04 sep 2009 21:51
04 sep 2009 22:06
oh ik wist het welpaSCal schreef:Omdat ik maar 1 garage heb, en toch iets anders wil, moet hij helaas wijken. Hij gaat wijken voor 'iets ouders', maar wees ust, het blijft een Porsche hoor
Porsche 911 SC Coupe
Bouwjaar: April 1983 (dus 204pk versie, in mijn bezit sinds december 2003)
Kleur: Mosgroen, interieur zwart (leder)
Kilometerstand: om en nabij 215.000
Taxatie van vorig jaar: 19.800 Euro (Augustijn Taxaties)
Uitrusting/bijzonderheden:
- Voorzien van hydraulische kettingspanners
- Carrera 3.2 voorspoiler + mistlampen
- 964 Turbo stoelen, elektrisch in hoogte verstelbaar, verwarmd, leer
- elektrische ramen en spiegels (spiegels verstellen niet, motor en alles werkt wel, zal iets in de aansluiting zijn, maarja, ze staan goed he)
- achterruitenwisser (maar wist niet altijd, iets in de aansluiting, maar heb er ook nooit naar gekeken)
- alarm klasse 2 inclusief SCM certificaat (anderhalf jaar geleden nog herkeurd)
- Werkende airconditioning, volgens R143a standaard
- Aangepaste einddemper, wat een iets zwaarder geluid bij lage toeren en een mooie snerp bij hoge toeren geeft.
- 16" orginele Fuchs velgen, met 205/225 Continental banden (N-codering) (van Maart 2007)
- Voorzien van een mattenset op maat, met 911SC logo erin geborduurd.
- Becker Traffic Pro radio/cd/navigatie, voorzien van Solisto iPod aansluiting!
Diverse groot onderhoud:
- Juni 2004 - Voorzien van 993-tapeinden (wegens een gebroken versie) en toen gelijk cilinders gehoond, zuigerveren en drijfstanglagers vervangen (bij ong. 195.000km, dus zo'n 20.000km geleden)
- Maart 2007 - Versnellingsbak vervangen door een ruilbak, met nog geen 60.000km erop (hij schakelt als nieuw!) (bij 207.000km, dus 8.000km geleden)
- December 2007 - volledig opnieuw gespoten, daarna voorzien van een Swissvax behandeling (lak, leer en velgen). Bij het spuiten zijn ook de velgharten van de Fuchs velgen van de carrosserie kleur voorzien.
Daarnaast natuurlijk altijd het benodigde jaarlijkse onderhoud gehad. Zoals te zien is, is de APK bijna verlopen, dat komt omdat de jaarbeurt voor dit jaar nog moet komen. Deze wordt uiteraard gewoon uitgevoerd en dan wordt ook de achter oliekoeler vervangen, omdat deze na 26 jaar een beetje zweet.
Onderhoudsfacturen van de afgelopen 10 jaar zijn beschikbaar en worden meegeleverd. In de laatste 6 jaar is het onderhoud eerst bij Renntech en daarna bij Rennsport uitgevoerd.
Vraagprijs (met nieuwe APK, jaarbeurt en vervangen oliekoeler): 18.911 Euro
Reacties via e-mail naar: 911sc@porscheforum.nl
(alle normale keuringen uiteraard toegestaan)
04 sep 2009 22:57
Sharky_80 schreef:Op dat moment dacht ik dat ik nooit meer zolang moest wachten...
05 sep 2009 14:10
Olaf schreef:Ik zou (als ik jou was) toch eens lekker naar die (voor jou te perfecte SC) van paSCal gaan kijken
05 sep 2009 14:13
Sharky_80 schreef:Verder willen ze een aanbetaling en koopcontract tekenen anders blijft de auto gewoon in de verkoop...
05 sep 2009 14:24
paSCal schreef:Nogmaals Marc: van onder een carport staan, slijt een auto volgens mij niet veel meer als in een (normale) garage staan.
05 sep 2009 14:25
paSCal schreef:
Nogmaals Marc: van onder een carport staan, slijt een auto volgens mij niet veel meer als in een (normale) garage staan.
05 sep 2009 14:57
Sharky_80 schreef:dat meisjes in stapjes geld gaan kosten en dat je voor een oldtimer Porsche meteen minimaal tussen de 15 en 20 k kwijt bent! Vandaar mijn voorzichtigheid...
..
Zag ik op MP een ad. van een kennis van een kennis staan van een 964 C2 tip uit 1992 voor 18.911,00. 225.000 kilometers en donkerblauw metallic lak... Ik kende de auto zijdelings en wilde de eigenaar al een paar dagen bellen... Belde ik dus net één dag te laat... Was ie net de dag ervoor verkocht...voor (schrik niet) € 15.000,00 euro!! Op dat moment dacht ik dat ik nooit meer zolang moest wachten...
05 sep 2009 15:05
05 sep 2009 15:10
05 sep 2009 15:40
dannyl schreef:paSCal schreef:Nogmaals Marc: van onder een carport staan, slijt een auto volgens mij niet veel meer als in een (normale) garage staan.
IMHO zelfs minder , omdat je in een verwarmde garage veel meer condensvorming hebt dan in een carport waar het lekker tocht.
05 sep 2009 15:55
05 sep 2009 17:54
05 sep 2009 17:57
05 sep 2009 18:05
M a r c schreef:Mijn garage meet 400m2.... dan zal het toch niet uitmaken hoop ik?
05 sep 2009 18:11
09 sep 2009 21:00
10 sep 2009 22:51
11 sep 2009 11:43
11 sep 2009 11:46
11 sep 2009 12:35
11 sep 2009 22:30
11 sep 2009 23:07
11 sep 2009 23:13
Sharky_80 schreef:Iemand bekend met deze garage...