Tja die regelgeving in Nederland is me wat

Ik heb ook een mooie GTS die opeens een stuk minder waard is geworden. Maar goed, ik snap hem ook wel, want ik rijd nu een dikke zuipschuit (1:5) voor minder bijtelling dan mijn vrouw betaald met haar elektrische R5. Maar ze trekken de pleister er wel heel erg in 1 keer af zeg maar.
Het is wel echt een dikke sjaak zeg, je hebt wel de ultieme youngtimer gevonden. Wat ik in jouw geval zou doen: Komende jaar lekker zakelijk rijden in de YT regeling, er komt naar mijn weten een overgang voor 2011 auto's. Eind 2026 ding helemaal laten nalopen en weer tip top laten zetten, laten taxeren en dan privé zetten. Heb je een jaar goedkoop gereden en alle afschrijving zakelijk gepakt. En nog steeds een dikke sjaak voor de deur. Doe ik ook denk ik. Of ik moet hem nu voor een mooie prijs kunnen verkopen en dan ga ik wel een 25 jaar oude bak zoeken.
Verkoop nu lijkt me lastig, dan pak je meteen een berg afschrijving - en je krijgt er niks voor terug. Voor 20k meer koop je ook een mooie Cayenne III hybride, wat voor particulieren een aantrekkelijkere optie is in mijn ogen.
Anyway, ik vind hem dik, succes met de verkoop