Porsche 944 Turbo met blikschade en gereviseerde motor
Geplaatst: 07 jan 2010 20:36
2 weken geleden is mijn 944 Turbo helaas aangereden terwijl die geparkeerd stond, hierdoor is de linker zijkant beschadigt. Het gaat zich alleen om blikschade, de verzekering heeft een "expert" de schade op 2000 euro laten schatten.
Waarom doe ik de auto weg met schade en laat ik hem niet repareren om er zelf nog vele jaren plezier van te hebben? Simpele reden: Ik heb een 968 op het oog, ook zonder de schade was ik van plan geweest de Turbo te verkopen.
Gegevens van de auto:
Bouwjaar: juni '87
KM-stand: 198.000
Kleur: Donkergrijs metalic
Interieur: Zwart half-leder
Uitvoering: Targa
Overig:
- K&N sportluchtfilter (07-2008 geplaatst)
- Sony radio/cd-speler
- Ruitenwisser achter
Recent vervangen:
- Einddemper (7-2008)
- Rubbers stabilisatorstangen (7-2008)
- Brandstofdrukregelaar (8-2008)
- Nieuwe remblokken en schijven (Zimmermann) voor (08-2009) (zie bijzonderheden)
- Motorrevisie: (08-2009)
- Revisie cilinderkop
- Nieuwe inlaat- en uitlaatkleppen
- Nieuwe klepgeleiders
- Nieuwe koppakking
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe distributieriem
- Nieuwe span- en looprol
- 2 V-riemen vervangen
- Nieuwe temperatuurgever
- 1 bougiekabel vervangen
- En nog wat kleine dingen gedaan (rekening aanwezig, daar staat alles op)
- Aandrijfassen vervangen (12-2009)
- Wiellager links achter vervangen (12-2009)
- Nieuwe Bridgestone banden (begin 2009)
Bijzonderheden:
- Afgelopen jaar zijn de remschijven en remblokken voor vervangen. Echter is er toen een fout gemaakt bij de levering van de schijven waardoor ik 1 normale remschijf en 1 geperforeerde schijf heb. Helaas wou de leverancier dit niet oplossen en zit ik nou met 2 verschillende schijven. Je dient dus eigenlijk na aanschaf een schijf te vervangen, je kunt zelf kiezen of je voor normale schijven gaat of voor geperforeerde.
- KM-stand aantoonbaar via Nationale Auto Pas vanaf 05-08-1999 (auto is in 1998 ingevoerd naar Nederland).
- Niet complete historie aanwezig, wel origineel service-, instructie- en onhoudsboekje (maar dit laatste is maar zeer beperkt ingevuld). Verder zitten er nog wat rekening bij van de vorige eigenaar.
- Auto is sinds 3-2008 in mijn bezit.
Staat van de auto:
- Technisch in goede staat
- Interieur is zoals je het kunt verwachten van een auto van bijna 23 jaar oud met 2 ton op de teller. Het is niet meer als nieuw, maar het is zeker niet verschrikkelijk om aan te zien. De stoelen (vooral bestuurdersstoel) heeft een beschadiging op de wang. Kortom: Ziet nog redelijk goed uit.
- Exterieur: Auto heeft dus blikschade aan de linkerkant. Linker voorscherm en linkerportier moeten vervangen worden, linker dorpel moet uitgedeukt worden. Kosten hiervoor zijn door de "expert" op 2000 euro geschat. Ik denk dat als je het slim aanpakt (of zelf handig bent) je deze plaatdelen kunt vervangen en de hele auto overspuiten voor ongeveer dit bedrag. Want de lak van de auto is wel een aandachtspunt, eigenlijk heeft de auto een nieuwe laklaag nodig.
Leuke auto voor iemand die handig is of de juiste connecties heeft. Als je het plaatwerk vervangt/opknapt en hem overspuit kun je dankzij de motorrevisie nog jaren vooruit met deze auto. Of misschien interessant voor iemand die er een trackday-auto van wil maken. Of misschien wel voor jou...
En dan de prijs: Zonder de schade had ik 9000 euro voor de auto gevraagd, dus ik vraag nu 6500 euro.
EDIT: per 01-02
Vraagprijs 5000 Euro
Waarom doe ik de auto weg met schade en laat ik hem niet repareren om er zelf nog vele jaren plezier van te hebben? Simpele reden: Ik heb een 968 op het oog, ook zonder de schade was ik van plan geweest de Turbo te verkopen.
Gegevens van de auto:
Bouwjaar: juni '87
KM-stand: 198.000
Kleur: Donkergrijs metalic
Interieur: Zwart half-leder
Uitvoering: Targa
Overig:
- K&N sportluchtfilter (07-2008 geplaatst)
- Sony radio/cd-speler
- Ruitenwisser achter
Recent vervangen:
- Einddemper (7-2008)
- Rubbers stabilisatorstangen (7-2008)
- Brandstofdrukregelaar (8-2008)
- Nieuwe remblokken en schijven (Zimmermann) voor (08-2009) (zie bijzonderheden)
- Motorrevisie: (08-2009)
- Revisie cilinderkop
- Nieuwe inlaat- en uitlaatkleppen
- Nieuwe klepgeleiders
- Nieuwe koppakking
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe distributieriem
- Nieuwe span- en looprol
- 2 V-riemen vervangen
- Nieuwe temperatuurgever
- 1 bougiekabel vervangen
- En nog wat kleine dingen gedaan (rekening aanwezig, daar staat alles op)
- Aandrijfassen vervangen (12-2009)
- Wiellager links achter vervangen (12-2009)
- Nieuwe Bridgestone banden (begin 2009)
Bijzonderheden:
- Afgelopen jaar zijn de remschijven en remblokken voor vervangen. Echter is er toen een fout gemaakt bij de levering van de schijven waardoor ik 1 normale remschijf en 1 geperforeerde schijf heb. Helaas wou de leverancier dit niet oplossen en zit ik nou met 2 verschillende schijven. Je dient dus eigenlijk na aanschaf een schijf te vervangen, je kunt zelf kiezen of je voor normale schijven gaat of voor geperforeerde.
- KM-stand aantoonbaar via Nationale Auto Pas vanaf 05-08-1999 (auto is in 1998 ingevoerd naar Nederland).
- Niet complete historie aanwezig, wel origineel service-, instructie- en onhoudsboekje (maar dit laatste is maar zeer beperkt ingevuld). Verder zitten er nog wat rekening bij van de vorige eigenaar.
- Auto is sinds 3-2008 in mijn bezit.
Staat van de auto:
- Technisch in goede staat
- Interieur is zoals je het kunt verwachten van een auto van bijna 23 jaar oud met 2 ton op de teller. Het is niet meer als nieuw, maar het is zeker niet verschrikkelijk om aan te zien. De stoelen (vooral bestuurdersstoel) heeft een beschadiging op de wang. Kortom: Ziet nog redelijk goed uit.
- Exterieur: Auto heeft dus blikschade aan de linkerkant. Linker voorscherm en linkerportier moeten vervangen worden, linker dorpel moet uitgedeukt worden. Kosten hiervoor zijn door de "expert" op 2000 euro geschat. Ik denk dat als je het slim aanpakt (of zelf handig bent) je deze plaatdelen kunt vervangen en de hele auto overspuiten voor ongeveer dit bedrag. Want de lak van de auto is wel een aandachtspunt, eigenlijk heeft de auto een nieuwe laklaag nodig.
Leuke auto voor iemand die handig is of de juiste connecties heeft. Als je het plaatwerk vervangt/opknapt en hem overspuit kun je dankzij de motorrevisie nog jaren vooruit met deze auto. Of misschien interessant voor iemand die er een trackday-auto van wil maken. Of misschien wel voor jou...
En dan de prijs: Zonder de schade had ik 9000 euro voor de auto gevraagd, dus ik vraag nu 6500 euro.
EDIT: per 01-02








