VERKOCHT: 997 3.8 Carrera S NL handbak in topstaat
Geplaatst: 24 maart 2015 2:14
Wegens gezinsuitbreiding hebben wij een duurdere woning gekocht. Aangezien de Porsche voor ons auto nummer 3 is, hebben we (met pijn in het hart) uit bezuinigingsoogpunt besloten om hem te verkopen.
Het betreft hier een origineel Nederlandse auto waarvan de volledige historie bekend is. De auto is in november 2004 nieuw geleverd (modeljaar 2005) door Porsche Hoogenboom Rotterdam, de voorganger van het huidige Porsche Centrum Rotterdam. Ik heb de Porsche zeer recentelijk bij Porsche Centrum Rotterdam laten keuren voor de verkoop, zodat ik de zekerheid kan geven dat hij in topstaat verkeert. Blijkens het aanwezige keuringsrapport is deze Porsche 997 in uitstekende staat.
De eerste en tweede eigenaar hebben de auto altijd in onderhoud gehad bij Porsche Rotterdam. Ikzelf ben de derde eigenaar en heb de auto in onderhoud gebracht bij mijn vertrouwde onderhoudsadres: Porsche Specialist Automotion te Rotterdam. Net als de Porsche dealer werken zij alleen met originele Porsche onderdelen, maar dan tegen een aantrekkelijkere prijs. De auto verkeert in een zeer goede staat en er is door alledrie de eigenaren veel geïnvesteerd in goed onderhoud. De auto heeft zijn laatste grote onderhoudsbeurt gehad op 28-03-2014 bij een kilometerstand van ca 97.289 km. De kilometerstand bedraagt op dit moment ca 104.000 km en is in tegenstelling tot veel importauto's volledig herleidbaar (aangezien ik er nog wel mee rijd, loopt de stand nog op). De auto is onlangs voorzien van Wax Guard lakbescherming.
Dit is geen gewone 997. De eerste eigenaar heeft diep in de buidel moeten tasten. In 2004 heeft hij niet alleen € 20.000,- extra betaald voor de S-uitvoering, maar ook nog eens € 25.000,- voor alle extra opties. De S-uitvoering heeft naast het hogere vermogen standaard de beschikking over sterkere remmen met rode remklauwen, bi-xenon koplampen, een driespaaks sportstuurwiel, 4 verchroomde roestvrijstalen uitlaatpijpen, aluminiumkleurige wijzerplaten en Porsche Active Suspension Management. Met deze laatste functie kan worden gekozen tussen een verschil in afstemming van de schokdempers, waardoor comfortabeler of juist sportiever kan worden gereden.
Daarnaast heeft de eerste eigenaar gekozen voor een uitvoering met handbak (6 versnellingen) en het Sport Chrono Pakket Plus. Dit houdt in dat de 911 is voorzien van een sportknop op het dashboard, waarmee niet alleen de sportievere dempingskarakteristiek kan worden geactiveerd, maar ook een directere gasrespons. Daarbij is er een prachtige stopwatch op het dashboard geplaatst, kunnen rondetijden worden gemeten met het PCM-scherm en onthoudt de auto de gebruikersvoorkeuren op basis van de sleutel van de eigenaar; de stoel staat altijd weer zoals hij stond, net als de temperatuur van de climate control of de thuiskomfunctie van de koplampen.
In plaats van de standaard Carrera S wielen, is de auto afgeleverd op mooie 19 inch SportDesign velgen. De keuze is verder gevallen op een zeer smaakvolle kleurencombinatie. De buitenzijde is door Porsche Exclusive gespoten in de kleur GT Silver (geen standaard 997-kleur) en het lederen interieur is uitgevoerd in het prachtige Cocoa bruin. Porsche Exclusive heeft extra delen van het dashboard bekleed met leer en enkele kunststof delen zijn uitgevoerd in prachtig aluminium. De hemel is uitgevoerd in antraciet alcantara. De compleet met leer uitgevoerde stoelen zijn allesbehalve standaard. Het betreft hier volledige elektrisch verstelbare sportstoelen met extra zijdelingse steun, opblaasbare zijwangen van zowel de zitting als de rugleuning, in meerdere richtingen verstelbare lendensteun en een geheugenfunctie voor meerdere bestuurders.
Zodra de eerste zonnestralen doorbreken kan lekker met het (optionele) elektrische schuif-kanteldak open gereden worden. Onder het genot van de prachtig klinkende Bose geluidinstallatie met 13 luidsprekers, subwoofer en CD-wisselaar is het goed toeven in de 911. Niet dat de muziek echt aan hoeft, want de motor produceert ook mooie tonen. De auto is voorzien van - ook voor deze tijd nog - uitstekend werkende en geüpdatete navigatie, bluetooth carkit, boordcomputer, climate control, alarm klasse 3, stoelverwarming en park distance control aan de achterzijde.
De prestaties van deze Porsche liegen er niet om: de topsnelheid ligt op 293 km/h en de sprint van 0-100 km/h rondt hij af in 4,8 sec. Daarmee is hij 0,5 sec sneller dan dezelfde versie met Tiptronic S en ook nog 0,4 sec sneller dan de zwaardere Carrera 4S met handbak.
Niet zonder reden rijden twee van de drie Top Gear presentatoren privé in een Porsche 911 (997) Carrera S (zowel Richard Hammond als James May).
Na jaren van Porsches zonder ronde koplampen introduceerde Porsche in de loop van 2004 de succesvolle Porsche 911 (997). Deze was in eerste instantie leverbaar als Carrera met een 3.6 liter 6-clinder boxer motor met 325pk en als Carrera S met 3.8 liter en 355pk. Later werd nog een vierwielaangedreven Carrera 4S geïntroduceerd, maar door het hogere gewicht was deze minder snel en lichtvoetig dan de achterwielaangedreven Carrera S. Door slimme systemen als Porsche Stability Management en Porsche Active Suspension Management, gecombineerd met de druk van de motor op de achterwielen, heeft de achterwielaangedreven Carrera S altijd meer dan voldoende tractie en is vierwielaandrijving compleet overbodig.
Hij is qua dagelijkse inzetbaarheid door systemen zoals PSM net zo bruikbaar als bijvoorbeeld een 964 Carrera 4 of een 993 Carrera 4S. Maar hij is lichter, sterker en sneller. Kijk maar eens naar de cijfers:
977 Carrera S: 1420 kg 355 pk 400 Nm 293 km/h 4,8s
993 Carrera 4S: 1450 kg 285 pk 340 Nm 270 km/h 5,3s
964 Carrera 4: 1450 kg 250 pk 310 Nm 260 km/h 5,9s
Vraagprijs bedraagt € 38.997,-
Het betreft hier een origineel Nederlandse auto waarvan de volledige historie bekend is. De auto is in november 2004 nieuw geleverd (modeljaar 2005) door Porsche Hoogenboom Rotterdam, de voorganger van het huidige Porsche Centrum Rotterdam. Ik heb de Porsche zeer recentelijk bij Porsche Centrum Rotterdam laten keuren voor de verkoop, zodat ik de zekerheid kan geven dat hij in topstaat verkeert. Blijkens het aanwezige keuringsrapport is deze Porsche 997 in uitstekende staat.
De eerste en tweede eigenaar hebben de auto altijd in onderhoud gehad bij Porsche Rotterdam. Ikzelf ben de derde eigenaar en heb de auto in onderhoud gebracht bij mijn vertrouwde onderhoudsadres: Porsche Specialist Automotion te Rotterdam. Net als de Porsche dealer werken zij alleen met originele Porsche onderdelen, maar dan tegen een aantrekkelijkere prijs. De auto verkeert in een zeer goede staat en er is door alledrie de eigenaren veel geïnvesteerd in goed onderhoud. De auto heeft zijn laatste grote onderhoudsbeurt gehad op 28-03-2014 bij een kilometerstand van ca 97.289 km. De kilometerstand bedraagt op dit moment ca 104.000 km en is in tegenstelling tot veel importauto's volledig herleidbaar (aangezien ik er nog wel mee rijd, loopt de stand nog op). De auto is onlangs voorzien van Wax Guard lakbescherming.
Dit is geen gewone 997. De eerste eigenaar heeft diep in de buidel moeten tasten. In 2004 heeft hij niet alleen € 20.000,- extra betaald voor de S-uitvoering, maar ook nog eens € 25.000,- voor alle extra opties. De S-uitvoering heeft naast het hogere vermogen standaard de beschikking over sterkere remmen met rode remklauwen, bi-xenon koplampen, een driespaaks sportstuurwiel, 4 verchroomde roestvrijstalen uitlaatpijpen, aluminiumkleurige wijzerplaten en Porsche Active Suspension Management. Met deze laatste functie kan worden gekozen tussen een verschil in afstemming van de schokdempers, waardoor comfortabeler of juist sportiever kan worden gereden.
Daarnaast heeft de eerste eigenaar gekozen voor een uitvoering met handbak (6 versnellingen) en het Sport Chrono Pakket Plus. Dit houdt in dat de 911 is voorzien van een sportknop op het dashboard, waarmee niet alleen de sportievere dempingskarakteristiek kan worden geactiveerd, maar ook een directere gasrespons. Daarbij is er een prachtige stopwatch op het dashboard geplaatst, kunnen rondetijden worden gemeten met het PCM-scherm en onthoudt de auto de gebruikersvoorkeuren op basis van de sleutel van de eigenaar; de stoel staat altijd weer zoals hij stond, net als de temperatuur van de climate control of de thuiskomfunctie van de koplampen.
In plaats van de standaard Carrera S wielen, is de auto afgeleverd op mooie 19 inch SportDesign velgen. De keuze is verder gevallen op een zeer smaakvolle kleurencombinatie. De buitenzijde is door Porsche Exclusive gespoten in de kleur GT Silver (geen standaard 997-kleur) en het lederen interieur is uitgevoerd in het prachtige Cocoa bruin. Porsche Exclusive heeft extra delen van het dashboard bekleed met leer en enkele kunststof delen zijn uitgevoerd in prachtig aluminium. De hemel is uitgevoerd in antraciet alcantara. De compleet met leer uitgevoerde stoelen zijn allesbehalve standaard. Het betreft hier volledige elektrisch verstelbare sportstoelen met extra zijdelingse steun, opblaasbare zijwangen van zowel de zitting als de rugleuning, in meerdere richtingen verstelbare lendensteun en een geheugenfunctie voor meerdere bestuurders.
Zodra de eerste zonnestralen doorbreken kan lekker met het (optionele) elektrische schuif-kanteldak open gereden worden. Onder het genot van de prachtig klinkende Bose geluidinstallatie met 13 luidsprekers, subwoofer en CD-wisselaar is het goed toeven in de 911. Niet dat de muziek echt aan hoeft, want de motor produceert ook mooie tonen. De auto is voorzien van - ook voor deze tijd nog - uitstekend werkende en geüpdatete navigatie, bluetooth carkit, boordcomputer, climate control, alarm klasse 3, stoelverwarming en park distance control aan de achterzijde.
De prestaties van deze Porsche liegen er niet om: de topsnelheid ligt op 293 km/h en de sprint van 0-100 km/h rondt hij af in 4,8 sec. Daarmee is hij 0,5 sec sneller dan dezelfde versie met Tiptronic S en ook nog 0,4 sec sneller dan de zwaardere Carrera 4S met handbak.
Niet zonder reden rijden twee van de drie Top Gear presentatoren privé in een Porsche 911 (997) Carrera S (zowel Richard Hammond als James May).
Na jaren van Porsches zonder ronde koplampen introduceerde Porsche in de loop van 2004 de succesvolle Porsche 911 (997). Deze was in eerste instantie leverbaar als Carrera met een 3.6 liter 6-clinder boxer motor met 325pk en als Carrera S met 3.8 liter en 355pk. Later werd nog een vierwielaangedreven Carrera 4S geïntroduceerd, maar door het hogere gewicht was deze minder snel en lichtvoetig dan de achterwielaangedreven Carrera S. Door slimme systemen als Porsche Stability Management en Porsche Active Suspension Management, gecombineerd met de druk van de motor op de achterwielen, heeft de achterwielaangedreven Carrera S altijd meer dan voldoende tractie en is vierwielaandrijving compleet overbodig.
Hij is qua dagelijkse inzetbaarheid door systemen zoals PSM net zo bruikbaar als bijvoorbeeld een 964 Carrera 4 of een 993 Carrera 4S. Maar hij is lichter, sterker en sneller. Kijk maar eens naar de cijfers:
977 Carrera S: 1420 kg 355 pk 400 Nm 293 km/h 4,8s
993 Carrera 4S: 1450 kg 285 pk 340 Nm 270 km/h 5,3s
964 Carrera 4: 1450 kg 250 pk 310 Nm 260 km/h 5,9s
Vraagprijs bedraagt € 38.997,-