Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 21:27



Antwoord op onderwerp  [ 434 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Volgende
Snoepje van de week ... Deel II 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
En andere wielen en widebody :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


08 dec 2022 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Ik vind die wielen wel vet. Een standaard 993 is m.i dik genoeg van achteren, maar ieder z'n ding natuurlijk.


08 dec 2022 17:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Binko schreef:
As zaterdag is weer de RM Sotheby's veiling met de nodige Porsche youngtimer snoepjes in de listing. Ik heb zelf de Canepa 959 uitgekozen, die wordt geschat op 3 tot 3.5 miljoen dollar.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

lange link ingekort


Deze is geeindigd op 2768.598,- euro
Maar ook:
928 GTS voor 250k
964 Turbo 3.6 voor bijna 400k
997 GT3 RS MK1 voor 370k
Carrera GT voor 1,6 mio
Speedster van 89 voor 350k
993 RS voor 310k
997 GT2 RS voor 713k
etc etc


13 dec 2022 11:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Inflatie grijpt om zich heen... :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 dec 2022 11:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Wow. En een hele gave 964 turbo S voor ruim 900K dollars :shock:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 dec 2022 12:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Wat een plaatje! (en wat een prijs... :roll: )

Afbeelding
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


13 dec 2022 12:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
In de US is het echt van de zotte qua prijzen. Echt een andere wereld dan Europa. Ik krijg dagelijks wel een vergelijkbare auto onder mijn neus met een reserve price vanuit de US afgekeken.

Afgelopen dagen nog een F50 voor 5,7 miljoen $ geveild bij RM. Hoop geld voor een lelijke en overschatte auto.


13 dec 2022 21:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Het vreemde is dat de prijzen de laatste maanden lijken te ontploffen terwijl je toch zou verwachten dat ze eerder omlaag zouden moeten gaan
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 dec 2022 9:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
horn schreef:
Wow. En een hele gave 964 turbo S voor ruim 900K dollars :shock:

Afbeelding


Zou er nog wel gereden worden met zo'n auto? Of gaat die 2 jaar in de collectie en dan weer naar een veiling? :|
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


14 dec 2022 12:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Maarten schreef:
Het vreemde is dat de prijzen de laatste maanden lijken te ontploffen terwijl je toch zou verwachten dat ze eerder omlaag zouden moeten gaan


Yep, terwijl in Europa de prijzen voor sommigen populaire modellen wel gedaald zijn en nog steeds ietsjes dalen (F model, Healey's, oude Jaguars, etc) Verder zie ik wel dat er meer en meer aandacht is en komt voor de echt mooi bewaarde en gedocumenteerde Youngtimers.


14 dec 2022 13:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
De ontploffende prijzen vind ik nog niet zo gek. Waar wil je waardevast rendement uit halen? Dat is dan inderdaad wel kopen en wegzetten, maar auto’s hebben de afgelopen decennia laten zien dat ze in waarde ook prima een crisis kunnen overleven. En emotie helpt daarin de prijs ook nog een stuk. Dat heb je niet bij het investeren in goud. ;)


15 dec 2022 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Beroepsmatig geloof ik niet rendement zonder risico. Ook niet bij auto’s. Het tij kan keren en dat is in het verleden wel vaker gebeurd, lees dit maar eens:

https://insider.hagerty.com/trends/the- ... ri-bubble/


15 dec 2022 13:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Citaat:
Mark Smith (classic car dealer and collector (deceased)): In early 1988, I did a deal for [a customer]. He wanted to spend $100,000 on a Ferrari. Marc Tauber had an alloy, 6-carb, outside filler cap, torque tube, long nose GTB with a factory roll bar, one of three. Eighteen months later, I made a deal with Vanderveldt from Holland and sold the car for $1MM! In just a year and a half, it had increased ten times its original price.

Iemand van hier :mrgreen: ?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 dec 2022 16:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
dirty gertie schreef:
Beroepsmatig geloof ik niet rendement zonder risico. Ook niet bij auto’s. Het tij kan keren en dat is in het verleden wel vaker gebeurd, lees dit maar eens:

https://insider.hagerty.com/trends/the- ... ri-bubble/

Dat ben ik helemaal met je eens. Rendement bestaat niet zonder risico, want anders zou iedereen het doen en zou er geen rendement meer mogelijk zijn.
Ik kijk wel vooral met de lange-termijn bril naar mijn statement. De Ferrari's uit het verhaal zijn nu weer vele malen meer waard dan op hun top in die crisis. Je kunt auto's niet zien als een belegging zonder dat er bepaalde factoren aan verbonden zijn. Wat dat betreft geloof ik niet zo heel erg in de waarde van 'mondaine' auto's als een Ford Bronco en soortgelijke nieuwe productiemodellen. Ik geloof er veel meer in voor auto's waar mensen naar op gekeken hebben of over dromen, of auto's uit beperkte oplages. Zeker als je bereid bent om er geld in te steken op de langere termijn. Dan zijn er best interessante opties. Maar ook daar is het moeilijk om er binnen een jaar tijd weer heel veel winst op te maken.


16 dec 2022 16:09
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Eens en ik denk dat de waarde van een oude auto ook bepaald wordt door de mate waarin mensen er een emotionele band mee (kunnen) hebben. Ik heb nog best iets met auto’s uit de jaren ‘60, maar veel minder met auto’s uit de jaren ‘50 en helemaal niets met auto’s uit de jaren ‘20 van de vorige eeuw. En dat schuift dus onvermijdelijk op. Hoe mooi een 250 GTO of een Gullwing ook is, over 30 jaar zijn het toch enorm oude auto’s die in bijna niets meer lijken op wat we dan als een auto zien.


16 dec 2022 18:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Volgens mij klopt jouw veronderstelling niet. Een Ferrari 250 GTO of een Mercedes Gullwing zal in de toekomst absoluut zeer gewaardeerd blijven (zeker omdat het zulke bijzondere auto's zijn). Mocht ik het geld hebben dan zou ik zeker durven te investeren in een dergelijke auto. (Tuurlijk kost het wel geld om ze te verzekeren en te onderhouden).

Vergelijk het eens met een schilderij van bijvoorbeeld Rembrandt, ook dat is oude meuk, maar zolang het een beetje "normaal" blijft gaan met de economie van deze wereld zal iets dergelijks altijd zijn waarde houden of stijgen in waarde.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


16 dec 2022 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Nou ja misschien niet de beste vergelijking. Een GTO of een Gullwing zijn zo schaars dat het wellicht gezien blijft als unieke kunst op wielen. Maar het ligt anders denk ik voor de Healey’s, E-types, en F-jes waar er heel veel van gemaakt zijn.


16 dec 2022 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
En die drie die je noemt zijn nou net voorbeelden waar de hitte uit is.


16 dec 2022 22:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Tegelijkertijd groeien ook weer hele generaties op met auto's die gekoesterd werden door ouders en grootouders en die daarna uit de familie verdwenen zijn. Dat is ook vaak wel een drijfveer om zo'n auto te willen bezitten. Misschien dat er wel tijdelijk wat lucht uit die markt gaat, maar ook die komen weer terug als de markt weer aantrekt. Relatief gezien dan. Ze zullen nooit de monster-waardes hebben van een GTO, want dat zijn inmiddels eigenlijk geen auto's meer, maar kunst- of investeringsobjecten.


18 dec 2022 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Rond de kerstdagen heb je soms wat meer tijd voor overpeinzingen (bezitten van een GTO zit daar niet tussen). Zal ik m’n 993 in midnight blue ombouwen naar een RS tribute (heb waarschijnlijk last van een ander RS virus)? Een echte middernacht blauwe staat te koop maar valt ‘net’ buiten het budget. Waarschijnlijk niet een heel rationeel plan….

https://www.autoscout24.com/offers/pors ... aign=share

Of moet ik toch eens op zoek naar een gele? Het Porsche virus is ooit aangewakkerd door een weekendje weg met een gele 2.7 targa.

Al autoscoutend kwam ik het volgende gele manuele snoepje tegen. Misschien maar de E30 cabrio en de 993 inruilen…

https://www.autoscout24.com/offers/pors ... aign=share


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Snoepje
A62CA00E-973B-41F1-829D-E4F0A773BC69.jpeg
A62CA00E-973B-41F1-829D-E4F0A773BC69.jpeg [ 70.75 KiB | 2460 keer bekeken ]
28 dec 2022 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Geel, altijd doen! Maar ben daarin bevooroordeeld..:)

Vind de prijs van de 991 wel meevallen, in dit prijsgebied zitten ook de mooiere 997 mk2-en. Ik zou er mooi een keer in gaan rijden, zal wel een heel verschil zijn met een 993. Succes!


28 dec 2022 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
80k voor een 997.2? Dan heb je wel een hele mooie. In duitsland hanteren ze inderdaad dit soort prijzen, bij de dealer dan. 80k voor een 4s met een ton op de klok.

Zuffenhaus is een topbedrijfje met hoge kwaliteit auto’s. Zal dus wel een snoepje zijn, die gele. Succes met de overpeinzingen.


29 dec 2022 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Even beter kijken….. Die gele voor 80K is een 991…….
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


29 dec 2022 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
Ze hadden ook een roze taycan staan, met braamrood interieur. Over snoep(kleuren) gesproken...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


29 dec 2022 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Snoepje van de week ... Deel II
outletvalve schreef:
Even beter kijken….. Die gele voor 80K is een 991…….


Ik reageerde op de zinsnede: "in dit prijsgebied zitten ook de mooiere 997 mk2-en". Even beter lezen.


29 dec 2022 12:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 434 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.