Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
01 nov 2008 16:56
De coupé en de CS hebben identiek dezelfde prestaties : zelfde topsnelheid en acceleratie.
Het verschil zit hem alleen in de ophanging. Dat maakt dat je de bochten sneller neemt op circuit met een CS. In dagdagelijks verkeer ga je het verschil nauwelijks merken.
01 nov 2008 17:18
amandus schreef:Deze auto is van van de presentator blik op de weg geweest , heeft een 997 Turbo gekocht .
Volgens mij is deze van een
forummergeweest, heeft een mooie 964 coupe gekocht... (nadat hij die tiptarga heeft ingeruild).
De presentator van Blik op de Weg, Zoef, heeft volgens mij een RangeRover Sport, een 997 (daarvoor een 9964S) en 2 ferrari's.
Laatst bijgewerkt door
horn op 01 nov 2008 17:23, in totaal 1 keer bewerkt.
01 nov 2008 17:20
@ Amandus. Misschien omdat de M3 170kg. zwaarder is? Koppel is evenhoog en vermogen is in het voordeel van de M3. Toch wel tikkeltje verrassend eigenlijk....
Was het verschil groot?
Ja, vond ik wel , misschien kon de dude niet rijden of had ie hem verschillende malen in zn verkeerde facet staan.... verbaasde mij ook .
Laatst bijgewerkt door
amandus op 01 nov 2008 17:26, in totaal 1 keer bewerkt.
01 nov 2008 17:24
horn schreef:amandus schreef:Deze auto is van van de presentator blik op de weg geweest , heeft een 997 Turbo gekocht .
Volgens mij is deze van een
forummergeweest, heeft een mooie 964 coupe gekocht... (nadat hij die tiptarga heeft ingeruild).

Horn , als ik lieg doe ik dat in commissie , had dit begrepen van PCG , de auto was mij aangeboden , de beste man had ook een 928 in een verkeerde kleur. Uiteindelijke heeft ie 2 Porsche's en een mercedes ingeruild op de 997T , maar dit ter info. Bizar eigenlijk zelf auto gek maar wel een programma maken over te hard rijden enz. Farizeërs
01 nov 2008 17:31
Ach, dat zie ik anders. a. wil het hebben van snelle auto's niet zeggen dat hij er ook te hard mee rijdt (wat ik overigens niet geloof als ik een beetje google op Zoef de Haas) en b. een beetje zoiets als een longarts die veel rookt... (hoewel niet juridisch verboden uiteraard). Ik begrijp wat je bedoelt, maar als journalist dingen constateren wil nog niet zeggen dat je je er zelf niet aan mag bezondigen. Als hij 'hel en verdoemenis' afroept over de mensen die te hard rijden is het wat anders. In dat geval ben ik het helemaal met je eens.
01 nov 2008 18:06
We gaan elkaar nog vinden Horn
01 nov 2008 19:20
waar zou AVDT dan in rijden??
01 nov 2008 19:25
rufie schreef:De coupé en de CS hebben identiek dezelfde prestaties : zelfde topsnelheid en acceleratie.
Het verschil zit hem alleen in de ophanging. Dat maakt dat je de bochten sneller neemt op circuit met een CS. In dagdagelijks verkeer ga je het verschil nauwelijks merken.
dat klopt niet helemaal de cs is ietsje sneller door zijn lagere gewicht
1370 tegen 1320 voor de cs
de mijne weegt zelfs 1292 kg
01 nov 2008 20:21
pete 928 schreef:waar zou AVDT dan in rijden??

Je bedoelt Adri van de Toorn van Bassie en Adriaan
01 nov 2008 20:28
Aad (Adriaan) van Toor...
(ken uw klassiekers
)
01 nov 2008 20:41
Sorry , was lang geleden , mn kids zijn inmiddels 9 en nog wat van die leetfijden..
01 nov 2008 21:20
die meneer van wegmisbruikers marc weet je wel
01 nov 2008 21:31
OOOHHHHH die dude

Volgens mij is mijn korte en lange termijn geheugen voor dit soort gasten immuum
01 nov 2008 23:49
pete 928 schreef:rufie schreef:De coupé en de CS hebben identiek dezelfde prestaties : zelfde topsnelheid en acceleratie.
Het verschil zit hem alleen in de ophanging. Dat maakt dat je de bochten sneller neemt op circuit met een CS. In dagdagelijks verkeer ga je het verschil nauwelijks merken.
dat klopt niet helemaal de cs is ietsje sneller door zijn lagere gewicht
1370 tegen 1320 voor de cs
de mijne weegt zelfs 1292 kg
Toch niet volgens de officiële cijfers. Neem er maar een catalogus uit de tijd bij...
02 nov 2008 18:45
klopt maar achteraf las ik wel eens in tijdschriften dat er toch iets verschil in zat minimaal maar toch
02 nov 2008 19:11
Je hebt natuurlijk 3 verschillende gewichten die iets van elkaar verschillen.
- als je hem zelf weegt
- RDW gewicht
- officiele fabrieksgegevens
04 nov 2008 12:07
+ je eigen gewicht
17 dec 2008 3:16
Het verbaast me dat niemand hier het belangrijkste attentiepunt van de 968 noemt; nl. de nokkenassen en het variocam-systeem...
Edit: het is inderdaad geen manco, heb het even veranderd.

Maar de tanden van de tandwielen van de nokkenassen kunnen afbreken en voor motorschade zorgen. Daarom is het belangrijk om de nokkenassen te bekijken als dat mogelijk is. Het vervangen van de nokkenassen + ketting is een dure aangelegenheid.
Laatst bijgewerkt door
Retep op 17 dec 2008 17:27, in totaal 1 keer bewerkt.
17 dec 2008 6:05
't behoeft geen manco te zijn
... maar 'n gewaarschuwd mens telt voor twee - en laat de 968 nakijken/keuren bij 'n (echte) specialist
17 dec 2008 10:13
Aan iedere Porsche kan een manco komen...
Bij mij zijn de nokkenassen en alles wat erbij komt vervangen. Rond de 7000 euro kosten aan gemaakt. Ben nu wel voor jaren goed.
Sinds de restauratie rijd ik al meer dan 2 jaar probleemloos. Zelfs geen olieverbruik.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.