Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

Re: Snoepje van de week ... Deel I

03 mei 2014 11:36

Lelijk hok. :popcorn:

Re: Snoepje van de week ... Deel I

03 mei 2014 13:12

Ik vind hem wel wat hebben.
Nieuw projectje voor Cloaca? :wink:

Re: Snoepje van de week ... Deel I

03 mei 2014 19:06

zeker van zo'n langjurk geweest! :mrgreen:

Re: Snoepje van de week ... Deel I

03 mei 2014 19:09

Ronaldo schreef:Lelijk hok. :popcorn:

+1

Re: Snoepje van de week ... Deel I

03 mei 2014 21:43

I like it
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Snoepje van de week ... Deel I

11 mei 2014 12:48

930 Turbo :popcorn:

http://www.witmerodijk.nl/te-koop/porsc ... o-1987/154

Gr. Peter

Re: Snoepje van de week ... Deel I

11 mei 2014 13:32

Sow, die ziet er erg netjes uit....

Re: Snoepje van de week ... Deel I

11 mei 2014 18:47

Ja, mooi ding, maar de prijzen exploderen. Bij Erpa staat een compleet gerestaureerde uit de eerste serie, een carrera Turbo 3.0 Prijs werd niet eens genoemd!
Laatst bijgewerkt door ver boven de 200 op 11 mei 2014 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Snoepje van de week ... Deel I

11 mei 2014 21:21

In de pitbox van SWS op Spa hing een advertentie waarin een complete verzameling RS-en werd verkocht voor 600k...
Die beste man heeft gewoon van alle mogelijke typen er destijds 1 besteld in de kleur grandprix wit. :shock:

Ik vraag me dan wel af, waarom de liefde ineens over is en de hele verzameling de deur uit moet.

Re: Snoepje van de week ... Deel I

11 mei 2014 21:25

JeroenSC schreef:Ik vraag me dan wel af, waarom de liefde ineens over is en de hele verzameling de deur uit moet.

Scheiding...... :?:

Re: Snoepje van de week ... Deel I

12 mei 2014 9:54

Cashen op het hoogtepunt?

Re: Snoepje van de week ... Deel I

12 mei 2014 17:31

Een RS (kenteken: 61-PN-TR) minder in Nederland vrees ik want afgelopen zaterdag afgehamerd voor EUR 269k bij RM
Afbeelding

260 bhp, 3,600 cc air-cooled flat six-cylinder engine with Bosch fuel injection, five-speed manual transmission, independent front suspension and rear suspension, and four-wheel hydraulic disc brakes with ABS. Wheelbase: 2,272 mm

A highly original example of the 964 series Carrera RS
Known history and under 12,000 kilometres from new
Features desirable factory bucket seats and magnesium wheels
One of 290 examples built


The 911 Carrera RS 3.6 was introduced by Porsche in 1992, and it was developed specifically for the European market as a lightweight, track-ready version of the Carrera 2. Whilst the RS did not look much different from the other 911 models on sale, engineers in Weissach utilised the simple and time honoured motorsports philosophy of “reduce weight, add power” to produce the most dynamic 911 since the original Carrera RS in 1973.



Porsche went to great lengths to reduce nearly 175 kilograms of weight off of the Carrera RS. Aluminium was used for the doors and bonnet, and thinner glass was used for the side and rear windows. Inside, Porsche disposed of the 911’s usual luxuries, including its rear seats, power windows, electronically adjustable front seats, and front armrests. Porsche also chose to forgo power steering, allowing for greater steering interaction and feedback for the driver. Thanks to the use of a lightweight single-mass flywheel that weighed just 12 pounds, the Carrera RS received a healthy boost in power, which also helped to make the 3.6-litre flat six more responsive over the standard unit that was featured in the Carrera 2.



This 1992 Carrera RS, finished in Black with a grey leatherette interior, was sold new in March 1993 by Porsche Car Comauto SPA Milano, and its first owner was Sisto Vito, a well-known Porsche enthusiast and collector based in Milan. It was no doubt optioned to reflect the sporting nature of the car, and according to its factory data card, it was equipped with a locking differential; bucket seats; 17-inch magnesium wheels, which helped save an additional 10 kilograms of weight; and the airbag-delete option. Vito preserved this 911 in as-new condition in his collection and used it sparingly, accumulating just 8,400 kilometres in his ownership.



Vito sold the car in late 2001, and it was imported to its native Germany by Oliver Neumann, who in turn sold the car to Hans-Otto Westphal in March 2002. In August 2004, the Carrera RS was purchased by its current owner, who has maintained it to a high standard. Other than a rear bumper re-spray that was performed shortly after it was purchased in 2004, which was due to a scratch on the rear bumper, this 911 is completely accident free, and it is accompanied by a full service record and its logbook, invoice, and paperwork from when the car was sold new.



As air-cooled 911s of any age continue to grow in popularity with collectors, finding an unmolested, unmodified, original example is becoming increasingly difficult. The Carrera RS has always been the darling of the 964 series of 911s, as it represents the purest form of the 911 available for purchase at the time. As it has under 12,000 kilometres from new and it has been incredibly well maintained since the moment it left the factory, this 964 Carrera RS would be an ideal addition to the stable of any Porsche enthusiast.

Re: Snoepje van de week ... Deel I

12 mei 2014 19:29

mooi ding man. wow.
veel geld man. wow.

Re: Snoepje van de week ... Deel I

12 mei 2014 19:48

Belachelijk hoge prijs.... :roll:

Re: Snoepje van de week ... Deel I

12 mei 2014 20:56

Gaat nergens over, absurde prijs.

Re: Snoepje van de week ... Deel I

12 mei 2014 22:58

Aii... Dit gaat de 964 RS markt een extra financiele boost geven... :salut:

Trouwens er zijn toch meer dan 290 van gemaakt ? Volgens mij bedoelen ze de 964 clubsport version...

Anyway; de "verhouding" (964 vs 964 RS) zijn helemaal lost.... :popcorn:

Gr. Peter

Re: Snoepje van de week ... Deel I

12 mei 2014 23:43

Wat the F... :scratch: hoeveel K eetjes? :scratch: Mooi ding hoor, uniek ook, maar gaat deze nog meer stijgen?

Re: Snoepje van de week ... Deel I

14 mei 2014 8:37

Nog een mooie bij Witmer, 140k
Afbeelding Afbeelding

Re: Snoepje van de week ... Deel I

14 mei 2014 17:13

Afbeelding

950K !! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

maar wel mooi....

Re: Snoepje van de week ... Deel I

14 mei 2014 17:29

Je kan nog zoveel geld hebben, het blijft raar dat mensen dit zooooo graag in bezit willen hebben, dat ze er een vermogen voor over hebben. Maken de vragers elkaar niet gek?
Zelfde verhaal als bij de huizenmarkt destijds?.....is toch een soort piramidesysteem, en kan uiteindelijk in zakken. Er zit vast en zeker een plafond in de prijzen, maar ja, ik weet ook niet alles 8)


Maar ja, kennelijk is er een groep die zó godsgruwelijk veel geld verdiend, dat de prijs ze werkelijk geen zak kan schelen....het is maar wisselgeld :mrgreen:

Re: Snoepje van de week ... Deel I

14 mei 2014 18:54

Prijs lijkt me te hoog want deze is compleet gerestaureerd. De M471 die paar weken geleden voor USD 1.4m (incl opgeld) in de US werd geveild was ongerestaureerd en in de 1e lak (zie: klik). Zonder opgeld kwam die uit op EUR 850k o.i.d.. Dan is deze (dus) minder waard :wink: En dan te bedenken dat je nog niets eens zo heel lang geleden een goede M472 kocht voor EUR 250k en een 471 voor EUR 300k.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Snoepje van de week ... Deel I

14 mei 2014 19:30

Gelukkig zijn de afleveringskosten in Leusden slechts 1595 eurootjes na het aftikken van de 950.000 euro's :res:

Re: Snoepje van de week ... Deel I

15 mei 2014 14:52

Iemand hoopt een mooi ritje te maken met dat ding: zie klik. Chassisnummer is waarschijnlijk 0516.

Re: Snoepje van de week ... Deel I

29 mei 2014 16:56

6 bak turbobreed en dit alles origineel

http://www.ebay.com/itm/Porsche-911-Car ... ars_Trucks

Re: Snoepje van de week ... Deel I

30 mei 2014 10:25

Driver schreef:Aii... Dit gaat de 964 RS markt een extra financiele boost geven... :salut:

Trouwens er zijn toch meer dan 290 van gemaakt ? Volgens mij bedoelen ze de 964 clubsport version...

Anyway; de "verhouding" (964 vs 964 RS) zijn helemaal lost.... :popcorn:

Gr. Peter


De RS op de foto is alvast geen 'Clubsport' NGT, want geen rolkooi aanwezig. Dus de prijs is dan wel helemaal overdreven...
Gesloten onderwerp