Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 13:11



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche 993 C2 (BTW auto) VERKOCHT 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
dodge charger 1968 GMC motorhome 26' 1973 Buick Le sabre custom coupe 1972 Porsche 993 C2 1995
Bericht Porsche 993 C2 (BTW auto) VERKOCHT
Heren/Dames,

helaas met pijn in het hart gaat onze Porsche ons verlaten.
De sneeuw, ijs en zout hebben mij doen besluiten, tezamen met het aantal km dat ik dit jaar moet rijden ivm nieuwe baan, om de porsche te verkopen.
Dit jaar (en vorig jaar) een hoop mooie momenten mogen beleven tezamen, maar het word tijd voor een nieuw tehuis........

http://www.porschemarkt.nl/index.php/ad ... bekijk/827

zal ongetwijfeld bij de koopjes komen te staan, hiernaast ook 1 van de enige BTW porsche's 993

denk ik ..........

incl. set winterbanden en velgen dus voor deze vaste prijs ongetwijfeld zo kwijt....
heb je vragen etc... mail me dan even, uiteraard altijd beschikbaar om eens te kijken etc etc...
_________________________________________
Living on the edge is dangerous, but the view is beautiful !!


Laatst bijgewerkt door moparj op 05 maart 2012 13:58, in totaal 1 keer bewerkt.



15 feb 2012 22:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
mooie auto
jammer dat het geen cabrio is
succes met de verkoop
_________________________________________
het hebben van de zaak is ????


15 feb 2012 23:15
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
52116

Succes met de verkoop!
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


15 feb 2012 23:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
moparj schreef:
zal ongetwijfeld bij de koopjes komen te staan, hiernaast ook 1 van de enige BTW porsche's 993


Wat een mooie auto! :ba: Is inderdaad een koopje, en met niet al teveel kilometers. Succes, ben je snel kwijt!
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


16 feb 2012 0:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Mooie P! Heb je misschien iets meer foto's :)?


16 feb 2012 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
dodge charger 1968 GMC motorhome 26' 1973 Buick Le sabre custom coupe 1972 Porsche 993 C2 1995
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Zal er dit weekend een paar maken, echter al een hoop reacties gehad :) (logisch ook, volgens mij de enige btw auto die normaal geprijsd is )
_________________________________________
Living on the edge is dangerous, but the view is beautiful !!


16 feb 2012 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Ziet er goed uit, had ik niet al een mooie zwarte 964 gehad, dan...


17 feb 2012 11:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Die vraagprijs is excl. Btw dus? M.a.w. als een particulier m koopt moet die nog de btw aftikken?
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


18 feb 2012 2:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat ie bedoelt dat de BTW terug te vorderen is.
In NL ben je verplicht om altijd de prijs incl. BTW te vermelden. Je mag 'm wel excl. BTW melden maar dan moet dit duidelijk kenbaar gemaakt zijn.
_________________________________________
http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
life is too short to drive boring colors


18 feb 2012 6:16
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
BTW auto betekent toch gewoon dat je hem op de zaak kan kopen en zakelijk kan rijden? Als BTW auto ooit particulier gereden is, is het een marge auto. En bij mijn weten kan een marge auto 'nooit meer' BTW auto worden. Hoe ouder de auto en hoe meer eigenaars hoe kleiner de kans dat een auto BTW auto blijft.
Dus het zou inderdaad kunnen betekenen dat de vraagprijs excl BTW is en je als particulier nog 19% extra moet aftikken, of dat de prijs incl BTW is en dat je als je hem zakelijk koopt, je nog 19% terug krijgt...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 feb 2012 8:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Bijna helemaal goed.
Een marge-auto kan zakelijk worden gekocht. Bij aankoop is de BTW niet te verrekenen. Wordt de auto echter na verloop van tijd weer verkocht, dan moet de eigenaar wel BTW afdragen, omdat de auto inmiddels BTW auto is geworden.
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


18 feb 2012 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
dus in dit geval betekend dat dus dat deze wagen de nieuwe eigenaar uiteindelijk plusminus 6K extra kost? wordt t al wat minder leuk van :-s
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


18 feb 2012 10:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex- 964 C2C Indisch rood
Regio Den Haag
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Auto's die te koop aan worden geboden zullen in de regel inclusief BTW worden aangeboden. Dat is wettelijk voorgeschreven.

Het BTW-bedrag is te berekenen door van de verkoopprijs de rest-BPM af te trekken en te vermenigvuldigen met 19/119. Uitgaande van een rest-BPM bedrag van nihil is de BTW in deze auto € 4.950,--

Een ondernemer die deze auto koopt dient dus € 27.050 te investeren. Hij trekt de aankoop-BTW en de BTW van de lopende kosten (onderhoud en brandstof). Op houderschapsbelasting en verzekering zit geen BTW.
Probleem is dat jaarlijks 2,7% van de oorspronkelijke catalogusprijs aan BTW moet worden afgedragen wegens (vermeend) prive-gebruik.
Over een periode van 4-5 jaar zal de af te dragen BTW hoger zijn dan de terug te vragen BTW, want de BTW bij aanschaf, de grootste slok, zit alleen in het jaar van aanschaf.
Bovendien moet als de auto de onderneming weer verlaat weer BTW worden afgedragen over de verkoopprijs langs dezelfde methode als hierboven beschreven. Als de waarde van de auto niet daalt zal dat de eerder genoemde € 4.950 zijn. Je moet je dan afvragen of de BTW die op deze auto jaarlijks betaalt over onderhoud en brandstof groter is dan 2.7% van de cataloguswaarde.

In het zakelijk aanschaffen van een dergelijke auto zit BTW-technisch wat mij betreft geen muziek, anders dan een tijdelijk financieringsvoordeel over € 4.950.

Als je een BV hebt en die koopt de auto is er misschien een voordeel te halen door de auto na een of twee jaar voor een laag bedrag aan prive te verkopen. Je kunt daarmee wellicht wat BTW besparen maar is niet zonder risico van veel gezeik met de fiscus. (Die er overigens weinig tegen in kan brengen). Maar ja, gezeik geeft onrust en kost geld. 't-is maar of je dat wilt.

Liefhebbers kunnen me via PB-naar het naadje van de kous vragen.


18 feb 2012 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
dodge charger 1968 GMC motorhome 26' 1973 Buick Le sabre custom coupe 1972 Porsche 993 C2 1995
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Hoi, hoop gedoe omtrent de btw lees ik al.
Voor mij eenvoudig,
als particulier maakt het niets uit BTW of Marge auto
Als Ondernemer heb je BTW voordeel, je mag de auto in een paar jaar redelijk afschrijven en haalt hem daarna naar prive, heb je nog eens voordeel....

kortom, altijd beter volgens mij om een BTW auto als ondernemer te kopen als een Marge auto, maar dat vind ik als Leek.

Zie onder voor wat meer foto's
_________________________________________
Living on the edge is dangerous, but the view is beautiful !!


18 feb 2012 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
dodge charger 1968 GMC motorhome 26' 1973 Buick Le sabre custom coupe 1972 Porsche 993 C2 1995
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
Living on the edge is dangerous, but the view is beautiful !!


18 feb 2012 12:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
hoop gedoe? wordt gewoon een vraag gesteld of die 32000 euro die je in je advertentie noemt exclusief of inclusief BTW is. Doordat jij schrijft dat het een BTW auto is, is kennelijk verwarring gezaaid. In je antwoord geef je helaas niet aan die 32000 een prijs incl of excl BTW is... Vandaar...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 feb 2012 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
@moparj: Voor jou is het eenvoudig, voor ons ook.
De vraagprijs is dus de consumentenprijs incl. btw.
_________________________________________
Racefun events


18 feb 2012 12:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
dodge charger 1968 GMC motorhome 26' 1973 Buick Le sabre custom coupe 1972 Porsche 993 C2 1995
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
@Gert, mijn fout, prijs is incl. BTW, voor de rest, auto staat op de zaak is altijd zakelijk gereden, voor mij dus niet de moeilijke rekensommen... ben geen accountant :)
En heb dus liever een BTW auto dan geen BTW auto, is nml als ondernemer snel gerekend een stuk goedkoper ;)

Nu nog verkopen !
_________________________________________
Living on the edge is dangerous, but the view is beautiful !!


18 feb 2012 14:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E36 328i in circuittrim ('96) Alfa GT Junior Bertone ('72) Mini Cooper S JCW ('03) BMW Z4M Roadster
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Zit er een schuifdakkie in? Ik kan het zo 1-2-3 niet op de foto's zien.
_________________________________________
Choose life..


18 feb 2012 15:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
volgens mij niet als ik deze foto bekijk

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 feb 2012 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex- 964 C2C Indisch rood
Regio Den Haag
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
moparj schreef:
@Gert, mijn fout, prijs is incl. BTW, voor de rest, auto staat op de zaak is altijd zakelijk gereden, voor mij dus niet de moeilijke rekensommen... ben geen accountant :)
En heb dus liever een BTW auto dan geen BTW auto, is nml als ondernemer snel gerekend een stuk goedkoper ;)

Nu nog verkopen !


Ik ben wel accountant, en geloof me, als je wat langer rekent kom je er achter dat het in het beste geval geen reet uitmaakt.....


18 feb 2012 16:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Behalve als je de auto puur alleen zakelijk rijdt toch?


21 feb 2012 0:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex- 964 C2C Indisch rood
Regio Den Haag
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Klopt, als je prive-gebruik aantoonbaar < 500 km is heb je geen bijtelling en zonder bijtelling vaart iedereen wel.

Let wel op, iedere automobilist wordt enkele tientalen keren per jaar gefotografeerd of gefilmd.

Als achteraf blijkt dat er een onbetrouwbare kilometeradministratie is overlegd bedraagt sinds 2010 de boete 100% van de te weinig betaalde belasting.

Ik heb laatst iemand bijgestaan die die deze eer te beurt was gevallen en die tikte toch een knappe 993 af aan naheffingen en boetes (i.c. € 15.000). Als je daarvoor nou in een Porsche hebt gereden, heb je er nog lol van gehad. In zijn geval ging het echter om een tien jaar oude Volvo. (is niet mijn definitie van lol)

Je kan dan beter het gaspedaal af en toe te diep intrappen. Is een stuk goeiekoper.


21 feb 2012 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
In het verleden werkte dat allemaal wel maar tegenwoordig is niet bijtellen en wel rijden (en het dus allemaal een beetje aan elkaar knutselen qua administratie) m.i. bijna onmogelijk.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


21 feb 2012 11:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Porsche 993 C2 (BTW auto)
Ferdi's Porsche schreef:

Als je een BV hebt en die koopt de auto is er misschien een voordeel te halen door de auto na een of twee jaar voor een laag bedrag aan prive te verkopen. Je kunt daarmee wellicht wat BTW besparen maar is niet zonder risico van veel gezeik met de fiscus. (Die er overigens weinig tegen in kan brengen). Maar ja, gezeik geeft onrust en kost geld. 't-is maar of je dat wilt.

Liefhebbers kunnen me via PB-naar het naadje van de kous vragen.


Naar privé overhevelen tegen rest bpm bedrag, dan is btw nul.
Dit wil even vooraf checken met de fiscus of ze instemmen en je gunstig de auto naar privé gehaald.

Het kan ook als ondernemer interessant zijn om deze auto privé te kopen en zakelijk te rijden.
Na rato van prive: zakelijke kilometers zijn dan de btw kosten verrekenbaar.

Back on topic: Succes met de verkoop :!:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


21 feb 2012 11:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.