Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:34



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Administratief medewerker
Meppel
Bericht Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Te koop aangeboden,

Zoals reeds aangegeven in het voorsteltopic neem ik na de zomer afscheid van de cabrio. Het betreft de volgende auto:

Porsche Boxster S 3.2
Handgeschakeld, 6 versnellingen
KM stand: Huidig 161.500, zal aan het einde van de zomer 163.000-165.000 zijn
APK: t/m Maart 2018
Prijs: € 13.986
Prijsaanpassing 24-09-2017 naar €12.999

Opties:
* 18"lmv met N2 codering banden, voor 6mm profiel, achter 4mm
* Zwart lederen bekleding
* Cruise control
* Bekerhouders
* Airco
* Alarm/centrale vergrendeling afstandsbediend

Tegen meerprijs zijn een hardtop in kleur en winterbanden op LMV beschikbaar.

Auto wordt geleverd met 2 originele sleutels.
Afgelopen december is de koppeling vervangen. Vanaf 2013 is de auto onderhouden bij Van Renselaar Cars te Zwolle, voor ruim 9k aan facturen aanwezig.
Helaas is het service boekje zelf niet aanwezig, wel "bijna" alle facturen van de gehele looptijd. Waaronder de gegevens van eerste eigenaar incl facturen,
enkele voorbeelden: facturen in de periode 2006-2007 Porsche Centrum Amsterdam, Periode 2010 Porsche Centrum Gelderland. Daarnaast is de auto ook geweest bij Waargarage in Boek in Waterland, Vossestein te Culemburg en Erpa te Wijk bij Duurstede.
Afbeelding

De plaatjes van de auto:

Buitenkant:
Afbeelding
Afbeelding

Interieur:
Afbeelding
Afbeelding

Kofferruimte voorzijde:
Afbeelding
Afbeelding

Kofferruimte achterzijde:
Afbeelding
Afbeelding

Velgen:
Afbeelding
_________________________________________
Een uur in de file duurt langer dan 2 uur autorijden


Laatst bijgewerkt door gekookt1983 op 10 okt 2017 8:31, in totaal 2 keer bewerkt.



27 jul 2017 13:54
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Is in December ook het EMS lager vervangen :?:

Nette (vraag) prijs overigens voor zo'n courante auto :thumleft:


27 jul 2017 17:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
klinkt goed idd. Succes met de verkoop.


27 jul 2017 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Administratief medewerker
Meppel
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Zal dit weekend even in de facturen duiken en wat er nog naast de koppeling vervangen is. Bedankt frits. Voorlopig wordt de auto enkel hier aangeboden, na half augustus gaat hij ook naar de andere kanalen.
_________________________________________
Een uur in de file duurt langer dan 2 uur autorijden


28 jul 2017 21:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924
Den Bosch
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Nog even doorsparen voor mij! Ben behoorlijk op weg al met de verkoop van aantal volvo"s... gaat toch eindelijk komen
_________________________________________
My other ride is a Volvo


08 aug 2017 14:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 S
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Ik ben vrijdagavond bij gekookt1983 langsgeweest om de auto te bekijken, was een leuke ontmoeting! Op m'n gemak de auto kunnen inspecteren, proefritje gemaakt en vooral veel over auto's gebabbeld. De auto ziet er goed uit en rijdt prima, geen rare fratsen of rammeltjes. De facturen zijn een goede toevoeging. Ik ben al vele jaren liefhebber en sinds een paar maanden op zoek naar een goede, nette Boxster (S) en deze komt erg hoog op m'n lijstje :-)

gekookt1983: nogmaals dank voor de gastvrijheid, we houden contact!
_________________________________________
Lid van de South West Car Club (SWCC)


21 aug 2017 10:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Je bent overduidelijk enthousiast.

Wat nog zou nu de reden kunnen zijn dit exemplaar niet te kopen?


21 aug 2017 19:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
1ste bericht op dit PF van Jeroen-Online ...

Hit & Run :?: :cheesy:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


21 aug 2017 19:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
ik snap het niet helemaal :scratch:


21 aug 2017 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Administratief medewerker
Meppel
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Even een bericht vanuit torremolinos.

Jeroen is inderdaad vrijdagavond bij mij geweest. Leuk gesprek gehad. Jeroen heeft inderdaad kennis van zaken. Hadden afgesproken dat hij mij zaterdag wat zou laten weten, alleen liet hij weten iets meer tijd nodig te hebben. Prima. Daarna aan jeroen gevraagd of hij zijn eerlijke mening over de auto op het forum wou zetten. Daar komt het bovenstaande bericht uit voort. De auto staat inmiddels ook op marktplaats.
_________________________________________
Een uur in de file duurt langer dan 2 uur autorijden


22 aug 2017 10:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
kan het niet altijd volgen met kopers..... gaan ze naar een auto kijken...... en deze voldoet aan alle wensen en criteria..... maar kopen doen ze niet :scratch:


22 aug 2017 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Administratief medewerker
Meppel
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Gedeeltelijk met je eens master ken, maar kunnen ook niet in ieders portemonnee kijken. Een ieder maakt natuurlijk een persoonlijke afweging, dat kan zelfs gaan dat een boxster s aan een max budget zit en ze nog een afweging willen maken tussen een 2.5 en een s. Ook op 911 gebied is dat zo, en natuurlijk, eerlijkheid gebied te zeggen dat de boxster betaalbaarder wordtvoor iedereen, wat ook aangeeft dat je mensen gaat krijgen die enkel van storing naar storing rijden. Deze boxster heeft bij de vorige eigenaar voor ruim 20k aan preventief en correctief onderhoud gehad.
_________________________________________
Een uur in de file duurt langer dan 2 uur autorijden


22 aug 2017 11:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Plausibele uitleg. Ben alleen bang dat wanneer de vraagprijs voor deze Boxster al boven budget uitstijgt je als vanzelf in de minder gedocumenteerde (matige?) exemplaren terecht komt.

Dat kan igv een Porsche de bedoeling van iemand met een krap budget toch ook niet zijn....


22 aug 2017 17:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
En dan is de vraagprijs toch bekend? Ga dan bij een goedkopere 2.5 proefrijden, banden schoppen enz.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


22 aug 2017 18:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Niet zo afgeven op Jeroen. Het is een kenner die de auto toch even heeft bekeken en goed bevonden. Bespaart ons weer een AKK. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 aug 2017 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 S
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Dank voor jullie kritische noot ;) het is hopelijk geen hit & run, ik lees al even mee maar had nog niet eerder gereageerd. Ik zal m'n achtergrond en overwegingen iets meer toelichten: ik ben dus enkele maanden op zoek naar een handgeschakelde Boxster (S) en heb me rijkelijk ingelezen en ervaring opgedaan, maar bovendien laten informeren bij de heren van Haaglanden Motorsport. In hen heb ik een waardevolle sparringspartner gevonden en heb er bovendien al een auto laten keuren (niet gekocht), samen met m'n eigen kennis en kunde hoop ik een beeld te kunnen vormen van een auto en er (zij het voor mezelf) een prijskaartje aan te kunnen hangen. Voor zover dat mogelijk is uiteraard, want sommige dingen zijn puur een kwestie van voorkeur.

De reden dat ik meer bedenktijd nodig heb is niet vanwege de vraagprijs, die lijkt me niet onaardig, noch budget, ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten en daarna beknibbelen op onderhoud. Ik geef vooralsnog de voorkeur aan een Europese 986 met onderhoudsboekje (ik weet dat dat niet alles zegt), in een goede staat en/of tegen de juiste prijs. Van wat ik kan zien aan de auto en de facturen is de staat prima, maar aangezien dit een auto uit de US betreft en het onderhoudsboekje niet aanwezig is, denk ik er graag nog even over na. Intussen kijk ik rustig verder wat er nog meer wordt aangeboden ;)
_________________________________________
Lid van de South West Car Club (SWCC)


22 aug 2017 19:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Logisch verhaal. Dank voor de uitleg. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 aug 2017 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Inderdaad. Ik zou meer waarde hechten aan de stapel (recente!) rekeningen dan een paar stempels maar goed. Succes met je zoektocht en overwegingen.


23 aug 2017 9:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Wat Frits77 zegt. Onlogisch verhaal.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


25 aug 2017 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
MarcoB schreef:
En dan is de vraagprijs toch bekend? Ga dan bij een goedkopere 2.5 proefrijden, banden schoppen enz.


Voilà. Marco snapt dingen. Altijd toch dat gezellige proefrijden. Ik ga en laat nooit proefrijden voordat koper en verkoper het over geboden waar en prijs eens zijn, en enkel een tegenvallende proefrit nog roet in het eten zou kunnen gooien. Bedenkingen, bezwaren en excuses opboeren doe je (ik) voor die tijd.


25 aug 2017 8:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
jeroen__online schreef:
...maar aangezien dit een auto uit de US betreft en het onderhoudsboekje niet aanwezig is, denk ik er graag nog even over na.


Dat zijn zaken die je van tevoren wist/had kunnen weten door fatsoenlijke telefonische navraag te doen, alvorens een rondje te gaan rijden. Om daar achteraf mee te komen vind ik een buitengewoon slap excuus. Evenals 'ik zoek er toch een met <100k kilometers' of 'toch een rode'.

Ik snap overigens de bedenking tav een US. Voor mij is dat (ook) een no-go.


25 aug 2017 8:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Ik vind dit gewoon een 'gang van zaken' die de verkoper en koper hebben gevolgd, alsmede de afspraken die door hen zijn gemaakt hierover. Snap niet helemaal het 'wijzende vingertje' hierbij.


25 aug 2017 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
ik snap het ook niet helemaal volgens mij vindt de verkoper het prima.

Vorig jaar een dd (ex lease) gekocht bij een lease maatschappij. Rondje om de auto gemaakt en toen ik vroeg voor een proefrit moest eerst een deal gemaakt worden. Meteen de sleutel teruggeven en aanstalten gemaakt om te vertrekken. Toen kon het wel. Daarna afspraken gemaakt en de auto gekocht. Zeker bij gebruikt is het toch een totaalplaatje, hoe rijdt het, schakelt het, stinkt ie niet, rammelt ie niet, doet de alles het etc.


25 aug 2017 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
Dan zitten we er wat dat betreft anders in Frits. Ik snap dat handelaren flauw worden van proefrijders, die daarna met allerlei bedenkingen en bezwaren komen. Doe dat dan eerst.
Proefrijden is mijns inziens de allerlaatste stap voor definitieve koop/verkoop. Je hebt alles overdacht, de financiën geregeld, akkoord van de vrouw, de eigen auto reeds verkocht, akkoord met prijs en geboden waar, zodat alleen een tegenvallende proefrit nog dealbreker kan zijn. Ik sla dus ook het aanbod van een proefrit af als ik nog niet zeker ben of dit 'm (na een succesvolle proefrit) wordt. Zo doen wij dat thuis. En zo hoort het wat mij betreft.


25 aug 2017 10:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche Boxster S :: 2001 :: 162k km
het hoort op de manier waar beide partijen zich in kunnen vinden. wat mij betreft.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 aug 2017 11:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.