BTW er ook nog eens af
10 nov 2010 18:27
is het een btw-auto???
10 nov 2010 18:54
Ex. BTW zie ik wel zitten

.. nu alleen het schuifdak nog
10 nov 2010 19:05
Nee, het is geen BTW auto maar staat wel op de zaak waardoor (in ruil voor een bijtelling van 35%) de kosten ten laste van de winst gebracht mogen worden. De € 400 BTW mag ik verrekenen met de door mij geheven BTW.
Tot zover boekhouden voor beginners.
Laatst bijgewerkt door
donkey op 11 nov 2010 23:02, in totaal 1 keer bewerkt.
10 nov 2010 19:17
lekker he, zo'n ouwe op de zaak
10 nov 2010 19:30
maakt het leven niet makkelijker wel leuker

enige nadeel is dat de km's zo hard gaan, kocht de auto ruim 2 jaar geleden met 94K...
En om maar weer on topic te gaan da's nou precies dat ik op zoek ben naar een 993 om dezelfde truc nog eens te doen. Riskeer wel een ruzie met mijn vrouw die eigenlijk geen afscheid van 'haar' 964 wil nemen, voorlopig zit de markt echter redelijk op slot en lijkt het erop dat ik nog wel even kan genieten van mijn nieuwe remmerij en de huiselijke vrede bewaard blijft....
10 nov 2010 19:51
oh. how terrible for you.
10 nov 2010 20:25
Als het geen BTW auto is, dan kun je maar 75% van de BTW op gebruikskosten in aftrek brengen... (geen € 400 maar € 300 dus...)
De volledige BTW aftrekken gaat alleen als je de auto als BTW zakelijk vermogen aanmerkt. Dat kan bij een marge auto niet, (daarnaast is het buitengewoon onaantrekkelijk om dat te willen vanwege de jaarlijkse correctie) boekhouden voor gevorderden
niet de beste bron maar vooruit:
belastingdienst.nlPS waar kan ik de factuur naartoe zenden?
10 nov 2010 20:37
mijn boekhouder ziet de belastingdienst als een redelijke richtlijn
10 nov 2010 22:15

vergat de correctie gemakshalve even, je hebt helemaal gelijk.
Enneh: wat anders: bestaat dan toevallig ook nog de mogelijkheid af te rekenen in guldens???
11 nov 2010 11:30
enne, ik wil je dag niet verpesten hoor, maar de bijtelling voor de Inkomstenbelasting is 35% geen 25%....
Maar wel over de werkelijke waarde, dat scheelt dan weer. (en juist daarom rijd ik zakelijk een volvo 850 met een wev van €3.000)
11 nov 2010 18:46
"Hij kan er weer 20K er tegenaan"
Bedoel je alleen grote beurt-technisch of rem-technisch?
11 nov 2010 18:58
beurt technisch neem ik aan, 20k met de remmen zou wel erg snel zijn he
11 nov 2010 21:09
Prijs van die beurt valt me mee eerlijk gezegd.
Maat van me had nieuwe schijven en blokken onder zijn Maserati 222 voor 1800,- euro...
11 nov 2010 23:01
ralf996 schreef:beurt technisch neem ik aan, 20k met de remmen zou wel erg snel zijn he

Idd, wat beurt betreft, remblokjes heb ik 40k mee gedaan, schijven zaten er al op dus minimaal 60K.
11 nov 2010 23:04
de Fiscalist schreef:enne, ik wil je dag niet verpesten hoor, maar de bijtelling voor de Inkomstenbelasting is 35% geen 25%....
Maar wel over de werkelijke waarde, dat scheelt dan weer. (en juist daarom rijd ik zakelijk een volvo 850 met een wev van €3.000)
Lekker bezig Bas! Was zo nog zo bezig met het afronden van de jaarrekening 2009 dat ik vergat dat de nieuwe bijtellingsregeling al voor 2010 geldt.
11 nov 2010 23:08
fins schreef:Prijs van die beurt valt me mee eerlijk gezegd.
Maat van me had nieuwe schijven en blokken onder zijn Maserati 222 voor 1800,- euro...
Natuurlijk is het even slikken als je op "betaling accoord" drukt , aan de andere kant heb ik met de oude dame amper onvoorziene kosten gehad buiten de normale slijtage delen. Als ik goedkoop wil moet ik en minder en een andere merk gaan rijden. Beide vind ik geen optie.
12 nov 2010 0:17
Daewoo?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.