Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 mei 2024 16:16



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ] 
Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayman 981S
Maasdam
Bericht Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Porsche 968 Coupe
Kleur: Midnight Blue L37U
Eerste toelating: 2 januari 1992
Geleverd door: Wittebrug
Kilometerstand: 288.000 km
Airco (werkt niet, moet gevuld worden)
Wielen: 17” Cup1 origineel
Banden: Continental Sport Contact 2
Interieur: vol leder in kleur blauw. Voorstoelen electrisch verstelbaar, karpetset en hemelbekleding in kleur blauw.
Klasse 3 alarm
Taxatierapport aanwezig (Maikel de Munnik)
Onderhoudsboekjes en servicehistorie aanwezig (Wittebrug en PCR)
APK geldig tot februari 2014
Vraagprijs: €12.500,- (PorscheForumPrijs)

Na deze 968 nu met veel plezier in ons bezit gehad te hebben is het tijd voor een andere Porsche. Heb de auto in februari 2008 gekocht met een kilometerstand van 271.709 km. Deze km-stand maakte mij in eerste instantie huiverig de auto aan te kopen. Echter na inzage van de aanwezige onderhouds gegevens en navraag bij Porsche centrum Rotterdam (waar de auto jaren in onderhoud is geweest en dus de onderhouds historie inzichtelijk konden maken) besloten de auto te kopen. Wel onder voorbehoud van een Dekra keuring. Keuring leverde paar punten op die keurig werden verholpen, alsmede een set nieuwe banden rondom bij de koop bedongen.

Auto is afgelopen jaren in onderhoud geweest bij Carman in Strijen. Direct na aan!koop door Carman voorzien van nieuwe distributieriemen uit voorzorg. In de tijd ook op een aantal punten aangepast, nieuwe verstelbare schokbrekers rondom (Koni’s), nieuwe remschijven voorzijde, voorzien van spacers (voor 7mm achter 17mm) voor een bredere ‘look’.

Voor een wat sportiever geluid de auto voorzien van een sportdemper en middenpijp van RS Barn (die van de voormalige 968 van JohanvB ;-) ) Originele uitlaat wordt uiteraard meegeleverd. Eerder al ook de luchtfilterhuis mod toegepast tijdens de bekende KZ uit het 968 uithoekje bij Frank.

Auto is vrij van deuken, heeft klein krasje op rechtervoorzijde net onder lamp. Verder in keurige staat. Auto heeft in verleden wel eens wat schade gehad maar dat is netjes hersteld volgens het keuringsrapport en taxateur. Lak is mooi en diep van kleur maar zou een polijstbeurtje mogen hebben.

Interieur is netjes en strak, heel kleine beschadiging op lende van bestuurdersstoel. Dash heeft droogte scheurtjes door zijn leeftijd. Radio werkt goed, CD werkt niet.

Airco werkt niet, systeem zou moeten worden afgevuld naar mijn idee. Stoort mij niet dus ik heb het zo gelaten.

Kilometerteller had defect, gaf wel snelheid aan maar km-stand liep niet door. Teller is gereviseerd en ondertussen ook weer teruggeplaatst. Hierbij heb ik gelijk ook alle dashboard lampjes vervangen aangezien het toch open lag.

Recent zijn stuurbekrachtigingspomp en stuurbekrachtigingsreservoir vervangen alsmede de slangen die daarbij horen. Ook een nieuwe ruitenwisser motor gemonteerd kort geleden.

Aankoopkeuring uiteraard toegestaan, kosten voor koper.

Voor meer informatie en eventuele foto’s stuur je me bij voorkeur een PM


Bijlagen:
968-bestuurdersstoel.jpg
968-bestuurdersstoel.jpg [ 139.42 KiB | 8838 keer bekeken ]
968-achterzijde RS Barn.jpg
968-achterzijde RS Barn.jpg [ 205.45 KiB | 8838 keer bekeken ]
968-zijde rechts.jpg
968-zijde rechts.jpg [ 202.87 KiB | 8838 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Peter968 op 05 mei 2013 19:16, in totaal 2 keer bewerkt.

04 mei 2013 20:35
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Bleu 1992 Handgschakeld
Leuk om te zien dat mijn uitlaat bij jou terecht is gekomen :thumleft: Ik vond de geluid van de RS Barn uitlaat subliem. Succes met de verkoop.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


05 mei 2013 18:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Bleu 1992 Handgschakeld
Mooie kar. Maak er in de titel ff Engels blauw van in plaats van Frans :wink:
_________________________________________
Got coffee?


05 mei 2013 18:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayman 981S
Maasdam
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Bleu 1992 Handgschakeld
Vandaag nog van het geluid genoten Johan, lekker met raampje open rondje zeeland gedaan :thumleft: Heerlijk! Inderdaad grappig dat ie uiteindelijk bij mij terecht gekomen is, nieuwe eigenaar van jouw 968 kreeg wat klachten vanuit zijn familie kring als ie op bezoek kwam geloof ik... Maakt in mijn ogen een beschaafde en mooie brom, zeker niet te hard.

@Marco, kleur aangepast! :salut:


05 mei 2013 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayman 981S
Maasdam
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Bleu 1992 Handgschakeld
Schopje naar boven... :D


14 sep 2013 23:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Bleu 1992 Handgschakeld
Peter968 schreef:
Schopje...



In de regel alleen toegestaan als er een wijziging is in de advertentie, zoals bijvoorbeeld een prijs-verlaging ...


15 sep 2013 7:43
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Bleu 1992 Handgschakeld
... of verhoging :^:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 sep 2013 7:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Bleu 1992 Handgschakeld
Of na vier maanden ? :mrgreen:


15 sep 2013 9:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayman 981S
Maasdam
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Sorry was hiervan niet op de hoogte Olaf :salut: wilde mn auto alleen nog even onder de aandacht brengen. Had/heb de hoop hem aan een mede liefhebber over te kunnen doen, liefst iemand hier van het forum.

Indien de auto niet spoedig verkocht wordt ga ik hem in consignatie neerzetten bij een goede kennis van me. Prijs is best onderhandelbaar tot op zekere hoogte uiteraard. :D


15 sep 2013 19:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Heb afgelopen zaterdag deze auto op een meeting bekeken. Mooi exemplaar, zeer goed geprijsd. Heb er overigens niet mee gereden.

Mensen die interesse hebben moeten in deze zeker even proefrijden :drive:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


17 okt 2013 21:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Tis toch onvoorstelbaar dat deze auto's niet verkopen :shock: Serieus veel auto voor een dikke 10 mille :!:
_________________________________________
rouge et noir


17 okt 2013 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayman 981S
Maasdam
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
[quote="968Tom"]Heb afgelopen zaterdag deze auto op een meeting bekeken. Mooi exemplaar, zeer goed geprijsd. Heb er overigens niet mee gereden.

Nee, jij lag de hele dag in standje 968 onder je dashboard :mrgreen: Je bent volgende keer van harte welkom voor een ritje Tom!

Ik snap het ook niet Mick, gewoon een goede auto waaraan, op de uitlaat na, alles origineel is.
(Die originele uitlaat is overigens netjes bewaard)


17 okt 2013 21:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Hoe is het nu Peter? Ben je hem al kwijt? en dus op zoek naar een andere


23 jan 2014 17:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Hoi Peter,
Ik zou hem een op Porscheforum.be aanbieden. Er is daar een aparte Trans Axle Club met veel liefhebbers.. :thumleft:
Wie weet... :popcorn:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


23 jan 2014 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayman 981S
Maasdam
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Hi Alfred! Nee, nog niet kwijt heb geen haast ook... Heb ook nog geen idee voor een opvolger. Cayman vindt ik geweldig rijden maar ik heb plek achterin nodig anders wordt mn dochter boos. Dus 911 lijkt dan meest logische stap.
En jij dan? Al wat nieuws? Of wacht je op de nieuwe targa met zonnepanelen in het dak :mrgreen:

@Tom, zal eens op die site kijken Tom kende ik nog niet... Hoest met jouw wagen? Verhaal met startonderbreker nu helemaal gefixed?


24 jan 2014 20:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Auto is helemaal top. Vorige week nieuwe APK, beurtje en verse achterremmen, kan er voorlopig weer even tegenaan. Wordt altijd wel een blij van zo'n leuke hobby, terwijl de kosten toch echt meevallen... :thumleft:

Ik zou ook het 944 forum proberen!
www.944forum.com. Veel liefhebbers van trans axle,
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


24 jan 2014 21:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Ben op zoek naar een 993 maar kom er steeds meer achter dat er voor hetzelfde geld of iets meer al 997S-en te koop zijn wat het ineens moeilijk maakt een keuze te maken. Het is dat de prijzen van een 993S / 4S of turbo zo absurd hoog zijn want dat zijn voor mij toch de ultieme Porsches.


24 jan 2014 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Dat zou toch wel moeten lukken met de verkoop van die mooie 968.. In Belgie adverteren wil wel eens helpen, als ik hem even bij ons op de facebook pagina moet zetten, komt hij ook best wel weer onder de aandacht
_________________________________________
VOF de Loods!

www.facebook.nl/vofdeloods


26 jan 2014 5:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
als ik in de markt zou zijn, zou ik komen kijken.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jan 2014 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayman 981S
Maasdam
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Djurre schreef:
Dat zou toch wel moeten lukken met de verkoop van die mooie 968.. In Belgie adverteren wil wel eens helpen, als ik hem even bij ons op de facebook pagina moet zetten, komt hij ook best wel weer onder de aandacht


Hi Djurre, ik zie dat ik je nog niet geantwoord had, als je dat zou willen doen heel graag! :thumleft: :thumleft: Thanks!


31 jan 2014 20:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Hé mijnheer de reclamemaker :mrgreen: niet zo eigenwijs zijn man, gewoon even aanmelden op porscheforum.be en de vijver vergroten. Na aanmelden mag je meteen een verkooptopic starten. :thumleft:

Verhoudingsgewijs zitten daar volgens mij veel meer mensen die een transaxle echt op waarde inschatten, en Vlaanderen is slechts een kippestukje bij jou vandaan toch? :popcorn:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


31 jan 2014 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
Peter968 schreef:
Djurre schreef:
Dat zou toch wel moeten lukken met de verkoop van die mooie 968.. In Belgie adverteren wil wel eens helpen, als ik hem even bij ons op de facebook pagina moet zetten, komt hij ook best wel weer onder de aandacht


Hi Djurre, ik zie dat ik je nog niet geantwoord had, als je dat zou willen doen heel graag! :thumleft: :thumleft: Thanks!


Ga ik doen, heb je nog een paar foto's meer voor me?
_________________________________________
VOF de Loods!

www.facebook.nl/vofdeloods


04 feb 2014 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayman 981S
Maasdam
Bericht Re: Porsche 968 Midnight Blue 1992 Handgschakeld
FF stof afblazen hier maar auto is vorige week verkocht en heeft een goed huis gevonden bij een liefhebber in frankrijk. Helaas niet aan een medeforum lid anders had ik de auto nog kunnen volgen wat me wel leuk had geleken. Maar goed hier mag dus een slotje op!

Groeten,
Peter


05 okt 2015 23:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.