Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 13:27



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Kent iemand deze Boxster ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Kent iemand deze Boxster ?
Collega is geinteresseerd in deze Boxster. Weinig kilometers.

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/por ... einig-km-s

Velgen zijn niet origineel. Verder lijkt het een nette auto.

Iemand bekend met deze auto ?


27 jul 2022 10:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Kent iemand deze Boxster ?
Kenteken: 39-GDZ-3
Dat helpt bij het vinden een (voormalig) eigenaar
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


27 jul 2022 11:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Kent iemand deze Boxster ?
Gezien het feit dat deze auto sinds '08 bij de huidige NLse eigenaar is denk ik dat alleen hij/zij zelf bekend is met deze auto. :mrgreen:
Ook als de opmerkelijk lage km-stand klopt, zou ik de vraagprijs persoonlijk meer gerechtvaardigd vinden als de auto echt helemaal origineel was en het IMS lager en de koppeling recent zijn vervangen. De velgen vind ik persoonlijk erg mooi op de 986, omdat het concept ook deze velgen had. Die zijn natuurlijk eenvoudig terug te brengen naar origineel, maar die alu-accenten in het interieur zijn aftermarket en de koplampen en achterlichten zijn ook updates.


27 jul 2022 11:25
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Kent iemand deze Boxster ?
Als je kijkt naar het interieur en met name de bestuurderstoel, dan zou die km-stand prima kunnen kloppen. Ziet er allemaal nog heel netjes uit, zo van de foto's in ieder geval.

Wat mij opvalt is dat deze Boxster niet veel onderhoud heeft gehad, althans dat impliceren de 4 stempels sinds 2008. Kan natuurlijk zijn dat de eigenaar klein onderhoud zelf heeft gedaan. Is op zich niks mis mee, mits dat netjes op tijd en met de juiste materialen is uitgevoerd natuurlijk.

De velgen zijn niet mijn smaak, maar MP staat vol met originele velgen voor de 986.
De upgrades aan de lampen e.d. vind ik persoonlijk een verbetering t.o.v. origineel, maar dat is ook smaak.

Een goede AKK zou sowieso evt problemen aan het licht moeten brengen.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


27 jul 2022 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Kent iemand deze Boxster ?
Polydeukes schreef:
Wat mij opvalt is dat deze Boxster niet veel onderhoud heeft gehad, althans dat impliceren de 4 stempels sinds 2008.


Valt mij op dat er geen grote beurt tussen zit in al die jaren. Enkel 4 kleine beurtjes in 14 jaar tijd.

Ziet er imo netjes uit. AKK en je weet meer.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


27 jul 2022 12:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Kent iemand deze Boxster ?
Buiten de 4 stempeltjes .... denk ik dat het onderhoud summier en goedkoop is gedaan :arrow: waarom anders 4x bij een andere garage onderhoud laten doen :?: :idea:

Qua kilometers interessant, maar een 99'er 2.5 voor bijna € 16K is dan toch eigenlijk best wel weer veel geld :popcorn:


27 jul 2022 13:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Kent iemand deze Boxster ?
Zo'n lage km-stand lijkt interessant, maar ik denk dat je er vanuit mag gaan dat er dan nog nauwelijks reparaties zijn uitgevoerd. Ondanks de lage km-stand, wordt alles natuurlijk wel ouder (kunststof onderdelen, keerringen, rubbers, ...). Of er moet natuurlijk een map bij zitten met facturen van preventief onderhoud. Hou ook het IMS-lager in het achterhoofd, dat is iets wat eerder kapot gaat bij weinig-gebruikte P's dan de intensiever gebruikte auto's; in dit geval zou ik het nog wel vervangen, maar bijv. bij een auto >150.000 km zou ik het laten voor wat het is.


27 jul 2022 14:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Kent iemand deze Boxster ?
Evan_S schreef:
maar bijv. bij een auto >150.000 km zou ik het laten voor wat het is.


Dat vertelde ze mij ook ... toch doorgezet - en trof een lager aan met 3 mm speling :shock:

Maar ik geef je ook wel gelijk, dat stilstand achteruitgang is :wink:


27 jul 2022 14:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Kent iemand deze Boxster ?
Polydeukes schreef:
Wat mij opvalt is dat deze Boxster niet veel onderhoud heeft gehad, althans dat impliceren de 4 stempels sinds 2008. Kan natuurlijk zijn dat de eigenaar klein onderhoud zelf heeft gedaan. Is op zich niks mis mee, mits dat netjes op tijd en met de juiste materialen is uitgevoerd natuurlijk.


Mijn huidige roadster zit nog in garantie dus die gaat voorlopig “braafjes” naar de garage, maar zodra die afgelopen is doe ik het onderhoud zelf.

6 jaar zelf alles gedaan aan mijn vorige roadster volgens het boekje (ik heb in avondonderwijs een diploma automechanica gehaald), alles zeer grondig onderbouwd met alle facturen van OEM parts en tig foto’s van de werkzaamheden. Dus geen “stempels” van dealers of garages over gans de periode.. Bij verkoop dan ook een erg goede prijs gekregen -> afschrijving was 500€/jaar. Zonder pretentieus te willen doen, ik denk dat ik het onderhoud aan mijn eigen auto beter kan doen dan een dealer omdat ik mijn uren niet tel en dus alles zeer grondig kan doen ipv te moeten werken tegen de klok. Nog los van het risico dat er een leerjongen aan je auto zit te prutsen.

De km stand is verleidelijk maar als de auto effectief maar 4x onderhoud heeft gehad op 14 jaar zou ik voor iets anders gaan. Of budget voorzien voor een grondige superbeurt met alles op en aan, versnellingsbakolie, diff etc. Maar dan wordt het wellicht een nog pakken duurder verhaal.
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


27 jul 2022 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera 4S (ex: Boxster S 986.2)
Twente
Bericht Re: Kent iemand deze Boxster ?
2.2VTEC schreef:
(...)
6 jaar zelf alles gedaan aan mijn vorige roadster volgens het boekje (ik heb in avondonderwijs een diploma automechanica gehaald), alles zeer grondig onderbouwd met alle facturen van OEM parts en tig foto’s van de werkzaamheden. Dus geen “stempels” van dealers of garages over gans de periode.. Bij verkoop dan ook een erg goede prijs gekregen -> afschrijving was 500€/jaar. Zonder pretentieus te willen doen, ik denk dat ik het onderhoud aan mijn eigen auto beter kan doen dan een dealer omdat ik mijn uren niet tel en dus alles zeer grondig kan doen ipv te moeten werken tegen de klok. Nog los van het risico dat er een leerjongen aan je auto zit te prutsen. (...)

:thumleft:

Offtopic, maar zo denk ik er ook over en ik doe dan ook alles zelf. Foto's en een dikke map met onderdelenfacturen.

Olaf schreef:
Evan_S schreef:
maar bijv. bij een auto >150.000 km zou ik het laten voor wat het is.

Dat vertelde ze mij ook ... toch doorgezet - en trof een lager aan met 3 mm speling :shock:
(...)

Ik heb 'em (zelf) vervangen bij 192.000 km. Geen merkbare speling, alleen geen origineel vet meer aanwezig (maar motorolie). Heb het lager zelfs nog bewaard in m'n vitrine 8)

YMMV


27 jul 2022 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Kent iemand deze Boxster ?
Velgen zijn Keskin velgen denk ik. Best zwaar en haalt de levendigheid uit een vroege Boxster.


27 jul 2022 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Kent iemand deze Boxster ?
Kunnen ook echte HR's zijn zoals op mijn eerste 2.5 Boxster.
Dacht eerst dat hij het was, bij mij was de middentunnel ook zilver gespoten, really brightens up that interior, maar ik had het verstand om daar te stoppen :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


27 jul 2022 15:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Kent iemand deze Boxster ?
Ik doe meeste onderhoud ook zelf, met facturen als bewijs allemaal in een map per jaar gesorteerd. Foto's heb ik dan weer niet :wink:


27 jul 2022 19:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.