Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 19:48



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
VERKOCHT: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam exemplaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht VERKOCHT: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam exemplaar
Beste medeforummers,

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om toch mijn prachtige 924 turbo voor de verkoop aan te bieden. Ik heb op het moment namelijk 4 transaxels staan en, bij een aantal van jullie wel bekend, heeft mijn zoon Michiel ook nog een 924S. Manlief begint nu steeds meer te mopperen dat 5 Porsches wel erg veel van het goede is en ik moet toegeven, daar heeft hij ook wel gelijk in. Drie van de vijf wil ik sowieso voorlopig houden, vandaar dat nu de turbo in de verkoop gaat en dan in het voorjaar mijn ’92 968. Die laatste is bijna gereed en dan hebben wij de wintermaanden nog om hem te detailen.

Afbeelding

Ik ben de 2e eigenaar van deze 2e generatie 924 turbo, die matching numbers voor zowel motor als transmissie is - geboortecertificaat aanwezig. De auto is in de kleur ‘Platinum Metallic’. Op 5 augustus 1981 is hij door PON’s Automobielhandel B.V. (destijds nog in Amersfoort) geleverd en in 1982 is hij met de 1e eigenaar mee geëmigreerd naar Zuid-Afrika. In het originele boekje staat nog een werkplaats stempel van de Porsche dealer in Johannesburg. In 2000 is de auto weer met deze mensen terug naar Nederland gekomen, helaas is toen echter niet het originele kenteken teruggevraagd. Vandaar dat de auto nu een kenteken heeft uit 2000. Saillant detail, helaas niet met bewijs onderbouwd, maar mij is vertelt dat de turbo in 2000 met het vliegtuig mee teruggekomen is naar Nederland.

Volgend jaar augustus wordt de turbo 40 jaar en dan is hij officieel een oldtimer. Momenteel zit hij nog in de overgangsregeling oldtimers.

De kilometerteller staat momenteel op 74.895 km en ondanks dat ik niet over de facturen beschik die in Zuid-Afrika gemaakt zijn (die zouden daar nog bij de kinderen moeten liggen, alleen heb ik die nog steeds niet ontvangen - lessen learned, eerst alles ontvangen dan pas het volledige bedrag betalen…), kan zonder probleem aangenomen worden dat dit de originele kilometers zijn en dat hij niet al een keer klokje rond is geweest. Het gehele interieur is namelijk nog als nieuw. Zo zijn de stoelen, zowel voor als achter, (deels krijtstof, deels leatherlook) strak, stevig, onbeschadigd en nog op kleur. De afbeelding op de sigarettenaansteker is waarschijnlijk nooit aangeraakt, zo gaaf is het plaatje nog. Het stuur, de versnellingspook, de meters en het bedieningspaneel van de verwarming zijn allemaal mooi en goed werkend. Enige is het bekende “kartonnen” dashboard euvel, daar zitten een paar scheurtjes in. Echter zeker niet storend. En dan de motorruimte, die in werkelijk onverprutst en zo mooi strak alsof hij niet 40 jaar maar net een paar jaartjes oud is. De messing delen zijn nog in de originele messing kleur.

Afbeelding

In de (bijna) twee jaar dat ik hem heb, heb ik behalve het normale onderhoud met nieuwe bougies en bougiekabels, totaal geen kosten aan de auto gehad. En toch heb ik met hem in 2019 ruim 3200 km over de bergpassen van de Alpen en Dolomieten gereden, hebben wij een rondje Zwarte woud gemaakt en ben ik een paar weken geleden zonder enig probleem meegereden met de Porscheforumkamp groep in Luxemburg. Afgelopen juli heb ik de motorolie + koelvloeistof vervangen, daar is even geen omkijken naar.

De 924 turbo beschikt grotendeels over de 1e lak. Ik heb hem afgelopen winter gedeeltelijk over laten spuiten ivm een oude parkeerschade en wat diepe steenslag.

Wat heeft de 924 turbo nog meer?
Een zonnedak
Fabrieksalarm werkend (extra slot aan bestuurderskant)
Een ‘kill-switch’ voor de accu voor als hij langer gestald wordt.
Origineel boekje en een mapje met (Nederlandse) facturen
De originele reserveband, krik, etui met gereedschap en de compressor
Kofferbakscherm
Alle (reserve)sleutels
Een Zuid-Afrikaanse kogelhuls die ik in een van de wielkasten vond...
APK t/m 22 juli 2021

Mijn vraagprijs is 17.500,- euro.
De auto staat verder nog niet geadverteerd.

N.B.
De auto wordt geleverd met de turbo velgen zoals op de eerste foto. Op de foto’s hieronder staat de 924 turbo op originele 16" fuchsvelgen (geen spacers nodig). Deze fuchsen zijn tegen een meerprijs van € 1.800,- over te nemen.

De 924 turbo staat in de buurt van Eindhoven.
Afbeelding
Afbeelding


03 okt 2020 14:01
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam behouden exemplaar
Ik heb je auto goed bekeken bij Best enkele weken geleden. Het is een zeer nette exemplaar, en volgens mij een zeer nette vraagprijs...ik zou hem bijna een koopje willen noemen :wink:

Maar waarom je deze er uit doen en de andere meer "gewone" transaxles houden snap ik natuurlijk niet. Een 924 Turbo is voor mijn beleving ongeëvenaard qua karakter is rijgedrag.

Success met de verkoop!
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 okt 2020 18:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam behouden exemplaar
Ik durf een 924 Carrera GT toch geen gewone transaxle te noemen. :wink:


03 okt 2020 18:08
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam behouden exemplaar
O ja, ik was vergeten dat die er ook tussen zat!
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 okt 2020 18:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam behouden exemplaar
Johann schreef:
Ik heb je auto goed bekeken bij Best enkele weken geleden. Het is een zeer nette exemplaar, en volgens mij een zeer nette vraagprijs...ik zou hem bijna een koopje willen noemen :wink:

Maar waarom je deze er uit doen en de andere meer "gewone" transaxles houden snap ik natuurlijk niet. Een 924 Turbo is voor mijn beleving ongeëvenaard qua karakter is rijgedrag.

Success met de verkoop!

Dank je wel Johann. Ik wilde ook een goede en serieuze vraagprijs neerzetten. Er staat genoeg overprized spul te koop, maar die auto's staan daardoor ook steeds langer te koop.

En de beslissing om juist de turbo te verkopen was voor mij ook wel heel moeilijk, maar momenteel is het de meest courante auto in mijn collectie. Mijn blauwe 968 (die hier eerder te koop was aangeboden) blijft, daar heb ik zoveel in geïnvesteerd dat Michiel mij destijds voor gek verklaarde toen ik die wilde verkopen. En inmiddels heb ik die auto, na alle keren dat hij mij met pech onderweg liet staan (vandaar de grote investering), toch weer leren vertrouwen en ik heb er ook weer echt plezier mee met het rijden. Michiels 924S blijft natuurlijk ook en, zoals Kheldar al opmerkte, staat hier ook nog de CGT. Dus ik raak het gevoel van het rijden met een turbo voorlopig nog niet kwijt :wink:
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


03 okt 2020 18:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam behouden exemplaar
Mooie auto met een leuke historie. Pittig ding ook, tijdens het laatste Luxemburg forumcamp voor en achter gereden . :drive: :thumleft:
Jammer dat hij weg gaat, fijn dat de CGT blijft. Succes met de verkoop..
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


04 okt 2020 7:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam behouden exemplaar
De 924 turbo staat inmiddels al weer twee weken in de stalling. Bekijken kan nog wel, maar voor een proefrit moet er gewacht worden tot 1 maart (of je moet garageplaten mee kunnen nemen). Nog een half jaartje wachten en dan is het (opnieuw) een echte oldtimer.
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


06 dec 2020 17:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Bericht Re: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam behouden exemplaar
Iemand heeft zichzelf vandaag met een vroeg kerstcadeau verblijd: de 924 turbo is vandaag verhuisd naar een nieuw onderkomen. Hij gaat opnieuw bij een echte Porsche liefhebber wonen en wordt het gezelschap voor twee, nog oudere en zeker ook erg bijzondere, Porsches. De nieuwe eigenaar is lid van dit forum, maar als lezer. Ik laat het aan hem over of hij zichzelf bekend zal maken, maar wij gaan de auto vast en zeker nog wel tegenkomen.
_________________________________________
Een erg hardnekkig virus, dat Porschevirus...


19 dec 2020 15:18
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam behouden exemplaar
Gefeliciteerd!
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


19 dec 2020 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Spyder 718
Vinkeveen
Bericht Re: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam behouden exemplaar
Gefeliciteerd koper en verkoper :salut:


19 dec 2020 16:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam behouden exemplaar
Mooie kerst cadeautjes :lol:

Gefeliciteerd!


19 dec 2020 16:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam behouden exemplaar
Gefeliciteerd , fijn dat ie in een goed nest terechtkomt :thumleft:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


20 dec 2020 12:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: VERKOCHT: Porsche 924 turbo 1981 - zeldzaam exemplaar
Proficiat met de verkoop !
Benieuwd hoe het met de 924 S is intussen :santa:


21 dec 2020 16:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: B. Oxster


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.