Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 2:17



Antwoord op onderwerp  [ 2435 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 98  Volgende
Koopjes van het ogenblik - Deel XI 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
goed uitzoeken, Japanese import, zal voor teveel gaan.


04 okt 2021 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Dat is wel bijna standaard bij bva en domeinen..


04 okt 2021 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
mark996 schreef:
Nogmaals, zal wel aan mij liggen. Daarom koop ik ook gewoon van particulieren, liefst in Duitsland, dan kom je toch eerder de koopjes of bijzondere versies tegen, maar ook dat kan aan mij liggen, ieder zijn ding


Ieder zijn eigen anekdotische ervaringen, mark996! :)
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


04 okt 2021 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Polydeukes schreef:
want het winnende bod is verplicht om te kopen.


Nee hoor, ook bij het kopen via een veilingsite kan je aanspraak maken, binnen 14 dagen, op de wet “kopen op afstand” tenzij je de auto persoonlijk hebt bekeken voor het plaatsen van een (winnend) bod.


05 okt 2021 6:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
En hoe gaan ze dat bewijzen dan?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


05 okt 2021 7:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Niet, zolang de mogelijkheid is geboden tot zelf kijken, is dat voldoende. Werkwijze van bva en tot voor kort domeinen, nu mag je bij domeinen niet meer fysiek kijken. Overigens geven beide dat ook aan op de site. Of collectables dat ook doet weet ik niet, maar zal waarschijnlijk niet verschillen van de bva/domeinen veilingen


05 okt 2021 9:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
De auto’s die op The Collectables staan kan je gaan bekijken - maar staan wel gewoon (nog) bij de eigenaar.


05 okt 2021 10:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Maarten schreef:
En hoe gaan ze dat bewijzen dan?


Door een goed systeem te hebben waarbij afspraken altijd via het platform lopen (zoals bij ons bijvoorbeeld) en nooit rechtstreeks met de verkoper. Opvallend genoeg komt 1-2% van de potentieel geïnteresseerden echt kijken. De rest van de verkochte auto's gaat vanachter het scherm.


05 okt 2021 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Dat wordt vaak uitgesloten, en een AKK ziet er ook vaak niet in.


05 okt 2021 11:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Wat wordt vaak uitgesloten?


05 okt 2021 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Het retour recht


05 okt 2021 11:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Kan niet...is Europese wetgeving bij koop bij een professionele verkoper. Bij een particuliere verkoper geldt dit herroepingsrecht niet.


05 okt 2021 11:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... oe-hebben/

Hieronder de veilingvoorwaarden BVA
Retourneren?
Dit betreft een openbare veiling waardoor de kavels in deze veiling niet op basis van het wettelijk herroepingsrecht geretourneerd kunnen worden. Voor meer informatie zie Contact en vragen.

Naast online bieden is het mogelijk de sluiting van de veiling bij te wonen en ten overstaan van de veilingmeester in de veilingzaal biedingen uit te brengen. De sluiting van de openbare veiling vindt plaats op de Kryptonweg 8, 3812 RZ te Amersfoort. Je kunt je vooraf per e-mail aanmelden via veilingmeester@bva-auctions.com. Dit kan tot uiterlijk 15.00 uur op de dag van sluiting.



Is reeds jurisprudentie over geweest.

Grappige is dat als ik ooit mijn Tesla Model S geleverd krijg ( volgend jaar september ? ) ik die wel kan laten staan, dat is een consumenten online aankoop.
Mag er overigens dan niet in rijden, denk met trailer naar huis rijden en onder afdekhoes meenemen nog kan, kan er dan nog kleine twee weken over nadenken. LOL


05 okt 2021 12:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
mark996 schreef:
Mooi is dat toch.. het ‘winnende’ bod (bij mijn weten win je overigens niks, maar dat ter zijde) moet dus afnemen maar een verkoper kan altijd aangeven meer te willen hebben. Zal aan mij liggen, maar ik mis de logica. Ik heb via bva en domeinen al eens gekocht, bij domeinen zelfs een auto, maar nogmaals een auto via een veiling sla ik nu wel over. Je betaalt de hoofdprijs, en dan nog mag je hopen dat het je gegund wordt of je mag leuk nog even meer betalen om toch de auto mee te kunnen nemen. Nogmaals, zal wel aan mij liggen. Daarom koop ik ook gewoon van particulieren, liefst in Duitsland, dan kom je toch eerder de koopjes of bijzondere versies tegen, maar ook dat kan aan mij liggen, ieder zijn ding



Vorig jaar bij BVA bod op een 996 gedaan, ik was de hoogste bieder en had de kavel “gewonnen”
Krijg dag later telefoon dat ik even x bedrag moet bij betalen anders werd auto niet gegund.
Dan niet ! :mrgreen:

2 dagen later probeerden ze het nog een keer , na mijn duidelijke NEE mocht ik hem week later ophalen.
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


05 okt 2021 13:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
HaVrie schreef:
https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/geen-herroepingsrecht-nu-sprake-is-van-een-openbare-veiling-waar-consumenten-aanwezig-zijn-of-de-mogelijkheid-daartoe-hebben/

Hieronder de veilingvoorwaarden BVA
Retourneren?
Dit betreft een openbare veiling waardoor de kavels in deze veiling niet op basis van het wettelijk herroepingsrecht geretourneerd kunnen worden. Voor meer informatie zie Contact en vragen.

Naast online bieden is het mogelijk de sluiting van de veiling bij te wonen en ten overstaan van de veilingmeester in de veilingzaal biedingen uit te brengen. De sluiting van de openbare veiling vindt plaats op de Kryptonweg 8, 3812 RZ te Amersfoort. Je kunt je vooraf per e-mail aanmelden via veilingmeester@bva-auctions.com. Dit kan tot uiterlijk 15.00 uur op de dag van sluiting.



Is reeds jurisprudentie over geweest.

Grappige is dat als ik ooit mijn Tesla Model S geleverd krijg ( volgend jaar september ? ) ik die wel kan laten staan, dat is een consumenten online aankoop.
Mag er overigens dan niet in rijden, denk met trailer naar huis rijden en onder afdekhoes meenemen nog kan, kan er dan nog kleine twee weken over nadenken. LOL


Ik heb het logischerwijs ook alleen over online verkoop waar dat EU herroepingsrecht voor geldt. Als je fysiek aanwezig bent om te bieden dan vervalt dat natuurlijk.


05 okt 2021 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Door die mogelijkheid dekken ze het in. Dus ga er maar gevoeglijk van uit dat er geen herroepingsrecht is.
Ik heb een keer bij het faillissement van van de Heijden motors ( ook via BVA ) een Ducati multistrada, dozen olie ( ongebruikt ), een topmerk helm, sloten en nog paar dingen gekocht. Is allemaal zonder herroeping geweest. ( was wel tegen goede prijzen overigens, maar daar moest echt veel weg )

Paar keer zogenaamd gewonnen bij deze veilingen en keer bij opruiming Aaldering Brummen, maar daar ging het ook alleen weg voor veel te hoge prijzen in mijn optiek.


05 okt 2021 13:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
André schreef:
mark996 schreef:
Mooi is dat toch.. het ‘winnende’ bod (bij mijn weten win je overigens niks, maar dat ter zijde) moet dus afnemen maar een verkoper kan altijd aangeven meer te willen hebben. Zal aan mij liggen, maar ik mis de logica. Ik heb via bva en domeinen al eens gekocht, bij domeinen zelfs een auto, maar nogmaals een auto via een veiling sla ik nu wel over. Je betaalt de hoofdprijs, en dan nog mag je hopen dat het je gegund wordt of je mag leuk nog even meer betalen om toch de auto mee te kunnen nemen. Nogmaals, zal wel aan mij liggen. Daarom koop ik ook gewoon van particulieren, liefst in Duitsland, dan kom je toch eerder de koopjes of bijzondere versies tegen, maar ook dat kan aan mij liggen, ieder zijn ding



Vorig jaar bij BVA bod op een 996 gedaan, ik was de hoogste bieder en had de kavel “gewonnen”
Krijg dag later telefoon dat ik even x bedrag moet bij betalen anders werd auto niet gegund.
Dan niet ! :mrgreen:

2 dagen later probeerden ze het nog een keer , na mijn duidelijke NEE mocht ik hem week later ophalen.


Het zal allemaal wel binnen de wettelijke grenzen zijn, maar ik vind dit van al die veilingen zoals bva, domeinen, collectables etc, wel een bijzondere manier van werken. Zet dan gewoon de minimumprijs als eerste en laat mensen bieden vanaf dat bedrag.. maar goed, ieder zijn ding


05 okt 2021 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
HaVrie schreef:

Paar keer zogenaamd gewonnen bij deze veilingen en keer bij opruiming Aaldering Brummen, maar daar ging het ook alleen weg voor veel te hoge prijzen in mijn optiek.


Dat laatste zie ik bij bva en domeinen geregeld. Prijzen die zonder opgeld al boven marktplaats niveau zitten en dan nog zie je mensen lekker bieden. Bijna knap..


05 okt 2021 15:24
Profiel
PorscheForum Rakker
991.1 Turbo TechArt 991.1 GT3 ClubSport
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Ik zou mezelf meer zorgen maken over het feit dat het geen echte GT2 is.
_________________________________________
Mijn auto's gaan nog niet zo hard, als het geld dat ik er aan uitgeef.


07 okt 2021 18:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
https://finnik.nl/kenteken/j714bg/grati ... entekenbox

https://was.carfax.eu/v0/api/ccdid/5100 ... OH9PVF5uLw

bod nu 51k


07 okt 2021 18:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Newby schreef:
Ik zou mezelf meer zorgen maken over het feit dat het geen echte GT2 is.

Is het dan een gewone turbo met gemballa kit? Of wel een gt2 met een kit?


07 okt 2021 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
ik zou afgaan op de vwe site of carfax. blijft japanse import...


07 okt 2021 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Dus een 911 turbo met kit.. jammer


07 okt 2021 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
wat ik wel opvallend vind, is dat de hele auto wordt gepresenteerd als een GT2, lijkt me dat ze zich dat niet kunnen veroorloven ?

Ik zoek altijd wel naar koopjes, maar helaas blijft overal het devies, if its to good to be true ......


07 okt 2021 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
mark996 schreef:
Dus een 911 turbo met kit.. jammer

Het is gewoon een GT2 op chass nr.


07 okt 2021 22:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2435 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 98  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.