Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:06



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ] 
Verkocht: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 3.2 S (987) Peugeot 407 Coupe BMW R1200RT Benelli Tornado TRE Novecento
Loenen (Gld)
Bericht Verkocht: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Hallo allen,

Sinds 2020 rij ik met veel plezier in mijn Porsche Boxster 987 3.2S uit 2005. Bij de aankoop was een klein tikje hoorbaar bij stationaire loop. Klepstotertje, zei van den Berg autoservice tijdens de AKK. Maar helaas, Ralph had iets te snel geoordeeld, het bleek anderhalf jaar later toch bore scoring te zijn.

De auto is inmiddels bij Resto gereviseerd en heeft naast revisie ook de bekende modificaties (koeling, IMS en AOS) gehad, met nog 2 jaar garantie op het blok. En hoewel de auto weer perfect is, gaan liefde en verraad bij mij niet samen.

Daarom in de verkoop, met garantie van Resto. De auto oogt bijna als nieuw en de hele historie is bekend, ook de eerste zes jaar in US. Kilometerstand is 135K en correct. Betreft de 3.2S met oa stoelverwarming, sport chrono, xenon, garagedeuropener, navigatie. Velgen 18 inch, met goede banden.

Prijs: €27.987

Foto's volgen morgen, lukt niet vanaf tablet, eventueel kun je via mijn eerdere posts al even sneak previewen.
_________________________________________
Houd het rubber onder!


27 mei 2022 1:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 Carrera S Coupe PDK
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Typische mix up: kantelende cilinder aanzien voor klepstoter. Het geluid schijnt er precies op te lijken. Jammer dat je er geen vertrouwen meer in hebt, je bent nu heel veel geld kwijt maar voor bore scoring hoef je niet meer bang te zijn. Ik kan me ook zo voorstellen dat je juist nu weer vertrouwen in de motor kunt hebben. Succes met de verkoop!


Laatst bijgewerkt door disciple op 27 mei 2022 10:05, in totaal 1 keer bewerkt.



27 mei 2022 9:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
77925

;)

Copy-Paste op mobiel van een plaatje uit een eerder bericht van jou ….


27 mei 2022 9:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 3.2 S (987) Peugeot 407 Coupe BMW R1200RT Benelli Tornado TRE Novecento
Loenen (Gld)
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
disciple schreef:
Typische mix up: kantelende cilinder aanzien voor klepstoter. Het geluid schijnt er precies op te lijken. Jammer dat je er geen vertrouwen meer in hebt, je bent nu heel veel geld kwijt maar voor bore scoring hoef je niet meer bang te zijn. Ik kan me ook zo voorstellen dat je juist nu weer vertrouwen in de motor kunt hebben. Succes met de verkoop!


Ja, dat is de rationele kant en dat argument begrijp ik uitstekend. Eigenlijk is er geen beter moment dan nu om nog jaren met de auto te rijden. Alleen rijd je zo'n auto maar om één reden: omdat je er plezier aan beleeft. En dat is de gevoelskant, en die heeft een deuk.
_________________________________________
Houd het rubber onder!


27 mei 2022 19:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 3.2 S (987) Peugeot 407 Coupe BMW R1200RT Benelli Tornado TRE Novecento
Loenen (Gld)
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Olaf schreef:
77925

;)

Copy-Paste op mobiel van een plaatje uit een eerder bericht van jou ….


Thanks Olaf. Meer foto's volgen.
_________________________________________
Houd het rubber onder!


27 mei 2022 19:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 3.2 S (987) Peugeot 407 Coupe BMW R1200RT Benelli Tornado TRE Novecento
Loenen (Gld)
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Hierbij een aantal foto's. Let op, op deze fotos worden de juiste velgen getoond (987.2 velgen, 18 inch). De eerdere (997-)velgen zijn verkocht.
Daarnaast de Carfax (NL + US) geschiedenis.

Overigens, om de ratio helemaal overboord te gooien: inruil met een Porsche Cayman (987) of Porsche 911 (996) is voor mij ook een optie.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Onderhoudshistorie Carfax USA
Dia2.JPG
Dia2.JPG [ 180.01 KiB | 6002 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Onderhoudshistorie Carfax Nederland
Dia1.JPG
Dia1.JPG [ 209.99 KiB | 6002 keer bekeken ]
27 mei 2022 21:06
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Is de auto ook ergens te bezichtigen? Ben sinds kort opzoek naar een leuke Boxster om mijn golf 1 te vervangen. Vraagprijs ligt wel net wat boven mijn budget maar ben ook gewoon eens benieuwd wat de staat van de auto is met deze vraagprijs. Bij garages zijn alles auto’s zo opgepoetst dat alles nieuw lijkt.


28 mei 2022 8:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 3.2 S (987) Peugeot 407 Coupe BMW R1200RT Benelli Tornado TRE Novecento
Loenen (Gld)
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Jazeker is de auto ergens te bekijken. In Loenen, Gelderland.

Overigens wordt de prijs van deze auto mede bepaald door, naast de zeer nette staat, de net gereviseerde motor. Je zult ongetwijfeld voor 25K een hele nette 3.2S kunnen vinden als je goed zoekt. Met nog meer mazzel ook met volledig gedocumenteerde historie en lage kilometerstand, maar de motor met garantie maakt mijn propositie zeldzaam.

Om die reden zit er dan ook weinig rek in de prijs. Als we beiden perspectief zien in de prijs ben je welkom voor een bezichtiging.
_________________________________________
Houd het rubber onder!


28 mei 2022 19:58
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Bedankt voor je reactie. Ik ga me toch nog eerst even verder verdiepen in deze auto's. Morgen een bezichtiging gepland bij een garage die er 1 aanbied. Ons budget is maximaal 25k dus deze auto valt op basis hiervan al helaas af. Hij ziet er wel prachtig uit. Hoewel de foto's niet heel duidelijk zijn helaas door het zonlicht.


29 mei 2022 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Tja dat zijn keuzes een met motor garantie die iets duurder is of eentje die precies in je budget past met het risico van ……….


29 mei 2022 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Ik zou dat ook wel weten
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


29 mei 2022 17:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Nevs schreef:
Bedankt voor je reactie. Ik ga me toch nog eerst even verder verdiepen in deze auto's. Morgen een bezichtiging gepland bij een garage die er 1 aanbied. Ons budget is maximaal 25k dus deze auto valt op basis hiervan al helaas af. Hij ziet er wel prachtig uit. Hoewel de foto's niet heel duidelijk zijn helaas door het zonlicht.


Als je geen 1-2k speelruimte in je budget hebt, dan zou ik terughoudend zijn om überhaupt een auto in deze prijsklasse te kopen. Beter richt je je dan op iets wat wat ouder is zodat je wat geld overhoudt voor onverwachte kosten.


29 mei 2022 18:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Ik heb hier inderdaad wel rekening mee gehouden. Mijn aanschaf budget is 25K ongeveer. Daarnaast een budget voor aanpassingen en onvoorziene kosten van 5k. Zoals gezegd ben ik mij pas sinds kort aan het oriënteren. Zal eerst wat meer vooronderzoek doen. Wellicht dat ik dan toch tot de conclusie kom dat ik mijn budget verder moet vergroten.


29 mei 2022 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 3.2 S (987) Peugeot 407 Coupe BMW R1200RT Benelli Tornado TRE Novecento
Loenen (Gld)
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Dat is inderdaad een prima uitgangspunt. Mijn eigen ervaring is ook dat je al gauw 2 a 3 duizend euro kwijt bent aan je 'nieuwe' tweedehands Porsche als je deze netjes wilt maken. En dat is nog even los van verfraaiingen. En verfraaiingen hoeven dan weer niet a la minute, die kun je ook later doen.

Overigens kan ik me bij mijn Porsche oprecht niet voorstellen dat je nog twee K kwijt zult zijn. Motorisch in ieder geval zeker niet. Daarnaast heb ik 'm anderhalf jaar geleden netjes laten maken.

Het doen van een AKK staat je in ieder geval vrij.
_________________________________________
Houd het rubber onder!


30 mei 2022 6:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Ik zou voor dat verschil zeker gaan kijken bij deze. Ik heb de offerte nog vers in mijn hoofd van een kantelende zuiger cyl.6. Word je niet blij van. Deze is heel netjes geprijst met de revisie achter de rug. Even condensors/radiateuren en ophanging checken en dan heb je de meeste (dure)kwaaltjes wel getackeld.
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


30 mei 2022 13:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 3.2 S (987) Peugeot 407 Coupe BMW R1200RT Benelli Tornado TRE Novecento
Loenen (Gld)
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
De Porsche is verkocht. Mag slotje op.
_________________________________________
Houd het rubber onder!


03 jul 2022 19:50
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht Re: Boxster 3.2S 987 met gereviseerde motor
Gefeliciteerd met de verkoop! :salut:
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


03 jul 2022 23:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.