08 jul 2009 13:44
Olaf schreef:Vind ik geen koopje .... is geen echte RS
08 jul 2009 13:47
FreudeamFahren schreef:... laten bouwen...
08 jul 2009 14:29
FreudeamFahren schreef: gave ombouw!
08 jul 2009 17:24
09 jul 2009 20:14
09 jul 2009 20:20
09 jul 2009 21:00
09 jul 2009 21:28
Don schreef:FreudeamFahren schreef: gave ombouw!
Als je op omgebouwde zaken valt![]()
Persoonlijk ga ik meer voor het origineel
10 jul 2009 0:51
10 jul 2009 0:59
bully schreef:met garantie 44.000 op ned kent...
10 jul 2009 1:09
Maarten schreef:Jubi zonder nummer. Nooit van gehoord maar zou kunnen.....
Adrian Streather die in Enthusiasts Companion op pagina 24 schreef:Carrera 4 Turbo-look (USA only)
964 R series production (model year 1994) ceased in December 1993. Deliveries of 964's continued into calendar year 1994 with a reduced model range. The reason for the ceasing of 964 production was the introduction of the new 993 series which started in January 1994. 993 deliveries t the USA were delayed by approximately one year. In order to fill the gap of the missing 993 a small range of specially constructed 964 Carrera 4 Turbo-looks were offered to the USA.
This Turbo-look was similar to the 911 Anniversary (de Jubi) in many ways but there was one major difference. The new C4 TL was built arund unused 1992 en 1993 model year Turbo bodies mounted to a standard C4 chassis assembly. The were fitted with a standard M64/01 engine and G64/00 transmission. The brake system and all electronic systems were standard Carrera 4. There were a few Turbo components installed because of the wide body design, but no complete 964 Turbo systems. A standard retractable rear spoiler and engine lid were mounted into the Turbo bodywork. The C4 TL was not delivered with the Turbo red brake callipers nor drilled brake rotors.
How many of these C4 TL's were built is open to speculation. The generally accepted number is 256 but it could be as many as 450. It is known that these special C4's have been found as far away from the USA as Taiwan.
10 jul 2009 8:27
10 jul 2009 8:54
Piet schreef:bully schreef:met garantie 44.000 op ned kent...
Als je niets afdingt. Met afdingen voor 40K op Nederlands kenteken.
10 jul 2009 9:06
10 jul 2009 9:08
10 jul 2009 9:29
Maarten schreef:Heb het boek net aangeschaft maar niet helemaal doorgelezen. Anders had ik het dus wel geweten meester Horn![]()
![]()
10 jul 2009 9:33
FreudeamFahren schreef:Don schreef:FreudeamFahren schreef: gave ombouw!
Als je op omgebouwde zaken valt![]()
Persoonlijk ga ik meer voor het origineelDon't even go there... Een omgebouwde Pork 993 kan net zo veel pret als een RS leveren voor veel minder geld. Da's bij jouw foto wel even anders.
10 jul 2009 9:41
Sander911 schreef:Piet schreef:bully schreef:met garantie 44.000 op ned kent...
Als je niets afdingt. Met afdingen voor 40K op Nederlands kenteken.
En wat kost dat herbekleden...
10 jul 2009 9:55
MS964 schreef: ... wat zou herbekleden kosten? Iemand?
10 jul 2009 10:11
10 jul 2009 11:21
10 jul 2009 11:35
10 jul 2009 11:57
Maarten schreef:Heb het boek net aangeschaft maar niet helemaal doorgelezen. Anders had ik het dus wel geweten meester Horn![]()
![]()
10 jul 2009 12:13
kan beter je opticien bellen voor een hele sterke zonnebril ,als je daar een uur in rijdt zie je geen pest meer
10 jul 2009 15:06
voice schreef:Er zijn 174 extra jubi's gemaakt voor de Europese markt. In Duitsland staat er ook een te koop.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1