Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 3:29



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Porsche 987.1 Cayman S Handgeschakeld 105.000km 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Porsche 987.1 Cayman S Handgeschakeld 105.000km
Te koop aangeboden, mijn 2009 Porsche Cayman S 987.1 met handbak. Niet de goedkoopste, wel zonder twijfel de allerbeste die er te vinden is. Dit is door meerdere experts op het gebied van Porsche bevestigd. Alle (en dan werkelijk ALLE) zwakke punten zijn aangepakt, grotendeels preventief, om er een super auto van te maken. Goed voor jarenlang plezier en super stuurwerk.

De eerste eigenaar was een Duitse advocaat die de auto voor ‘erbij’ had. Daarna was de eigenaresse een Duitse vrouw met als droom altijd nog eens een Porsche te hebben. Gezien haar leeftijd kwam het maar weinig tot rijden. Van haar heb ik de auto in 2018 gekocht met circa 70.000km op de klok en daarna heb ik zelf de auto naar Nederland gehaald. Het is een Porsche met een compleet kloppende onderhoudshistorie, aantoonbaar schadevrij, en technisch 100%. Altijd van liefhebbers geweest, en alleen voor een liefhebber bedoeld. De 987.1 met handgeschakelde 6-bak is naar mijn mening een van de laatste echte analoge Porsches en absoluut bulletproof indien goed onderhouden zoals deze.

Nadat de auto naar Nederland was gehaald heb ik stap voor stap de zwakke punten aangepakt. Hieronder valt onder andere het pakket aan aanpassingen van Auto-Resto. Zo is het IMS-lager gecontroleerd op speling/slijtage, is de IMS-seal verwijderd voor betere smering, is de waterpomp vervangen voor een exemplaar met meer opbrengst, zijn de ventilatoren opnieuw ingeregeld, en is de AOS aangepast. Omdat de versnellingsbak en motor voor dit proces gescheiden waren, zijn ook meteen de koppeling en drukgroep vervangen. Die voelen nog altijd als nieuw gezien ik grotendeels snelweg km’s rij (woon-werk Haarlem-Den Haag). Er is gecontroleerd op ‘bore-scoring’ (niet aanwezig), en daarnaast is er een grote beurt uitgevoerd (bougies, filters, etc). De auto heeft sindsdien iedere 10.000km een oliebeurt gehad met uitsluitend de juiste Mobil olie.

Daarna is de auto naar Madeno in Oude-Tonge gegaan voor een nieuw onderstel. Dit omvat de fantastische instelbare (hardheid) Ohlins Road&Track schokdemperset met custom veren en uitlijning van Madeno. Preventief zijn ook de meest gevoelige onderstel-delen vervangen (2x arm voorzijde, 2x droplink voorzijde, 4x stabistang rubbers rondom). Kwa rijden is deze auto 100%, zonder spelingen, rammeltjes of kraakjes in het onderstel. Absoluut snaarstrak zoals een Porsche hoort te zijn.

De versnellingsbak is voorzien van nieuwe SWEPCO olie. Daarnaast zijn Numeric Racing schakelkabels gemonteerd. De originele Porsche kabels breken nogal eens. Dat is verleden tijd met deze kabels, en bovendien geven ze een veel beter gevoel in de pook.

Preventief onderhoud vind ik belangrijk, dus veel dingen zijn vervangen voordat deze daadwerkelijk defecte waren. Dit zorgt voor een jonge aanvoelende auto die 100% is zoals die moet zijn.

De auto is voorzien van een losse olietemperatuurmeter. Naar mijn mening absoluut essentieel om een auto in goede staat te houden. Dit resulteert dan ook in een nihil olieverbruik (±200ml op 10.000km) en geen KVS verbruik.

De auto heb ik in 2018 gekocht voor 27.500 euro. Met BPM/invoer erbij kwam dit totaal op zo’n 30.000 euro. Tel hierbij alle aanpassingen en preventieve reparaties op, en het totaal komt tot circa 45.000 euro.

Aankoopkeuring toegestaan in de omgeving van Den Haag.

Uitrusting oa
Handgeschakeld 6-versnellingen
Airco automatisch
Stoelleuning automatisch verstelbaar
Zwarte hemelbekleding
Elektrisch verstelbare buitenspiegels
Elektrisch bedienbare ramen
Radio/CD-speler

Opties oa
Xenon
Alcantara/leder bekleding
Verlichte instaplijsten ‘Cayman S’
Parkeersensoren achter
19 inch Carrera classic velgen
Stoelverwarming
Soundsystem+

Opties / reparaties tijdens mijn bezit
Ohlins Road&Track + inbouw + uitlijnen door Madeno
Velgen herstellen + spuiten
Zunsport grill inserts voorbumper
Nieuwe xenon lampen Philips
Schakelkabels Numeric racing + inbouw
Aanpassingen Auto Resto (incl nieuwe multiriem) + vervanging slakkenhuis KVS + nieuwe koppeling/drukgroep + grote beurt
Nieuwe AOS + inbouw
Nieuwe luchtmassameter
Nieuwe Brembo remschijven voor + stalen remleidingen rondom + Motul remvloeistof
Nieuwe startmotor
SWEPCO versnellingsbakolie
Nieuwe onderstel armen voor (2x) + droplinks voor (2x)
Nieuwe powerflex stabistang rubbers voor + achter
Versterker soundsystem+ gerepareerd
Michelin PS4S 235/35R19 + 265/35R19
Olietemperatuurmeter
CTEK druppellader aansluiting met LED-indicatie
Uitlaatsierstuk
Lakbeschermingsfolie op kofferklep
Bluetooth module

Ik heb mezelf een jaar de tijd gegeven om de auto te verkopen, dus geen haast. De juiste koper die dit weet te waarderen komt vanzelf voorbij :wink:

EDIT 04 Juni 2019

Vraagprijs 30.987 euro.
Vraagprijs voor forumleden 29.987 euro

Bij interesse graag een PB om een afspraak te maken. De auto staat in Den Haag.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


30 mei 2019 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: Porsche 987.1 Cayman S Handgeschakeld 105.000km
Wow , jij bent een echte liefhebber!!
Apart dat je de Cayman al weer zo snel weg wilt doen. Heb je iets anders ( een P mag ik aannemen) op het oog?


30 mei 2019 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Re: Porsche 987.1 Cayman S Handgeschakeld 105.000km
Zit te denken aan een 991 GTS, GT3, 981 Spyder, 981 GTS, 992 (al is die wel erg Playstation achtig en denk ik niet helemaal mijn ding, en dan bovendien nog lang wachten op een redelijke occasion)... keuzes genoeg iig :wink: Maar geen haast, zijn luxeproblemen. Aan deze Cayman ligt het iig niet.


30 mei 2019 18:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 987.1 Cayman S Handgeschakeld 105.000km
Nette nieuwe PF vraagprijs :thumleft:


04 jun 2019 16:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Re: Porsche 987.1 Cayman S Handgeschakeld 105.000km
Olaf schreef:
Nette nieuwe PF vraagprijs :thumleft:


Dankj Olaf. Ik heb een (vind ik) scherpe deal op een nieuwe P, dus als ik de Cayman dan wat sneller kwijt kan aan een liefhebber is het win-win :)

Met de nieuwe schijven voor zijn destijds ook Endless remblokken gemonteerd door Madeno, en met de nieuwe koppeling is ook een nieuw vliegwiel gemonteerd.


04 jun 2019 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Porsche 987.1 Cayman S Handgeschakeld 105.000km
Sid86 schreef:
............ Ik heb een (vind ik) scherpe deal op een nieuwe P...........

Welke gaat 't worden :?:

Mooie Cayman trouwens met mooie upgrades. Uit ervaring: geweldige auto, zo'n Cayman S ! Succes met de verkoop en alvast met de nieuwe P.


05 jun 2019 2:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Re: Porsche 987.1 Cayman S Handgeschakeld 105.000km
Auto is niet meer beschikbaar. Twee testpiloten aan de deur gehad die een bedrag bieden waarvan je denkt, ik zeg toch dat ik 'm dan beter kan inruilen... Auto is 100%, maar dan moet iemand dat wel waarderen.
Ik hou 'm dus nog lekker tot de nieuwe er is en dan wordt hij ingeruild.


14 jun 2019 17:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 987.1 Cayman S Handgeschakeld 105.000km
Ookal is de auto niet meer beschikbaar ...

Ligt het aan mij, of ben ik de enige die de foto's niet kan zien :?:


14 jun 2019 18:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Porsche 987.1 Cayman S Handgeschakeld 105.000km
Denk dat het aan jou ligt :mrgreen: :mrgreen: Ik kan ze nl wel zien


14 jun 2019 20:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.