Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

03 dec 2010 23:00

Moet zeggen dat ik het een mooie wagen vind, tiptronic spreek me echter niet aan (nooit mee gereden) kleur van buiten GEWELDIG interieur is erg wennen maar te doen (eventueel om te bouwen).

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

03 dec 2010 23:41

Voor mij is het nu ook niet de juiste timing anders was ik zeker eens komen kijken/kopen.

Maar aan dergelijke reacties heb je niet veel. Je moet maar één koper vinden.

Succes met de verkoop van deze mooie wagen aan een zeer aantrekkelijke prijs. Deze geraakt heus wel verkocht, no worries ...

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 0:10

Horn heeft blijkbaar dezelfde ervaringen en helemaal gelijk, ik ben dan ook ineens erg principieel :!: Zo gun ik iemand wel eens iets, maar als diegene dat niet snapt en dan ordinaire koehandel gaat bedrijven gaat de deur dicht.

THE MUD schreef:Je hoefde hem ook niet weg te geven, bood je geloof ik nog 15K :mrgreen: (leek mij geen gek bod als iemand 16.5K vraagt :roll: )

Op dat moment was de vraagprijs nog 17.500 :!: Voor het verschil met wat jij wilde geven rij ik er liever nog een jaartje mee en kost het me minder (beurtje, wegenbelasting en verzekering). Wat ik verstook in de 964 kan ik niet verstoken in de 993's :wink:
Met een 964 in deze prijsklasse hoef je echt geen haast te maken met verkoop als je reserves hebt, het zakt toch niet in waarde. Helaas voor de Jodenbieders.

THE MUD schreef:Stond net achter een zilveren 993 4S bij de pomp (woont hier in Renkum) en blijft mooi om een mooi gepoetste 911 in de sneeuw te zien. Gewoon gebruiken waarvoor hij/zij bedoelt is.


Wat is je boodschap en de meerwaarde van deze opmerking?
Met die pekel nu zie niet veel van dat mooi gepoetste :ass: .
Afgezien dat ik erg zuinig ben op mijn auto's heb ik met dit weer zelf ook weinig trek om de eerste 10 minuten te zitten blauwbekken :!: Dus eens per 1 a 2 weken een ommetje met de cabrio en turbo als het echt rotweer is geeft mij genoeg boost.

THE MUD schreef:Hoe is het trouwens afgelopen met die circuit auto waar je mee bezig was (gewoon nieuwschierig :wink: )?


Je hoeft niet alles wat ik je persoonlijk schrijf openbaar te maken (ook mijn naam liever niet overigens)!!
Deze "circuit auto" waar je het over hebt is er nog. Ik heb geen haast, het is winter :afro: (Knauf zou tegen mij zeggen relaxed bro)

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 1:34

Klopt het dat een tiptronic langzamer schakelt als dat je met een handbak zou doen?

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 9:02

964 handbak 0-100 in 5,5 sec
964 tiptronic 0-100 in 6,4 sec
you do the math. wil niet zeggen dat de tip langzamer (op)schakelt dan de handmatige. wel dat hij langzamer accelereert :lol:

ik moet zeggen, hoewel ik 3x een 964 handbak en 1x een 964 tip heb gehad: de tip schakelt vloeiend en voor je gevoel niet langzamer dan een handbak. vergeet niet dat het een '90er automatenbak is dus heel anders dan de huidige dsg/tiptronic systemen. maar bulletproof en prima te rijden. ik zou zeggen, ga eens een stuk proefrijden. toen ik mijn tip aangeboden kreeg heb ik geinformeerd op smartgroups (een 964 'emailforum' destijds). Degenen met een tiptronic waren er razend enthousiast over. Degenen met een schakelbak zouden niet dood in een tip gevonden willen worden. Ik heb veel plezier met mijn tip gehad, maar miste beleving. Was voor mij overigens puur 'de derde auto' en geen DD.

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 10:23

Ik heb zowel in een handbak als een tip gereden en ik moet zeggen dat van alle automaten die ik gereden heb de tip één van de beste was.
Maar het blijft een automaat. Daar moet je van houden.

Wat ik persoonlijk het grootste nadeel vind is dat je je niet klaar kunt maken voor een bocht door een versnelling lager te kiezen en dan hoog in de toeren door de bocht te trekken maar dat je maar moet afwachten welk verzet de automaat kiest. En op welk moment. En vooral dat laatste ligt me niet zo. Ik wil zeker weten dat zo'n ding niet ineens van drie naar vier schakelt in een vlotte bocht.

Kwestie van smaak dus. Net wat je prettig vindt. Rijden is weten.

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 10:40

fins schreef:Ik heb zowel in een handbak als een tip gereden en ik moet zeggen dat van alle automaten die ik gereden heb de tip één van de beste was.
Maar het blijft een automaat. Daar moet je van houden.

Wat ik persoonlijk het grootste nadeel vind is dat je je niet klaar kunt maken voor een bocht door een versnelling lager te kiezen en dan hoog in de toeren door de bocht te trekken maar dat je maar moet afwachten welk verzet de automaat kiest. En op welk moment. En vooral dat laatste ligt me niet zo. Ik wil zeker weten dat zo'n ding niet ineens van drie naar vier schakelt in een vlotte bocht.

Kwestie van smaak dus. Net wat je prettig vindt. Rijden is weten.

Met een tip kan je toch ook zelf schakelen? (voor en achterruit bewegen versnellingspook) of schakelt die dan alsnog vanzelf op ?

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 10:50

zie eerdere posts. ja dat kan. nee dat gebruik je amper. en is beveiligd. dus bij te veel toeren kan je niet terugschakelen. en je kan niet voorkomen dat de tip bij 'hoog in de toeren' niet zelf opschakelt. manueel is dus niet 100% manueel. wordt overruled door tip zelf in extreme situaties.

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 11:01

Zelf schakelen met een tip doen je 1 keer, daarna laat je het wel uit je hoofd.
Die dingetjes op het stuur werken voor geen meter en inderdaad schakelt hij zelf op als je te hoog in de toeren komt. Automaat dus.

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 11:08

fins schreef:Die dingetjes op het stuur werken voor geen meter

964 tiptronic heeft alleen twee claxon knoppen op het stuur... :idea:

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 11:55

kick down is wel een erg leuke ervaring

succes met de verkoop

gr ton :drive:

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 12:11

horn schreef:
fins schreef:Die dingetjes op het stuur werken voor geen meter

964 tiptronic heeft alleen twee claxon knoppen op het stuur... :idea:


Ah vandaar. :mrgreen:

Ik heb in een 993 tip gereden...

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 12:13

Of in een 964 en vandaar dat het voor geen meter werkte! :mrgreen:

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 12:18

Te veel Topgear gekeken Fins :wink: . Je hebt zeker op de toeters gedrukt Een 964 tip heeft standaard geen selectie knoppen op het stuur allen een manuele schakelsleuf.

Overigens gaan er meer rare verhalen over de tip. Zoals het zou een MB bak zijn. De 964 en de 993 hebben gewoon een 4HP ZF 22 bak die ook gebruikt wordt voor BMW, Jaguar, Land Rover, Maserati, Peugeot, Volvo alleen is hij vanwege de tiptronic, plaats van de bak en de aandrijving aangepast door porsche en Bosch. Mechanisch zijn de bakken behalve het aantal trappen niet veel aangepast het zit meer in de aansturing.
Zo is de 4 HP zF 22 tot 2002 in de range Rover toegepast en is de 5 HP 19 met 5 versnellingenvan 1996 tot 2003 gebruikt in auto's als de 996 maar ook in de Passat 1.8 :shock:
De echte vooruitgang zat hem pas in de DSG bak en die schijnen nou net niet zo bullet proof te zijn, volgens veel VW bezitters.

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 12:21

Nee, ik heb in een 993 tip en een 964 hand gereden. Bij Hans Bos.

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

04 dec 2010 12:28

Verder schakelt de 964tip onder normale omstandigheden niet in een bocht, en moet je het wel heel bont maken wil het systeem jou overrulen.
Ik had hem laatst in 3 staan voor een acceleratie test, dan trekt ie namelijk in de eerste versnelling op. Hij trok toen bijna in de begrenzer zodat ik zelf al dacht waarom schakelt hij niet naar 4 en zelf actie ondernam. Het is dus absoluut geen softe instelling. Meer gericht op het voorkomen van schade.

Re: 964 c2 tiptronic amethyst bj. 92

06 feb 2011 19:11

erwin996 schreef:Volgens mij hebben taxatiewaardes weinig andere waarde dan een waarde ten behoeve van het afsluiten van een verzekering. Met verkoopwaardes hebben ze meestal weinig te maken :roll:


.. dat staat als het goed is ook uitdrukkelijk in het rapport :wink:

:arrow: de taxatiewaarde moet derhalve voldoende zijn om (bij totaalschade of verlies) voor jou de mogelijkheid te bieden zo'n soortgelijke auto terug te kopen - zonder winstoogmerk t.a.v. de verzekerde -


Bij 'n goede/juiste taxatie kan je MI als richtlijn nemen dat 'n reele verkoopprijs op zo'n 80% van de taxatiewaarde ligt :idea:
Plaats een reactie