Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 4:31



Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Porsche 964 Carrera 4 1989 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Porsche 964 Carrera 4 1989
Met pijn in mijn hart zet ik hierbij mijn 964 te koop.

Na land en goed nadenken en alles op een rijtje te hebben gezet hebben we besloten om de auto te verkopen. Zowel financieel als praktisch gezien past de auto helaas niet meer in onze (nabije) toekomst.

https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=52576

We hebben een jaar in Australië gewoond en zijn daarna 2 jaar met de motor op reis geweest.
Mijn fantastische 964 heeft al die tijd in een stalling gestaan. Heb af en toe overwogen deze te verkopen, maar kon het toch niet over mn hart verkrijgen. Ik heb serieus 3 jaar lang uitgekeken naar de dag dat ik er weer in kon rijden.

Waar ik al bang voor was, de auto heeft groot onderhoud nodig. Met name door corrosie in de toch iets te vochtige stalling. Voor de stalling was de auto in zeer goede conditie. 8 jaar geleden is de motor nog volledig gereviseerd en altijd zeer goed onderhouden door Schmidt Oss. De geschatte kosten door Schmidt om alles weer perfect te maken zijn ±9000 euro. Oa banden, motorcorrosie aanpakken, remschijven vernieuwen, poetsen interieur, schakelaars, accu, stuurhoezen.

Mijn auto:
Porsche 964 C4 bouwjaar 1989.
Kleur: Blueblack metallic.
Km stand (totaal) iets over de 200.000. (exact volgt)
Turbostoelen, schuifdak, originele motorblok, velgen, spiegels etc.
Volledige motorrevisie 2010 Schmidt Oss. (zie eerdere post hier). Altijd goed onderhouden.
Originele boekjes en alle rekeningen vanaf 2009 aanwezig.
2x Sleutels, Alarm klasse 3, Becker autoradio met goed werkende boxen.

48607

Ik ben zelf gaan kijken met mensen die meer verstand van Porsche hebben en had reeds een (andere) garage gevonden om deels zelf aan de slag te gaan. Het algemene idee was toch wel dat we voor aanzienlijk minder dan het genoemde bedrag de auto volledig zouden kunnen opknappen. Min of meer ongevraagd en dus ook onverwacht heeft iemand die het ook een prachtige auto vond En ook de huidige staat enorm vond meevallen 38.500 euro geboden 2 maanden geleden. Echter toen was alles behalve onze situatie / toekomst duidelijk en hebben we dus het bod afgeslagen.

Ik vind het de mooiste Porsche en dus auto die ooit gemaakt is, zeker in deze blue/black metallic kleur, originele uitvoering en interieur. Ik heb een duidelijk en eerlijk verhaal en wil hem geloof het of niet bij voorkeur aan een liefhebber verkopen, die hem of zelf of laat opknappen en ervan kan genieten. Deze wagen moet weer op de weg ! Iemand die m net zo mooi vindt als ik en ook net zoals de meesten die hem echt live hebben gezien de schade wel mee vindt vallen zal mijn vraagprijs ook niet te hoog vinden.

Mijn vraagprijs is 37.500 euro in deze staat, met alle toebehoren erbij.

Bij interesse stuur me een PM dan kunnen we even bellen of verder kletsen op whatsapp. Feedback / tips / advies etc is zeer welkom. Echter losse opmerkingen over de prijs of het feit dat er meerdere 964s te koop staan in NL zijn weinig bijdragend lijkt me. Ook me herinneren aan het feit dat ik m 2 maanden geleden had moeten verkopen heeft weinig zin :)

Ik heb geen haast, heb het geld nu niet nodig, maar het is zonde als hij in de garage bij Oss blijft staan. Iom met Frank Schmidt kan je uiteraard de auto bekijken / keuren. Aub wel even vooraf afspreken!

Meer fotos onder andere van de stallingsschade in mijn album. Meer fotos van auto via mail / whatsapp.

75506
_________________________________________
The Dark Knight


01 jul 2019 11:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Wat ik niet helemaal uit je verhaal op kan maken is of de auto nu wel loopt/rijd.


01 jul 2019 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
We zijn naar Oss gegaan om de auto zelf te bekijken. Hij startte meteen zonder problemen en liep eigenlijk ook stationair. Volgens Frank Schmidt liep hij niet helemaal lekker, maar dat hebben wij dus niet gemerkt. We hebben er echter niet mee gereden!
Maar daar moet uiteraard goed naar gekeken worden!.

Door de stalling heeft de auto nu aandacht en zorg nodig. Voor handige mensen lijkt me dit een ideaal project. Daar is de prijs ook naar.

Als je het geld hebt en het dus wil laten doen dan kan dat natuurlijk ook maar dan ben je duurder uit.
_________________________________________
The Dark Knight


01 jul 2019 14:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Blueblack is m.i. niet een bestaande Porsche kleur. Het lijkt me schiefergrau metallic ofwel slate grey metallic.

Succes met de verkoop, hopelijk vind je er iemand voor die wel zin heeft in een project!
_________________________________________
997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924


01 jul 2019 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1991 Fiesta 2015
Drechtsteden
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Kan ook de kleur zijn die ik heb : MarineBlau Metallic.
Lijkt soms blauw, paars, grijs, afhankelijk van de lichtval.

:drive:
_________________________________________
Win on sunday, sell on monday.


01 jul 2019 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Klopt helemaal het is ook een custom made kleur door de eerste eigenaar zo gekozen. Zo staat t ook als colorcode in onder de motorkap.

Dus de kleur is wel nog origineel en wat mij betreft dus prachtig !

Ik heb even in mn mail geschiedenis teruggekeken omdat ik ook ooit op zoek was naar een lakstift.
Daar komt ik Basalt Schwarz C9Z tegen.Wellicht is dit de officiele naam?
_________________________________________
The Dark Knight


01 jul 2019 22:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Succes met de verkoop. Degene die je 38,5 bood is niet meer in de markt begrijp ik? Jammer dat je deze beslissing genomen hebt, maar je hebt er in ieder geval goed over nagedacht :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 jul 2019 9:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Tja. Zo gaan die dingen.

Ik had toen juist besloten om de auto te houden en er zelf aan te gaan klussen. (zie andere draadje) Bovendien moest ik zon beetje binnen 48 uur beslissen wat ik ook apart vond.
Maar goed. Hij heeft inmiddels een andere wagen gekocht.

De situatie is nu duidelijker en knopen zijn doorgehakt dus vandaar nu alsnog. De prijs is danook zeer redelijk mijns inziens.
_________________________________________
The Dark Knight


02 jul 2019 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
JCR schreef:
Klopt helemaal het is ook een custom made kleur door de eerste eigenaar zo gekozen. Zo staat t ook als colorcode in onder de motorkap.

Dus de kleur is wel nog origineel en wat mij betreft dus prachtig !

Ik heb even in mn mail geschiedenis teruggekeken omdat ik ook ooit op zoek was naar een lakstift.
Daar komt ik Basalt Schwarz C9Z tegen.Wellicht is dit de officiele naam?


We zullen het denk ik nooit weten. Basalt Schwarz (C9Z) is pas in 2001 geïntroduceerd volgens het alwetende internet, dus dat zal 'm ook niet zijn denk ik. Doet er verder ook niet echt toe natuurlijk. Het is een mooie kleur en een goede spuiter kan het vast 'paint to sample' namaken mocht dat (ooit) nodig zijn.
_________________________________________
997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924


02 jul 2019 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Ton!

Ja ik heb een potje verf gekregen ( misschien heb ik dat nog wel ergens) in exact dezelfde kleur iig.
_________________________________________
The Dark Knight


02 jul 2019 11:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Wss satijn-zwart ;)


02 jul 2019 15:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.0 SC 1983 Coupe
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
In een oud topic stond ook een vergeten 964 in een parkeergarage gestald. Ik kan het bericht niet terugvinden. Niet dezelfde?
_________________________________________
3.0 SC 1983 coupe


02 jul 2019 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Hoi,

Dat lijkt me niet! De link naar het (andere) draadje staat hierboven.

Het is mijns inziens een ideaal project waar vooral veel werkuren in gaan zitten naast wat vaste kosten. Wij hebben ingeschat dat we afhankelijk van hoeveel je zelf doet en echt allemaal gaat vervangen je tussen de 4 en 5000 euro kwijt ben.

Dan heb je dus voor minder dan 42.000 euro een nagenoeg perfecte 964!
_________________________________________
The Dark Knight


03 jul 2019 16:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
JCR schreef:
Dan heb je dus voor minder dan 42.000 euro een nagenoeg perfecte 964!


No brainer. Het koopje van de week.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


03 jul 2019 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Nagenoeg perfect lijkt me wat overdreven. Wil je een 964 in die staat krijgen dan is er vaak meer werk nodig dan je denkt te zien. De 964 is een dure Porsche in onderhoud en stiekem zijn er vaak dingetjes die over het hoofd worden gezien die op zich niet heel duur zijn maar bij elkaar snel voor een paar of meer duizend euro zorgen. Riempje van de ontstekingen, olieleidingen, oliekoeler, kettingspanner enz. Een versleten stuurhuis vervangen (vaak pas merkbaar als het te laat is) is echt tranentrekkend duur. Bovendien maakt € 5000 aan onderhoud een auto niet € 5000 meer waard. Anyhow...succes met de verkoop.


03 jul 2019 22:02
Profiel
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
+1


mod by horn: volledige quote weggehaald


03 jul 2019 22:56
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
917 schreef:
In een oud topic stond ook een vergeten 964 in een parkeergarage gestald. Ik kan het bericht niet terugvinden. Niet dezelfde?

Dat was in Leiden.

@ guilia - idd. Ik kocht mijn goed onderhouden 964 cabrio en bracht hem naar Robert Visser. "Kan je hem een beurtje geven en dingen die je tegenkomt die niet goed zijn vervangen? Als je iets heel duurs ontdekt, graag even bellen."

Hij verving alle kapotte (oa de gescheurde plastic zeiltjes aan de binnenkant van de deurbekleding) en missende onderdelen, kwam niks 'heel duurs' tegen en ik moest toch € 2750 aftikken :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 jul 2019 8:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Ok ok dat is t voordeel en nadeel van een forum :)

Nogmaals ik wil een normale eerlijke prijs voor de auto. Ik ga zeker niet op een forum met kenners de boel verdraaien. Zoals de auto nu is iom met alle mensen die de auto zelf / live gezien hebben denken wij dat je voor dit bedrag de auto in ieder geval in zeer goede staat kan krijgen. Zoals deze was voor de stalling. Als Schmidt alles doet, dan wil hij de auto naar eigen zeggen weer perfect maken aangezien dit zijn core business is. Hij schatte in dat dit 9000 euro gaat kosten.
Dat bedoelde ik in nagenoeg perfecte staat.

Uiteraard kunnen de kosten ook oplopen en kunnen je andere dingen tegenkomen die aandacht verdienden, meer tijd kosten, toch vervangen moeten worden etc etc. Ik ontken ook helemaal niet dat er altijd een dergelijk risico aan een 30 jaar oude auto zit, maar dit zit vind ik dan ook in de lage prijs verweven.
Bovendien geldt net zo goed voor een auto die wellicht in iets betere staat nu is en dus voor 45k+ te koop staat. Daar kunnen ook tegenvallers bijzitten en ook dat kan dan flink oplopen.

Ik nodig vooral serieus geïnteresseerden uit om de auto zelf te gaan bekijken en inspecteren!
_________________________________________
The Dark Knight


04 jul 2019 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Mijn ervaring is dat het altijd tegenvalt. Zeker als een professional er naar kijkt.

Dus voor een ieder die in deze auto is geïnteresseerd: gewoon een aankoopkeuring laten doen door iemand waar jij vertrouwen in hebt.

Succes met de verkoop. :thumleft:


04 jul 2019 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4 1989
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Exact. Gewoon een aankoopkeuring laten doen. Is uiteraard prima.

Maar vooral eerst zelf even gaan kijken !
_________________________________________
The Dark Knight


06 jul 2019 12:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Bij dit soort auto’s met achterstallig onderhoud juist geen aankoopkeuring doen. Zeker weten dat er een lijst uitkomt waarvan de potentiële koper zich rot schrikt. En de volgende ook en die daarna...

Ondertussen ben je van keuring naar keuring aan het hobbelen. Ik zou me focussen op priced to sell (en dat is hij naar mijn bescheiden mening nu niet). De markt is echt op zijn retour en zelfs mooie en gave exemplaren ( zie die van WillemB bijvoorbeeld) hebben moeite een nieuw baasje te vinden.

Ik hoop oprecht dat je een kopert vindt die hem “as is” meeneemt voor jouw vraagprijs. Wie weet...


06 jul 2019 13:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
+1
Giulia verwoord precies mijn idee. Ik heb inmiddels 2 auto's aangekocht die langer stilgestaan hebben en waarvan ik wist dat er in geïnvesteerd moest worden om ze weer optimaal te krijgen. Vooraf aan de aankoop bij beiden geen proefrit kunnen maken en er is ook geen AKK geweest, ze hadden beiden wel een price to sell.

Bij 1 vielen de uiteindelijke kosten, om hem weer optimaal te krijgen, zwaar tegen. Als ik die kosten bij verkoop zou doorbereken zou ik die auto nooit meer kunnen verkopen... Maakt in mijn geval niets uit, omdat het mijn daily drive is en ik geen plannen heb om hem te verkopen. Bij de tweede auto verwacht ik dat de uiteindelijke kosten mee zullen vallen en ik rond de huidige (dalende) marktprijs zal uitkomen.

Dus ja, ik hoop ook dat je hem voor deze prijs kan verkopen JCR. Wellicht worden wij nog positief verbaast met goed nieuws van jouw kant.


06 jul 2019 13:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Misschien lees ik er over heen maar gaat het hier om een handbak?


06 jul 2019 18:44
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Carrera 4 is altijd een handbal bij een 964 :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


06 jul 2019 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 964 Carrera 4 1989
Nooit geweten, haha.
Ben niet zo thuis is lufties ;)


06 jul 2019 20:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.