Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 6:29



Antwoord op onderwerp  [ 2435 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 98  Volgende
Koopjes van het ogenblik - Deel XI 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Ik ben al een tijdje op zoek naar een 996 c4s en vond deze: https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=326921969

Ziet er goed onderhouden uit, prijs goed en alle opties die ik zoek (sunroof, kleur, schakelare uitlaat en bovenal een handbak).

Dus voor dit weekend direct een afspraak gemaakt voor een bezichtiging. Ben benieuwd naar jullie mening: mis ik iets? Of ziet dit er wel goed uit?


01 jul 2021 0:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Zie geen auto bij jouw link
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 jul 2021 5:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
De huidige eigenaar heeft ‘m kennelijk 5 jaar, maar heeft slechts 1 onderhoudsbeurt in het boekje laten registreren, bij 169.000 km. Dat is wat weinig. En welke datum staat er bij die laatste beurt, 2019? Dat betekent 3.000 km in 2 jaar gereden. In 8 jaar tijd (2013-2021) lijkt die ook maar 17.000 km te hebben gereden. Kan prima, naar vind ik nogal weinig. Gelet op onderhoudshistorie zou ik zelf rekening houden met achterstallig onderhoud van 5.000+ euro. Foto van boekje is ook vaag.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


01 jul 2021 5:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Haal jij deze info uit de vage foto van het boekje?

Hij schrijft mij verder dat de banden 9 jaar oud zijn. Dus die lijken me aan vervanging toe, maar waar moet ik verder aan denken aan regulier onderhoud op basis waarvan jij tot 5k achterstallig komt ongeveer?


01 jul 2021 8:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Ik heb zelf gemerkt hoe lastig het kan zijn als je heel specifiek op zoek bent naar een bepaalde combinatie van type, motor en kleur, dus als je deze naar je zin is, moet je ervoor gaan. (Ik ben in behoorlijk wat uithoeken van de Benelux geweest het afgelopen half jaar). Maar altijd met 50/50 de optie om hem alsnog te laten staan.
Ik vind alleen een onvolledige historie wel echt problematisch, dus als klopt wat Bas en Erwin zeggen, zou ik die reis niet maken.


01 jul 2021 8:22
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Nee, ik wil mij ook niet blindstaren op deze. Daarom ook advies gevraagd, want als het een slecht idee is kan ik beter niet gaan.

Ik lees dat de laatste oliewissel ruim 20k geleden is in 2013. Er wordt dus inderdaad heel weinig mee gereden. Laatste stempel 3k kilometers geleden in 2014. En toen is er niets gebeurd.. klinkt toch niets echt best hè?


01 jul 2021 8:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Ik zou de eigenaar even naar het onderhoud vragen (desnoods naar het bedrijf dat het onderhoud heeft uitgevoerd).
En even kijken of hij facturen kan overleggen om het te onderbouwen.
Als je daar niks op terugkrijgt kun je misschien beter verder kijken, blijft het gevoel goed --> KRKB.
_________________________________________
footers zuigen! :D


01 jul 2021 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Lijkt mij matig onderhouden. Zou me niet verbazen dat uit de AKK komt dat auto in basis ok is maar dat er meteen 5k werk aan zit
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


01 jul 2021 10:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
AKK en je bent een stuk wijzer


01 jul 2021 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
AKK lijkt me zo lastig in Duitsland. Of heeft iemand daar ervaring mee?


01 jul 2021 12:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar je zou denken dat het eigenlijk hetzelfde gaat als in NL?
Porsche Centrum (of dus Porsche Zentrum in het Duits) zoeken die het dichtst bij de verkoper in de buurt is en dan daar een afspraak maken op de dag dat je van plan bent te gaan kijken?

Ik heb toen ik de mijne kocht met de verkoper afgesproken bij Porsche Centrum Rotterdam, waar ik een afspraak had staan voor een AKK mocht de auto bevallen na een proefrit e.d.
Auto bekeken, proefrit gedaan en toen weer terug naar PCR, als hij niet was bevallen had ik daar de AKK kunnen annuleren (had ik van tevoren wel besproken met PCR, leek me wel zo netjes, en die waren akkoord), weer in mijn auto kunnen stappen en naar huis rijden.
Maar de auto beviel prima dus AKK ging door en diezelfde dag was de auto van mij.

Ik gok dat dezelfde dag de auto naar huis nemen de enige stap is die moeilijk gaat worden in Duitsland, omdat je waarschijnlijk eerst dus de AKK wil doen en daarna pas papierwerk gaan regelen voor de reis + import naar NL


01 jul 2021 12:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Novastorm schreef:
Ik gok dat dezelfde dag de auto naar huis nemen de enige stap is die moeilijk gaat worden in Duitsland, omdat je waarschijnlijk eerst dus de AKK wil doen en daarna pas papierwerk gaan regelen voor de reis + import naar NL


Die papieren zijn in 'n uurtje geregeld - en het Duitse AKK station heeft wellicht connecties om dat allemaal soepel te laten verlopen :wink:


01 jul 2021 13:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S PDK
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Ik zei ook dat het een gok was aangezien ik geen ervaring heb met het kopen van een auto in het buitenland + ik zei moeilijk, niet onmogelijk :P
Daarnaast was er recent nog iemand die een Boxster (dacht ik) in Duitsland had gekocht die problemen had met het overmaken van geld en geluk had dat hij 2 banken had ofzo (ben aan het werk dus wel tijd om Porsche forum te lezen en reageren maar niet om heel die post op te snorren hoe het ook alweer precies zat :D ) dus er zijn wat dingen die roet in het eten zouden kunnen gooien.


01 jul 2021 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Dat laatste is op te lossen door cash mee te nemen (niet ideaal, maar de ABN kon mij niet garanderen dat betalingen aan Duitsland dezelfde dag zichtbaar waren). De AKK is overigens gewoon te doen bij een P dealer. Even met de verkoper afstemmen wie dat gaat doen. Bij mij hielp de verkoper en nam hij contact op met de dealer. Ik zou twee dagen erheen gaan. ‘ S avonds aankomst, dag erna gelijk naar de verkoper, P ophalen en naar de dealer rijden (bij mij deed de verkoper dit en bracht de P al naar de dealer), wachten op de AKK, hopelijk horen van de monteur dat het een goede P is, nog even goed nakijken of er obv het AKK rapport geen dure kosten aan zitten te komen en dit dus van de prijs proberen af te halen (en anders, echt laten staan, mijn eerste tip..). Dan met de verkoper naar het Strassenverkehrsamt en kentekens regelen (of op de autoambulance). Heel verhaal, maar is allemaal prima te doen


01 jul 2021 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Lijkt mij ook. Met de enige aanvulling/nuance dat ik altijd zelf de opdrachtgever en contactpersoon voor de AKK zou willen zijn. Anders krijg je mogelijk een onvoorspelbare dynamiek (niet direct doelend op kwade bedoelingen, al kun je die ook nooit uitsluiten)
_________________________________________
993 Carrera
ex 997 Carrera S


03 jul 2021 8:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Na verder navraag bleek dat er al sinds 2003 ongeveer niets is gedaan. Wel vering gedaan, maar geen onderhoud. Niet eens olie.
Dus dat lijkt me een no-go. In ieder geval te riskant gezien de afstand, denk ik.
Huidige eigenaar reed wel maar 400-500km per jaar, maar dan nog.


03 jul 2021 9:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Zeker, dat is gewoon zwaar achterstallig onderhoud. Run (of krijg er 10k af en doe alsnog eerst een aankoopkeuring..). Ik begrijp echt niet waarom je zo weinig onderhoud zou laten uitvoeren, ook al rijd je weinig.. ik breng hem gewoon ieder jaar langs, al rijd ik max 1500 per jaar. In ieder geval lijkt het een goede keus dat je deze hebt laten gaan. Er staan er genoeg, komt vanzelf een goede langs


03 jul 2021 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Dit topic is eigenlijk bedoeld om (schijnbare) koopjes te bespreken, auto's die echt voor een opvallend lage prijs aangeboden worden. Kunnen we proberen om het daar dan ook bij te houden? Voor aankoopadvies zijn er andere topics, of kun je altijd zelf een topic openen.

Dank! :)
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


03 jul 2021 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Goed idee! Ga ik doen. :-)


03 jul 2021 11:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Jazzy for moderator :!:


03 jul 2021 13:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Dit op het eerste gezicht koopje bleek dus geen koopje te zijn. Tja :wink: :mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


03 jul 2021 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Ik zou graag een posting plaatsen in het juiste forum (gevraagd), maar volgens mij kan ik dat niet zomaar? Ik lees dat ik een minimaal aantal posts moet behalen. Is daar iets aan te doen? Dan kan ik daar helder verwoorden wat ik zoek etc.


15 jul 2021 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Je hebt nog 1 post nodig, dan kan dat :wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


15 jul 2021 15:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
Handig :-D Thanks!


15 jul 2021 15:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel XI
dat was er dus 1 :mrgreen:


15 jul 2021 16:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2435 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 98  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.