Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:23



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
Vanmiddag toch eens even naar ... deze 911 uit 1983 ...bij Autohuis Meppel gaan kijken. Betreft de TJ-48-JG. De wagen stond wat in de hoek gedrukt en lichtinval was m.n. links achter op de auto.

Een ’83-er 911 SC. De auto is geheel overgespoten. Staat achter op Dunlops Sports 225/60/15 en voor op Pirelli P6000 205/65/15 banden. Allen met goed profiel. De auto stond op slot in de showroom met geopend dakje. In de lak zitten m.n. op het rechter voorspatbord wat zakkers. Op de motorklep is de voorbewerking minder en daardoor wat dwarrels. Links en rechts langs de auto kijkend vanaf de achterzijde zijn de beide deuren niet helemaal strak. De wagen heeft waarschijnlijk plaatselijk schade gehad (linksachter). Rechtsachter minimalistische schamp op een bumperdeel. Keienvanger lijkt destijds niet meegespoten te zijn. Dat is jammer. De garagehouder vertelde mij dat er enige nota’s, alsmede het instructieboekje bij de auto zijn, maar het onderhoudsboekje ontbreekt.

Tot dusver het nieuws waarvoor de handen misschien niet gelijk op elkaar gaan van potentieel geïnteresseerden. Maar er zijn verder wel heel aardige zaken te vermelden over deze auto.

Half onder de auto liggend zag ik dat het blok werkelijk kurkdroog is. De wagen staat ook zonder drip plate in de betegelde showroom. De ramen zijn krasvrij en steenslag in de voorruit is minimaal (voor het mooie misschien maar eens te vervangen door een nieuw exemplaar). Door het geopende dakje kijkend zie je een prachtig onderhouden interieur. Leer is fraai (zijn toch stoelen uit een 3.2 ?), zwarte hemeltje zit er snaarstrak in. Stuur is netjes. Het dashboard is zo mogelijk nog fraaier dan de foto’s aangeven. Maar ja … dat is mijn mening.

Van de garagehouder, die klaarblijkelijk niet al te veel zin had om de auto van het slot te halen vernam ik dat de auto tot maandag 21 november gereserveerd staat. Hij had belangstellenden gehad uit de omgeving Den Haag. Die wensten vandaag nog niet te beslissen. Ze vonden (dat is wat de garagist mij tenminste vertelde) de 911 te goedkoop en waren daardoor wat achterdochtig geworden. De vraagprijs is EUR 18.950,-.

Op mijn vraag wat hij mij dan wel over de onderhoudsgeschiedenis kon vertellen kreeg ik als antwoord dat onlangs waren vernieuwd;

- geheel gespoten
- motor onderhoudsbeurt met kleppen stellen
- interieur aangepakt
- koppeling met drukgroep vervangen
- remmen aangepakt
- stuurkogels vervangen
- warmtewisselaars vervangen (en ook zichtbaar op foto)
- uitlaat

Hoewel ik niet te horen kreeg wie dit dan allemaal had gedaan zag ik wel op de achterbank rechts een ingebonden pakketje facturen. De bovenste liet een vertrouwde naam zien … Renntech. Bij deze club weet je dat je auto in goede handen is. Een geïnteresseerde in de 911 zou in ieder geval daar zijn licht nog eens kunnen opsteken. De auto komt uit het noorden.

Wat vind ik van deze auto ? Ik kan het schadeverleden niet beoordelen. Wanneer ik op zoek zou zijn naar een 911 vind ik een rit naar Renntech (of een ander) voor een AKK zonder meer waard. De auto is 28 jaar oud en maakt op mij een heel frisse indruk. Dit is een 911 waar men in het verleden zuinig op is geweest. Het interieur verraadt dit. Op een schaal van 0 tot 10 scoort deze wagen (wanneer je optisch zou beoordelen) een ruime 8. Niet geheel origineel, maar toch een snoepje om te zien. Het is overduidelijk zichtbaar dat er vele duizenden Euro’s aan onderhoud in deze 3.0 zijn gaan zitten.

De deuren van deze 911 bleven voor mij gesloten. Heb dus niet kunnen kijken onder koffer- en motorkap. Enkel verder mijn hoofd door het open dakje kunnen steken. Heb daardoor weer de specifieke lucht van het interieur van een oude Porsche kunnen ruiken.

And that … brings back sweet memories

Edit/ Oeps ... bouwjaar aangepast van '80 naar '83.


Laatst bijgewerkt door porsche@911 op 19 nov 2011 23:27, in totaal 2 keer bewerkt.



19 nov 2011 22:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
Mooi verslag :thumleft:
Citaat:
Ze vonden (dat is wat de garagist mij tenminste vertelde) de 911 te goedkoop en waren daardoor wat achterdochtig geworden. De vraagprijs is EUR 18.950,-.
Op mobile.de vindt je ze niet voor dat geld......


19 nov 2011 22:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
wat denk je, klopt die tellerstand?
_________________________________________
oud is beter


19 nov 2011 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
Het onderhoudsboekje ontbreekt. De 911 is uit '83 en sinds '88 in Nederland. In 28 jaar tijd een kleine 135K aan kilometers afleggen is een bijzonder (en bijna onwaarschijnlijk) laag jaarlijks gemiddelde. Heb echter zelf een semi-klassieker gehad met een kilometerhistorie (zelfde lage jaarlijks gemiddelde) die aantoonbaar wel juist was. Dus het kán wel. Daar was wél het boekje aanwezig, maar ontbraken facturen. De dealer bracht destijds uitkomst.

Een pakket facturen van de laatste jaren zou voor mij persoonlijk meer betekenen dan het aanwezig zijn van het onderhoudsboekje. Dit pakket lag op de achterbank en was voor mij niet bereikbaar. De auto was afgesloten en de garagist maakte geen aanstalten de wagen te openen. Heb gevraagd of het onderhoud aangetoond kon worden, maar maakte geen aanstalten de auto te openen.

Een kenner zal weten hoe een dergelijke 911 hoort te rijden. Daarnaast kan niemand van buitenaf in het blok kijken. Om een blok en bak (de eventuele grote kostenposten wanneer het mis gaat) te kunnen beoordelen zul je deze toch uit elkaar moeten halen. Technische staat zou voor mij belangrijker zijn dan een afgelezen kilometerstand. Er rijden luchtgekoelden rond met hoge kilometerstanden en er zijn er ook die vroegtijdig op de pijn-/werkbank lagen ter revisie. Het hangt er dus ook van af op welke wijze je met het materiaal om gaat.

Privé houden we hier ook nog een Zweed met ruim 400K op de klok. Hij krijgt zijn normale onderhoud en roffelt er nog dagelijks vrolijk op los. Als ik geïnteresseerd zou zijn in deze 911, als potentieel koper, zou ik de stroom papieren "terug volgen" en contact willen hebben met de vorige eigenaar/eigenaren. Ik denk daarom dat Renntech op je vraag een juister/correcter antwoord kan geven dan ik.


20 nov 2011 0:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
Vind het blok er erg fris uitzien....Afbeelding


20 nov 2011 0:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
Op de foto's ziet de gehele Porsche er wel netjes uit :wink: -- ook de stoelen laten in eerste instantie zien dat deze Porsche niet veel kilometers achter de rug heeft --- ware het niet dat het volgens mij stoelen van een later type zijn 8)


20 nov 2011 10:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
porsche 911 carrera 1986 mosgroen
twisk
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
ziet er uit als een knappe 911, maar je kan met porsches altijd voor grote kosten komen te staan.
een beetje historie over een auto is altijd meegenomen maar geen pre als de prijs goed is.
ik denk dat prijs voor deze auto erg netjes is qua algehele staat , en denk dat de toekomstige eigenaar erg blij zal zijn met zo'n auto.
_________________________________________
porsche what else?


21 nov 2011 21:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
Ziet er goed uit. Glimmen doe ze allemaal dus zet niets.
Goed kijken, luisteren en voelen. :salut:
Bedenk altijd dat je niet naar een nieuwe auto gaat kijken. :idea:
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


21 nov 2011 22:05
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
Waggie heeft een nieuwe eigenaar per 1.12.2011, zo blijkt uit RDW. Hopelijk iemand van hier.


11 dec 2011 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
Ja, maar is sindsdien hier niet meer geweest. klik.........


11 dec 2011 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
Tnx, Bully. Heb ook al even gekeken in de postings van bert2, maar dat was ook al niet zo'n "pratert". Had daar graag verder gelezen over deze auto.

Jammer dat de koper van deze leuke SC verder nog niet gepost heeft, maar dat kan nog komen.


11 dec 2011 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
porsche@911 schreef:
.

Jammer dat de koper van deze leuke SC verder nog niet gepost heeft, maar dat kan nog komen.



Komt vast nog wel,
was eergister hier nog op het forum. :salut:
_________________________________________
911SC,1981


11 dec 2011 23:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
Goedendag.
Zag de reacties op de porsche sc. Deze is nu sinds eind 2016 in mijn bezit. En kan jullie mededelen dat het een geweldige porsche is en lekker pittig op het gas is. En lekker stuurt. Natuurlijk gezien zijn bouwjaar wel lakwerk hier en daar wat te verbeteren.

Grt.


06 maart 2017 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
was wel een heeeeeeeel lange proefrit :drive: :popcorn:


06 maart 2017 15:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Porsche 911 3.0 SC bezocht (TJ-48-JG)
:mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Less is more !


06 maart 2017 16:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.