DennisvdB schreef:De wagen moet je liggen, maar als je wilt kiezen voor een V6 Panamera zou ik persoonlijk liever kiezen voor een >'10 Jaguar XJ LWB Portfolio. De 5.0 versie is spotgoedkoop als je kijkt wat je ervoor terug krijgt. Zelfs de Supersport met 500pk is een hele gave optie, maar de 5.0 versie is al heel wat. En dan vooral de verlengde LWB versie in Portfolio uitvoering.
Dennis, ik snap jou helemaal!
Ik heb natuurlijk met een schuin oog gekeken naar een Flying Spur en naar een XJ, ik heb er nu 2 van elk bekeken, maar:
Bentley1) ik denk dat deze als daily te duur wordt qua onderhoud ondanks dat ik alles zelf doe.
2) Ik vind de auto alleen mooi staan bij een herenhuis, ik heb een mooi hoekhuis met een vrijstaande garage dat wel maar een Bentley kan dan echt niet vind ik.
3) Het was vroeger mijn droomauto maar ik vind het model nu een beetje gedateerd raken, daarnaast is de Panamera al een tijd nu een droom van me.
Zoals je in mijn foto album kunt zien heb ik al Jaguar gereden en natuurlijk heb ik ook gekeken naar de XJ portfolio die inderdaad al vanaf 35.000,- beschikbaar zijn. Maar:
Jaguar XJ1) Het is geen Porsche
2) Ik vind mezelf te jong(44) voor een XJ, die ga ik wel rijden wanneer ik 60+ ben
De Panamera zou qua auto gewoon perfect bij mij passen, een snelle sportsaloon voor "jonge" mensen.
Ik kijk naar de V6 ivm het verbuik omdat we deze als daily gaan gebruiken, echter ben ik ook inderdaad bang dat de V6 mij tegen gaat vallen qua prestaties/geluid/beleving, en kan ik wellicht beter voor een V8 gaan dan die ongeveer hetzelfde kosten. De Turbo zou ik wel willen maar is nog te duur qua aanschaf, alhoewel er een (op de foto) mooie lijkt te staat in Apeldoorn:
http://link.marktplaats.nl/m981944510Deze staat al een tijdje te koop en kan ik ook wel voor 55 meekrijgen gok ik.
Wat ook meespeelt is dat de nieuwe Panamera eraan komt en ik dan "bang" ben dat de huidige er in éen keer gedateerd uitziet en ik daarnaast dan ook ineens mega ga afschrijven als ze na de komst van het nieuwe model in één keer gaan zakken als een baksteen.
Dus dan beter nog een half jaartje wachten tot dat nieuwe model er is en dan kijken wat de markt doet.
Dilemma's dilemma's