Switch to full style
Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

08 jun 2020 16:48

...Mit schweren Herzens te koop, dat zeggen duitsers wel vaker. Maar de porsche ziet er echt zo top-gepflegt uit.
Ik zocht naar een carrera 2 met handbak, volledig leer, de witzilveren klokken in het dashboard, originele sportuitlaat met klepbediening, turbostoelen, (met porschelogo en verwarming!) en ik had hem gevonden. Ook de duurdere bi-xenon-koplampen en een korte schakelpook met verkorte overbrenging, allemaal af fabriek, maakt deze auto zeer smaakvol.

Vanzelfsprekend met volledige onderhoudspapieren is deze auto nu bij zijn 4e bezitter. Altijd garage-gestald zonder ook maar één drupje olie aan, of onder het blok en natuurlijk in zijn eerste lak.
De auto heb ik samen met William Koen onderzocht en die heeft de AKK verricht incl cilinder-onderzoek met een endoscopische camera. Hij heeft ook de IMS-lager vervangen, de carter-ontluchting met nieuwe olie-afscheider, een vergrote waterpomp, nieuwe bobines, nieuwe schijven rondom en nieuwe achterbanden van Pirelli met de N-code.
Kortom, niets is er bezuinigd om een betrouwbare auto op de weg te zetten. Ik heb er zelf een 2DIN radio met achteruitrijcamera in gebouwd met een goeie kwaliteit versterker in de frunk met de opmerking dat alles kan worden teruggebouwd naar origineel.

Nu de reden van verkoop: de Porsche stuurt als een kart en hoewel dat een grote smile veroorzaakt heb ik er de afgelopen jaren te weinig gebruik van gemaakt. Vorige week is hij uit de schorsing gekomen, vandaar dat er nog geen APK op zit, dat gebeurt vrijdag.

hier het topic met meer details.

- Type: Porsche 996 Carrera 2
- Vraagprijs: 30.000 Euro
- Bouwjaar: mei 2003
- Kleur: Arcticsilver
- Interieur: Zwart volleder
- Kilometerstand: 133.129
- Historie: Alle facturen, compleet vanaf 2003
- Bijzonderheden: nooit in gerookt, hollespaaks turbowielen zonder één krasje, alleen in de zomer mee gereden, schuif/kanteldak, álle (groot) onderhoud uitgevoerd.

Afbeelding

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

08 jun 2020 17:17

En heeft deze ook de modificaties? Succes met de verkoop!

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

08 jun 2020 20:06

73704

Is het deze :?: :mrgreen:

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

08 jun 2020 22:14

mark996 schreef:En heeft deze ook de modificaties? Succes met de verkoop!


Te veel tekst? Het staat er in hoor.
Dankjewel.

molen934 schreef:73704

Is het deze :?: :mrgreen:


Yep! dankjewel.

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

09 jun 2020 6:50

Had ik inderdaad even overheen gelezen, excuus. Succes nogmaals

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

09 jun 2020 13:04

onderblok schreef:...Mit schweren Herzens te koop, dat zeggen duitsers wel

Nee hoor, dat zeggen ze nooit: “schweren Herzens” is de uitdrukking, een (steeds zeldzamer wordend gebruik van de) genitief.
Na “mit” volgt de 3e naamval, en zou het dus ’mit schwerem Herzen’ zijn, maar dat is niet de juiste uitdrukking. :salut:

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

09 jun 2020 13:08

Targa Floriaan schreef:
onderblok schreef:...Mit schweren Herzens te koop, dat zeggen duitsers wel

Nee hoor, dat zeggen ze nooit: “schweren Herzens” is de uitdrukking, een (steeds zeldzamer wordend gebruik van de) genitief.
Na “mit” volgt de 3e naamval, en zou het dus ’mit schwerem Herzen’ zijn, maar dat is niet de juiste uitdrukking. :salut:

aus, bei, mit, nach, zeit, von, zu, gegenüber :mrgreen:

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

11 jun 2020 10:03

Targa Floriaan schreef:
onderblok schreef:...Mit schweren Herzens te koop, dat zeggen duitsers wel

Nee hoor, dat zeggen ze nooit: “schweren Herzens” is de uitdrukking, een (steeds zeldzamer wordend gebruik van de) genitief.
Na “mit” volgt de 3e naamval, en zou het dus ’mit schwerem Herzen’ zijn, maar dat is niet de juiste uitdrukking. :salut:


Ah, een leraar Duits. "Jullie hebben allemaal een ONvoldoende!" *Rundfunk

Over de oostgrens zijn ze iets vergevingsgezinder dan hier aangaande mijn duits ;) ik denk dat de strekking wel overkomt.

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

12 jun 2020 20:31

Zoals aangekondigd zit er vanaf vandaag weer een jaar APK op,
hierbij wat extra plaatjes, want de ene 996 is de andere niet. :wink:

Bi-xenon heeft altijd de automatische reiniginginstallatie

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

elektrisch verstelbare stoelen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

ik heb de versterker zodanig gemonteerd dat hij geen ruimte voor het reservewiel inneemt.
Alles op originele gaten bevestigd, nergens in geboord. terug naar 100% origineel mogelijk.
Afbeelding

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

12 jun 2020 20:56

Ziet er goed uit. Vind de kleur van de velgen niet misstaan. Succes met verkoop :thumleft:

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

13 jun 2020 10:13

MarcoB schreef:Ziet er goed uit. Vind de kleur van de velgen niet misstaan. Succes met verkoop :thumleft:


dankjewel.

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

20 jan 2021 21:34

Kan een moderator de vraagprijs in de openingspost veranderen in €30.000?
Dank!

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

20 jan 2021 22:30

Geen probleem.

Gedaan :!:


Succes met de verkoop ;)

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

16 maart 2021 14:47

Onderblok,

Ik heb je een DM gestuurd.

Groet,
PH

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

29 maart 2021 8:46

Is ie verkocht?

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

22 apr 2021 20:24

Ik heb deze vraag gemist...
Nee hij/zij staat nog geschorst in mijn garage.
Stel je volgende vraag maar.

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

25 apr 2021 17:43

onderblok schreef:...Mit schweren Herzens te koop, dat zeggen duitsers wel vaker. Maar de porsche ziet er echt zo top-gepflegt uit.
Ik zocht naar een carrera 2 met handbak, volledig leer, de witzilveren klokken in het dashboard, originele sportuitlaat met klepbediening, turbostoelen, (met porschelogo en verwarming!) en ik had hem gevonden. Ook de duurdere bi-xenon-koplampen en een korte schakelpook met verkorte overbrenging, allemaal af fabriek, maakt deze auto zeer smaakvol.

Vanzelfsprekend met volledige onderhoudspapieren is deze auto nu bij zijn 4e bezitter. Altijd garage-gestald zonder ook maar één drupje olie aan, of onder het blok en natuurlijk in zijn eerste lak.
De auto heb ik samen met William Koen onderzocht en die heeft de AKK verricht incl cilinder-onderzoek met een endoscopische camera. Hij heeft ook de IMS-lager vervangen, de carter-ontluchting met nieuwe olie-afscheider, een vergrote waterpomp, nieuwe bobines, nieuwe schijven rondom en nieuwe achterbanden van Pirelli met de N-code.
Kortom, niets is er bezuinigd om een betrouwbare auto op de weg te zetten. Ik heb er zelf een 2DIN radio met achteruitrijcamera in gebouwd met een goeie kwaliteit versterker in de frunk met de opmerking dat alles kan worden teruggebouwd naar origineel.

Nu de reden van verkoop: de Porsche stuurt als een kart en hoewel dat een grote smile veroorzaakt heb ik er de afgelopen jaren te weinig gebruik van gemaakt. Vorige week is hij uit de schorsing gekomen, vandaar dat er nog geen APK op zit, dat gebeurt vrijdag.

hier het topic met meer details.

- Type: Porsche 996 Carrera 2
- Vraagprijs: 30.000 Euro
- Bouwjaar: mei 2003
- Kleur: Arcticsilver
- Interieur: Zwart volleder
- Kilometerstand: 133.129
- Historie: Alle facturen, compleet vanaf 2003
- Bijzonderheden: nooit in gerookt, hollespaaks turbowielen zonder één krasje, alleen in de zomer mee gereden, schuif/kanteldak, álle (groot) onderhoud uitgevoerd.

Afbeelding



Prachtige auto!
Tip: zet hem gratis op mobile.de De 996 is in Duitsland al een klassieker en de verkoopprijzen liggen hoger.

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

03 mei 2021 21:22

Gereserveerd.

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

03 mei 2021 21:30

Als ik in de markt was, kocht ik vrijwel zeker deze. De uitstekende staat van onderhoud lees en zie je overal.

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

03 mei 2021 22:20

Volgens mij heeft Rene hem al gekocht. Je kunt denk ik wel ‘verkocht’ erbij zetten.

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

04 mei 2021 8:24

Mooi auto! Kon ook niet al te lang duren voordat deze verkocht was...

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

04 mei 2021 9:08

Gisteren het besluit genomen en met Andre (Onderblok) gecommuniceerd. Deze week alles formaliseren en administratief afhandelen en dan komende week de auto ophalen. Ik heb er zin in! en niet onbelangrijk: ik heb er een heel goed gevoel bij ! :drive: (Andre, bedankt voor de openheid en gastvrijheid)
En vanaf volgende week wordt het ook lekker weer : Rijden dus :)
Groet, Rene

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

04 mei 2021 9:51

Eindelijk weer eens een fraai exemplaar dat niet over de grens verdwijnt.. veel plezier ermee. Volgens mij een prachtige kar!

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

06 mei 2021 18:54

Koopcontract getekend ! Komende week mijn nieuwe aanwinst ophalen! Ik ben zoooo enthousiast! De ultieme jongensdroom wordt werkelijkheid na ruim twee jaar zoeken, orienteren, research en vragen stellen.... Hoop dat het weer volgende week ook een btje mee wilt werken :)

Re: te koop Porsche 996 carrera 2 handbak

06 mei 2021 20:25

Gefeliciteerd Rene! Dat worden mooie Porsche tijden! :drive:
Gesloten onderwerp