Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:55



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Even brainstormen... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
2.7 -> 930 -> 996 -> 997 -> 997 Turbo -> 991
Laren
Bericht Even brainstormen...
Beste Forum Leden,

Hopelijk even brainstormen met gelijkgestemden....

Ik heb een 996 uit 2000. Handgeschakeld, 4WD, PSM, donker blauw, zwart leer, airco, Xenon met sproeiers, you name it, alles er op en eraan (behalve schuifdak). 176k Km's. Krasje op de bumper linksachter omdat op Schiphol een paaltje onverwacht overstak...

Eigenlijk is het een perfecte auto die ik dagelijks gebruik. Ik heb de auto in 2004 bij Jos de Bock gekocht, toen ik daar mijn 930 bracht die ik (na 13 jaar) verkocht had aan een wederzijdse relatie. Jos verkocht mij een geweldige auto (met Km stand 101k), waar ik nooit een seconde spijt van heb gehad. Beurtjes bij Jos, airco koelers en radiateurs vernieuwd. Als het wenselijk is kan ik later nog wat foto's uploaden.

Nu overweeg ik een 997 aan te schaffen en wil de 996 misschien inruilen. Maar dan wil de verkoper uiteraard (en terecht) iets aan mijn inruiler verdienen. Maarrrrr, doe ik er nu verstandig aan om de auto zelf te verkopen aan een liefhebber? Al dan niet via het forum? Ik zit voor mijn werk vaak in het buitenland en zit niet te wachten op 'koopjesjagers' die veel tijd vergen. Ik heb eens rondgekeken op internet en zie prijzen die enorm fluctueren. Ik denk zelf aan globaal 25k Euro.

Ik ben wel benieuwd wat jullie over zo'n (mijn) positie denken. Altijd goed om meerdere second opinions te horen/lezen.

Het ga jullie goed.

Gr. 930.


07 jan 2018 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: Even brainstormen...
Tja, lastig. Bij inruil kom je er in de regel bekaaider vanaf dan bij particuliere verkoop.
Maar 'Jan en alleman' aan de deur is ook zo wat. Tot nu toe zelf voor het eerste gegaan.
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


07 jan 2018 20:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Even brainstormen...
Zelf vekopen levert het beste resultaat, maar je moet er wel zin in hebben.

Ik verkoop mijn autos eigenlijk altijd zelf. Maak een uitgebreide advertentie met nauwkeurige beschrijving, ook van de nadelen, en veel foto s.

Mijn advertentie is zodanig dat de auto de kijker niet gaat tegenvallen. Dat icm een scherpe vraagprijs zorgt voor een snelle transactie.

De bandenschoppers en testpiloten haal je er vaak wel uit. Die weten niet de juiste vragen te stellen en bij kijken willen ze direct rijden. De serieuze koper begrijpt dat je daar niet om staat te springen.

Niet adverteren op marktplaats maar op fora en autoscout scheelt ook.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


07 jan 2018 22:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: Even brainstormen...
Dat laatste is ongeveer het beste advies wat je kan krijgen. Iedereen die op marktplaats zoekt naar auto’s is opzoek naar een koopje. Mensen komen niet opdagen en bieden maar wat in het wilde westen. Ik begin er niet meer aan.

Aanbieden via autoscout en mobile levert voldoende echt geïnteresseerden op. Probeer het gewoon. Geef het een week of twee. Lukt het niet ruil je hem gewoon in :-)


08 jan 2018 0:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
2.7 -> 930 -> 996 -> 997 -> 997 Turbo -> 991
Laren
Bericht Re: Even brainstormen...
Bedankt allemaal. Waardevolle feedback!
Ik ga er eens verder over nadenken.


08 jan 2018 15:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even brainstormen...
Kijk wat je 996 aan inruil doet, baseer daar je verkoopprijs op en onderhandel korting op je nieuwe 911, daar je niks in te ruilen hebt :idea:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


08 jan 2018 16:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even brainstormen...
Het heeft allebei voor en nadelen. Mijn ervaring is ook niet zo dat je bij particuliere verkoop altijd financieel beter vanaf komt dan bij inruil. Hangt helemaal van de situatie en de auto af. Particulieren willen in de huidige markt ook liever geen cent te veel betalen en zoeken vooral koopjes. Ik zou hem met inruil uitonderhandelen, nagaan welke korting je zonder inruil krijgt en dan bekijken of je voor dat bedrag hem beter particulier kunt verkopen. Timing is vaak ook een factor.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


08 jan 2018 17:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
2.7 -> 930 -> 996 -> 997 -> 997 Turbo -> 991
Laren
Bericht Re: Even brainstormen...
Uiteindelijk gekozen voor inruil.
Zoals jullie al aangaven heb ik daarmee niet echt de deal van mijn leven gemaakt, maar ik ben tevreden.
Als ik 'm heb (nog 7 nachtjes slapen...) plaats ik misschien wel even een foto.
Ik ben in ieder geval blij en bedank jullie hartelijk voor de moeite en het meedenken!
Gr.


13 jan 2018 19:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.