Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
09 okt 2012 19:59
Dank voor de felicitaties.
Natuurlijk blijf ik jullie hier gewoon irriteren, maak je geen zorgen.

En dat de 500E prima in staat is om als gezinsauto dienst te doen klopt, maar de 500E is minder praktisch op wintersport, heeft weer geen isofix en inderdaad... het is ook gewoon leuk om weer eens wat anders voor de deur te hebben. Ik wilde er ooit een gehad hebben en dat vinkje heb ik kunnen zetten, ik heb er erg veel lol van gehad en nog steeds veel lol van. Hetzelfde geldt voor de 996 turbo: ook een geweldige auto, maar het wordt ook weer tijd voor wat anders. Voor mijn gevoel is de RS6 een beetje een combinatie van beiden.
09 okt 2012 20:20
Alvast gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding
En zalige keuze die RS6 C6, thuis werd er ook nog eventjes over getwijfeld. Misschien in de toekomst een C7

. Hopelijk woon ik dan nog steeds thuis

.
Hoe zit het met die extra pit, een RS6 Plus of gewoon een chip en andere mods?
09 okt 2012 20:22
Devils son, ik moet je gelijk geven, ik heb toendertijd mijn porsche ingeruild op een rs6, welliswaar een c5, ook een beest van een wagen, maar die rs6 blijft toch maar een "opgevoerde""stationwagen in andermans ogen. Ik vond het prachtig maar ik ging toch weer verlangen naar een echte Porsche...
O,ja, houd er ff rekening mee dat je brandstofkosten zullen verdubbelen..haha
09 okt 2012 20:49
dobbelsteen schreef:Hoe zit het met die extra pit, een RS6 Plus of gewoon een chip en andere mods?
Het bekende recept van andere uitlaat + software aanpassen.
09 okt 2012 20:50
Hartwiek schreef:O,ja, houd er ff rekening mee dat je brandstofkosten zullen verdubbelen..haha
Ik rij al een turbo met 530pk, dus de brandstofkosten zullen niet verdubbelen. Het zal iets toenemen, maar brandstof is nog steeds goedkoop.
09 okt 2012 21:05
Erg dikke bak! Is en blijft een klassieker.
Gefeliciteerd met het mooie nieuws!
09 okt 2012 21:11
Idd gefeliciteerd, DS! Wel jammer dat de TT en dus porsche (voorlopig) moet wijken, maar een RS6 uiteraard ook een echte bucketlist auto. Zelf vind ik die 500E ook helemaal te gek, en met deze km-stand is hij ook nog goed betaalbaar, ook (of juist) als zakelijke auto erg interessant. Auto nummer 4 zal hier echter niet gewaardeerd worden, dus ik zal de koper (helaas) niet zijn.....
09 okt 2012 21:24
Devils son schreef:Hartwiek schreef:O,ja, houd er ff rekening mee dat je brandstofkosten zullen verdubbelen..haha
Ik rij al een turbo met 530pk, dus de brandstofkosten zullen niet verdubbelen. Het zal iets toenemen, maar brandstof is nog steeds goedkoop.
Ik kan me voorstellen dat het verbruik toch serieus moet dalen?
Een motor van 1991 zal toch stukken meer verbruiken dan eentje van 2005 of later? Tenzij je ook vaak reed met de Porsche als daily, dan zal het wellicht hoger verbruik worden

.
09 okt 2012 21:33
Was in die jaren met de NPC in Stuttgart bij De Fabriek
Wij vroegen toen wat moeten die Benzen daar

, er stonden er toen een hele rij
Toen werd ons verteld van de samenwerking en de tuning van de Mercedes, de brede schermen vielen op
09 okt 2012 22:33
Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! Jammer dat je 996 ook het veld moet ruimen maar wel begrijpelijk!
dobbelsteen schreef:Op de ring is het vooral kwestie van welke auto de hoogste snelheid haalt, aangezien er daar veel lange rechte stukken zijn. Het extra gewicht dat je dan meesleurt in de bochten kan je op die manier dan wat neutraliseren.
Huh? Waar haal je die aparte wijsheid vandaan? Heb ik toch iet opgelet in al die 102 bezoeken die ik aan de Ring heb gebracht

De Ring en vele rechte stukken gaat niet samen. Vanaf Hohe 8 tot de finish (heb je het toch over vele kilometers) kun je met een 250 pk auto met goed onderstel vrolijk achter een GT3-RS blijven plakken. In de rechte lijn maakt de Porsche gehakt van diezelfde auto.
09 okt 2012 22:52
dobbelsteen schreef:Ik kan me voorstellen dat het verbruik toch serieus moet dalen?
Een motor van 1991 zal toch stukken meer verbruiken dan eentje van 2005 of later? Tenzij je ook vaak reed met de Porsche als daily, dan zal het wellicht hoger verbruik worden

.
De Porsche is de daily hier... Maar de Mercedes verbruikt ongeveer hetzelfde als de TT.
10 okt 2012 9:24
Ik gebruikte mijn TT (zoals je weet ook met ong. dezelfde extra pit

) eerst ook als DD, en dus best wel wat snelweg km's erbij. Ik reed ong. 1:8/1:8,5 gemiddeld, bij 'normaal' gebruik. is dat bij jou ook het geval?
10 okt 2012 9:48
Van het gebruik afhankelijk, maar 1:8 bij normaal gebruik inderdaad. Soms ook zuiniger. Heb ook wel eens een flinke rit gehad met 1:9,5 (dat haalt de Mercedes niet, die is constanter in zijn verbruik), maar ook geregeld 1:6 (b.v. als ik in Duitsland reed en geregeld boven de 200 km/u zat).
De Mercedes zit gemiddeld op ongeveer 1:7,5.
10 okt 2012 11:44
Mijn toenmalige rs6 v8 biturbo (c5) 520 PK gemiddeld 1:4.....en nee, dit is geen grap...
10 okt 2012 11:44
pakkie schreef:Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! Jammer dat je 996 ook het veld moet ruimen maar wel begrijpelijk!
dobbelsteen schreef:Op de ring is het vooral kwestie van welke auto de hoogste snelheid haalt, aangezien er daar veel lange rechte stukken zijn. Het extra gewicht dat je dan meesleurt in de bochten kan je op die manier dan wat neutraliseren.
Huh? Waar haal je die aparte wijsheid vandaan? Heb ik toch iet opgelet in al die 102 bezoeken die ik aan de Ring heb gebracht

De Ring en vele rechte stukken gaat niet samen. Vanaf Hohe 8 tot de finish (heb je het toch over vele kilometers) kun je met een 250 pk auto met goed onderstel vrolijk achter een GT3-RS blijven plakken. In de rechte lijn maakt de Porsche gehakt van diezelfde auto.
Van een vergelijkingstest met een BMW M3 standaard versus een getunede 1M. Op zolder kon die 1M de M3 aan, maar op de Ring moest de 1M onderdoen wegens de lange stukken waarop de M3 stukken rapper kon.
Blijkbaar verkeerd van mij om die lijn dan door te trekken naar andere auto's

.
10 okt 2012 12:17
Hartwiek schreef:Mijn toenmalige rs6 v8 biturbo (c5) 520 PK gemiddeld 1:4.....en nee, dit is geen grap...
Als ik wil rijd ik met de 996 turbo ook 1:4... Het is natuurlijk ernstig afhankelijk van hoe je rijdt. Als ik naar CO2 uitstoot kijk is de RS6 nog geen 10% minder zuinig, dus in de praktijk lijkt mij dat het om ongeveer 10% verschil zal gaan.
10 okt 2012 12:18
dobbelsteen schreef:Van een vergelijkingstest met een BMW M3 standaard versus een getunede 1M. Op zolder kon die 1M de M3 aan, maar op de Ring moest de 1M onderdoen wegens de lange stukken waarop de M3 stukken rapper kon.
Blijkbaar verkeerd van mij om die lijn dan door te trekken naar andere auto's

.
Vermogen is op bepaalde delen van het circuit van belang (denk aan het stuk van Breidscheid tot aan Hohe Acht, daar is het echt doorslaggevend), maar bepaalde delen ook weer niet.
Dat is nu ook net het leuke van de Ring. Het vraagt een totaalplaatje wat op orde is.
12 okt 2012 10:22
Aangezien er interesse was voor interieurfoto's heb ik deze snel gemaakt en tevens toegevoegd in het eerste bericht...
12 okt 2012 11:20
Wat een schitterende auto! Staat ook hoog op mijn 'verlanglijstje'....
maar de tijd is nog niet rijp daarvoor. (ruimte, kids, etc....) jammer jammer!
12 okt 2012 11:40
Ik heb vroeger verschillende w124 type,s gehad. e260, e300. En ook een r129 sl500. Dit is echt een toffe bak, DS. Maar ook voor mij is deze op het moment niet weggelegd.... heb op het moment 4 auto,s......Mss later als ik groot ben...Veel succes met de verkoop, en met je dikke rs6!!!
17 jun 2013 18:01
Auto is verkocht.
Kan dus slotje op.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.