TKA: Porsche 911 996 3.4 X51 Blauw - 16500
Geplaatst: 14 apr 2015 13:51
Omdat ik na 2 jaar 911 rijden, toch weer eens aan het rondkijken ben naar een andere leuke auto, bij deze dus mijn 911 te koop.
Heb er toendertijd een aardig tijdje naar gezocht om de voor mij juiste 911 te vinden. Mijn eisen waren toendertijd, geen zilveren buitenkant, geen automaat, en geen grijs interieur. Dat is aardig gelukt... Een schitterende donkerblauw 911, met zwart lederen interieur. Dit gecompleteerd met een originele set GT3 velgen in 8J & 10J breed.
De auto is verder ook voorzien van zo'n beetje alle opties. Het enige wat de eerste eigenaar (in duitsland) niet heeft aangevinkt, zijn het schuifdak, cruisecontrol, en de duurdere stoelen. Echter, memory seats, stoelverwarming, regensensor, parkeersensoren, alcantara hemel, en een lederen dashbord (een HEEL stuk mooier dan die standaard plastic dashes in een basis model) zijn allemaal wel aanwezig. Evenals een 6cd wisselaar, en het bijbehorende (8bit nintendo) navigatie systeem.
Verdere bijzondere van deze auto is, dat het voorzien is van het X51 performance pakket wat een vrij zeldzame optie is. Dit houd in dat door middel van andere cylinderkoppen (met hogere compressie), en een aluminium inlaatspruitstuk (net als de GT3), een vermogen van 320pk ipv 300pk aanwezig is. Het X51 pakket heeft verder ook een andere carterpan, om zo in bochtwerk de motor beter van olie te voorzien. (anti klots schotten).
Deze motor is ook bij 143.000km vervangen door een nieuwe bij de dealer (facturen aanwezig)
De modificaties/verbeteringen die ik zelf heb uitgevoerd, zijn RVS dempers van het merk Dansk, en ik heb alle rubbers vervangen door powerflex rubbers. Deze slijten nagenoeg niet, en zorgen voor een extreem strakke wegligging. Verder heb ik de auto verlaagd met H&R veren. De originele veren heb ik uiteraard ook nog.
Al het onderhoud heb ik zelf uitgevoerd (olie & filter wissels met Mobil1 0w40), en van alles zijn facturen aanwezig. Onderdelen die gebruikt zijn, zijn originele Porsche onderdelen, aantoonbaar met alle facturen van de dealer. Alles is gedocumenteerd in een losse map. Toen ik de auto kocht heb ik ook eerst het achterstallige onderhoud weggewerkt, wat dus inhield een partij draagarmen vervangen, remmen en banden rondom ook vervangen.
Nog even een overzichtje met specificaties:
- 258.000km
- 4wd (carrera 4)
- 6bak
- X51 performance pakket ( dus 320 ipv 300pk)
- GT3 velgen
- HR verlaagd (originele veren aanwezig)
- alcantara hemel + lederen dash
- memory seats
- navi + 6 cd wisselaar
- regensensor + parkeer sensoren
- xenon
- Dansk RVS dempers
- Alle rubbers in het onderstel zijn vervangen voor powerflex rubbers
- Michelin banden met N3 codering (voorbanden 4mm, achterbanden bijna op, maar heb al nieuwe klaar liggen)
Prijs: 16.500
Email: maarten.moerman@gmail.com
Tel: 0655122247



Heb er toendertijd een aardig tijdje naar gezocht om de voor mij juiste 911 te vinden. Mijn eisen waren toendertijd, geen zilveren buitenkant, geen automaat, en geen grijs interieur. Dat is aardig gelukt... Een schitterende donkerblauw 911, met zwart lederen interieur. Dit gecompleteerd met een originele set GT3 velgen in 8J & 10J breed.
De auto is verder ook voorzien van zo'n beetje alle opties. Het enige wat de eerste eigenaar (in duitsland) niet heeft aangevinkt, zijn het schuifdak, cruisecontrol, en de duurdere stoelen. Echter, memory seats, stoelverwarming, regensensor, parkeersensoren, alcantara hemel, en een lederen dashbord (een HEEL stuk mooier dan die standaard plastic dashes in een basis model) zijn allemaal wel aanwezig. Evenals een 6cd wisselaar, en het bijbehorende (8bit nintendo) navigatie systeem.
Verdere bijzondere van deze auto is, dat het voorzien is van het X51 performance pakket wat een vrij zeldzame optie is. Dit houd in dat door middel van andere cylinderkoppen (met hogere compressie), en een aluminium inlaatspruitstuk (net als de GT3), een vermogen van 320pk ipv 300pk aanwezig is. Het X51 pakket heeft verder ook een andere carterpan, om zo in bochtwerk de motor beter van olie te voorzien. (anti klots schotten).
Deze motor is ook bij 143.000km vervangen door een nieuwe bij de dealer (facturen aanwezig)
De modificaties/verbeteringen die ik zelf heb uitgevoerd, zijn RVS dempers van het merk Dansk, en ik heb alle rubbers vervangen door powerflex rubbers. Deze slijten nagenoeg niet, en zorgen voor een extreem strakke wegligging. Verder heb ik de auto verlaagd met H&R veren. De originele veren heb ik uiteraard ook nog.
Al het onderhoud heb ik zelf uitgevoerd (olie & filter wissels met Mobil1 0w40), en van alles zijn facturen aanwezig. Onderdelen die gebruikt zijn, zijn originele Porsche onderdelen, aantoonbaar met alle facturen van de dealer. Alles is gedocumenteerd in een losse map. Toen ik de auto kocht heb ik ook eerst het achterstallige onderhoud weggewerkt, wat dus inhield een partij draagarmen vervangen, remmen en banden rondom ook vervangen.
Nog even een overzichtje met specificaties:
- 258.000km
- 4wd (carrera 4)
- 6bak
- X51 performance pakket ( dus 320 ipv 300pk)
- GT3 velgen
- HR verlaagd (originele veren aanwezig)
- alcantara hemel + lederen dash
- memory seats
- navi + 6 cd wisselaar
- regensensor + parkeer sensoren
- xenon
- Dansk RVS dempers
- Alle rubbers in het onderstel zijn vervangen voor powerflex rubbers
- Michelin banden met N3 codering (voorbanden 4mm, achterbanden bijna op, maar heb al nieuwe klaar liggen)
Prijs: 16.500
Email: maarten.moerman@gmail.com
Tel: 0655122247


