Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 11:05



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Onder de rook van Schiphol
Bericht Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.
https://www.collectionbyvermant.be/en/c ... spyder-rhd

Graag jullie commentaar op deze 2011 rhd 987 Boxster Spyder met Engelse papieren en pdk.
Staat al zeker meer dan een half jaar te koop in Mechelen.


02 jun 2022 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Current P-kes: 968 CS & 968 cabrio 944 Turbo cabrio 987 Spyder & 987.2 Cayman S Taycan 4S 718 25 jahre & 718 Spyder RS
Bericht Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.
De 987 is de enige van de Spyders waarbij het 'lichtgewicht' (RS) concept deftig is uitgewerkt, dus zeker specialer dan de meer recente 981/718

Spijtig dus dat de specifieke (lichtste ooit) Spyder velgen er niet onder staan (heel moeilijk te vinden en poepduur mocht je dit achteraf nog willen corrigeren), ook de 'zware' elektrische comfortstoelen werd hier gekozen ten voordele van de (fantastische) kuipjes (idem: zeer duur tweedehands). En ze hebben er dan nog airco & nav ingestoken ook :bang:
Alzo wordt toch een deel van de specifieke troeven teniet gedaan.

PDK zal de puristen afschrikken, doch past de wagen perfect en maakt de wagen veel sneller (toch wanneer gekozen voor sportchrono) alsook bruikbaarder zowel in druk verkeer als op lange ritten, ik zie dit eerder als een plus
En gelukkig heeft die ook een sportuitlaat; niet standaard bij de 987 doch een absolute must mijn gedacht!

Belangrijkste issue: stuur staan aan de verkeerde kant, ik zou ff doorsparen voor een LHD
_________________________________________
LI2S2DBC


02 jun 2022 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.
RHD is net als een bijzondere kleur, die zijn volgens sommigen veel meer waard want daar zijn er minder van :mrgreen:


02 jun 2022 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.
Of verhuizen naar Engeland


02 jun 2022 11:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.
Of naar een ander land waar men links rijdt: https://www.worldstandards.eu/nl/autos/ ... ks-rechts/
_________________________________________
Mvg,

René


02 jun 2022 11:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.
Het is alleszins een ernstige garage, wij zijn er met ons bedrijf al jaren klant voor al de Volvo leasewagens uit de 60 en 90 serie (waaronder de mijne).

Zegt niks over deze Porsche uiteraard, maar het is qua adres zeker aan te raden want ze hebben een reputatie hoog te houden op de as Antwerpen - Mechelen. Aan een auto van twijfelachtig allooi gaan ze hun handen daar zeker niet verbranden…
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


02 jun 2022 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Current P-kes: 968 CS & 968 cabrio 944 Turbo cabrio 987 Spyder & 987.2 Cayman S Taycan 4S 718 25 jahre & 718 Spyder RS
Bericht Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.
idd: onze XC60 komt er ook van :popcorn:
_________________________________________
LI2S2DBC


02 jun 2022 13:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.
Als je niet in wilt halen en geen parkeergarages (met slagboom) in of uit wilt rijden kan je met een gerust hart een RHD kopen ;)

Maar dat van die wielen is ook wél een puntje ….


02 jun 2022 17:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Onder de rook van Schiphol
Bericht Re: Niet de duurste Porsche Boxster Spyder, maar wel rhd.
STD schreef:
De 987 is de enige van de Spyders waarbij het 'lichtgewicht' (RS) concept deftig is uitgewerkt, dus zeker specialer dan de meer recente 981/718

Spijtig dus dat de specifieke (lichtste ooit) Spyder velgen er niet onder staan (heel moeilijk te vinden en poepduur mocht je dit achteraf nog willen corrigeren), ook de 'zware' elektrische comfortstoelen werd hier gekozen ten voordele van de (fantastische) kuipjes (idem: zeer duur tweedehands). En ze hebben er dan nog airco & nav ingestoken ook :bang:
Alzo wordt toch een deel van de specifieke troeven teniet gedaan.

PDK zal de puristen afschrikken, doch past de wagen perfect en maakt de wagen veel sneller (toch wanneer gekozen voor sportchrono) alsook bruikbaarder zowel in druk verkeer als op lange ritten, ik zie dit eerder als een plus
En gelukkig heeft die ook een sportuitlaat; niet standaard bij de 987 doch een absolute must mijn gedacht!

Belangrijkste issue: stuur staan aan de verkeerde kant, ik zou ff doorsparen voor een LHD


Dank voor deze relevante opmerkingen.
Zelf ben ik ook groot voorstander van de PDK. De airco en nav is ook niet mijn ding. Die kuipjes ben ik inmiddels te oud, lees te stram voor. Heb regelmatig met rhd op het vaste land van de EU rondgereden en ervaar dat niet als bezwaarlijk. Parkeergarages en tolhuisjes werken tegenwoordig met nummerplaat herkenning en gaan automatisch open.

Wat deze auto niet mee heeft is zijn Engelse registratie papieren. Post Brexit is dat een kostenpost issue indien op NL kenteken te gaan/moeten zetten, los van de rest BPM van 1200 Euro. In NL is ook nog eens 1 mistachterlicht links achter verplicht. ( Porsche code 465 ).


03 jun 2022 9:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.