Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 9:43



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Cayman R 2011, manueel, kuipstoelen, puur porscheplezier 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Cayman R 2011, manueel, kuipstoelen, puur porscheplezier
Hallo,

Na bijna 4 jaar beslist om de Cayman R te verkopen. Wie het pure porsche DNA wil beleven in een moderne Porsche, zonder GT-3 of GT-4 geld uit te moeten geven, moet een Cayman R proberen !
Het is een geweldige auto, +/- 1400 exemplaren van gebouwd waarvan +/- de helft PDK en de andere helft manuele 6 bak. De R verschilt op vele vlakken van de S, met focus op betere prestaties en gewichtsbesparing :
- 330 pK
- aluminium deuren van de GT-3 + deuropeners met lint ipv hendel (verwijzing naar de 911R van 1967)
- lichtgewicht (Spyder) velgen
- standaard carbon kuipstoelen van de GT-3
- specifiek voor de R ontwikkelde ophanging + verlaagd
- zwarte exterieur accenten : spiegels, luchtinlaten, rand rond koplampen, uitlaattips
- porsche script onderaan de deuren
- vaste achterspoiler (verbeterde wegligging + gewichtsbesparing)
- spoiler onder voorbumper
- standaard geleverd zonder airco en zonder radio
Hierdoor is de R +/- 50kg lichter dan een Cayman S en komt zo op net geen 1.300 kg
Wie de Porsche geschiedenis wat kent, begrijpt dan ook waarom de benaming "R" wel van toepassing is op dit model
Afbeelding
Mijn auto heeft als opties :
- sport chrono
- zwarte velgen
- radio/gps/bluetooth telefoonaansluiting
- airco
Nieuw geleverd in Italie in de buurt van Venetië, is de auto door de eerst eeigenaar gebruikt als dagelijkse auto. Hierdoor heeft hij op 4 jaar tijd +/- 125.000 km gereden. Steeds Porsche onderrhouden en nergens op bespaard. Zo heeft de auto voor hij naar 2de eigenaar ging al nieuwe remschijven rondom gehad + nieuwe schokdempers. Aanpassingen vermoedleijk door eerst eeigenaar :
- sportuitlaat (klappenausspuff)
- shortshifter
Ik heb de auto in 2020 zelf gekocht in Milaan en ben de vierde eigenaar. Momenteel heeft de auto iets minder dan 135.000km. In 2020 vlak na mijn aankoop op +/- 129.000km groot onderhoud gehad bij Porsche. Recent motorolie en remolie ververst + lekkende olieleiding servostuur vervangen (gekend cayman/boxster issue), enkele lekkende waterldarmen van de motorkoeling vervangen en nieuwe batterij geplaatst. Onderhoudsboekje correct ingevuld, onderhoudshistorie aantoonbaar.

De auto is ongevalvrij, overal eerste lak, behalve kofferdeksel en voorbumper die werden herspoten in Italië. Als je de auto ziet en rijdt denk je niet dat hij deze kilometers heeft ! Vermoedelijk is het grootste deel van de kilometers door de eerste eigenaar op de snelweg afgelegd. Verklaart ook het herspuiten van het kofferdeksel en bumper : steenslag.

Ik heb de auto in consignatie te koop staan bij https://youngtimer.one/
Vraagprijs 65.500 €
Reden van verkoop : ik mis de luchtgekoelde 911 en heb beslist een 993 te kopen, ongeveer de enige luchtgekoelde 911 die ik nog niet heb gehad :D .

Afbeelding


24 apr 2024 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Cayman R 2011, manueel, kuipstoelen, puur porscheplezier
Succes met de verkoop Kristof :thumleft:

Je hebt er minder mee gereden dan in gedachten had toen je m net had (bij het ophalen van de 964 onderdelen bij je thuis) :wink:
Veel plezier met het zoeken van de luchtgekoelde :D


24 apr 2024 18:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.