Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 dec 2025 0:38

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nette Porsche Cayenne Turbo MK2 te koop 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nette Porsche Cayenne Turbo MK2 te koop
Bocaloco schreef:
Tja die regelgeving in Nederland is me wat :) Ik heb ook een mooie GTS die opeens een stuk minder waard is geworden. Maar goed, ik snap hem ook wel, want ik rijd nu een dikke zuipschuit (1:5) voor minder bijtelling dan mijn vrouw betaald met haar elektrische R5. Maar ze trekken de pleister er wel heel erg in 1 keer af zeg maar.

Het is wel echt een dikke sjaak zeg, je hebt wel de ultieme youngtimer gevonden. Wat ik in jouw geval zou doen: Komende jaar lekker zakelijk rijden in de YT regeling, er komt naar mijn weten een overgang voor 2011 auto's. Eind 2026 ding helemaal laten nalopen en weer tip top laten zetten, laten taxeren en dan privé zetten. Heb je een jaar goedkoop gereden en alle afschrijving zakelijk gepakt. En nog steeds een dikke sjaak voor de deur. Doe ik ook denk ik. Of ik moet hem nu voor een mooie prijs kunnen verkopen en dan ga ik wel een 25 jaar oude bak zoeken.

Verkoop nu lijkt me lastig, dan pak je meteen een berg afschrijving - en je krijgt er niks voor terug. Voor 20k meer koop je ook een mooie Cayenne III hybride, wat voor particulieren een aantrekkelijkere optie is in mijn ogen.

Anyway, ik vind hem dik, succes met de verkoop :thumleft:

Thanks!
Ja eens, ik overwoog lang of ik wel/niet een YT zou kopen. Juíst omdat de regelgeving omtrent de YTR maar wat bijzonder is maar uiteindelijk was ik wel klaar met de hoge bijtelling en zag ik meer voordelen (zoals een V8 ipv een elektromotor) waardoor ik eindelijk overstag ging. Had ik niet moeten doen dus. Al ben ik het wel met je eens: Ze trekken die pleister er opeens wel érg hard af.

Ja, ik heb bijna een jaar gewacht voordat Premium de Cayenne naar mijn wensenlijst hadden gevonden. erg zuur nu!
En bedankt voor de tip maar deze auto wordt dus nooit een youngtimer meer. volgend jaar April is hij 15 jaar, geen 16 jaar. Met andere woorden: 22% bijtelling over 166k voor een 15 jaar oude auto.. Dat wil ik dus niet.

24 dec 2025 17:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2