Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

Porsche 996.2 met gewilde shorshift handbak (2003)

19 aug 2026 11:08

Na 6 jaar genoten te hebben lijkt de drang naar een atmosferische 991 het te gaan winnen van mijn voorliefde voor een pure rijders-auto. Met gemengde gevoelens bied ik nu toch aan : mijn Porsche 996.2 Carrera-2 met de gewilde handbak shortshift af-fabriek(!) Altijd garage gestald, zonder ook maar letterlijk 1 drupje olie onder of aan het blok (echt kurkdroog dus) en uiteraard in zijn eerste lak.
Type : 996.2 Carrera-2 , Bouwjaar: Mei 2003, gereden kilometers 160dkm, onderhoud historie compleet in een dikke ordnermap vanaf 2003 tot heden. Letterlijk iedere factuur en diverse rapporten en uiteraard het originele onderhoudsboekje.
Vraagprijs 37500,- Dat lijkt aan de hoge kant, maar zoek er maar eens eentje die zo authentiek en echt is. Werkelijke alles klopt:Vollledig sluitende documentatie, alle serieuze belangrijke updates preventief uitgevoerd, rijden zoals Herr Ferdinant Porsche dat ooit bedoeld heeft, en een zeer lange lijst van dure opties. Denk hierbij o.a aan:
Exterieur: Artic Silber metallic, schuif-kanteldak, de dure bi-xenon verlichting met wis/was installatie, regelbare sportuitlaat met 4 uitlaatpijpen, professioneel gespoten (5 laklagen) 18 inch spaakvelgen (breedset), gele remklauwen, Pirelli P-Zero N4 banden (voor 225/40ZR18. achter 285/30ZR18)
Interieur: volleder dashboard, alcantara hemel, de gewilde witte wijzerplaten, een overvloed aan mooie aluminium accenten waaronder de tunnel (zie de foto’s) , Turbo-seats af-fabriek met het logo/crest in hoofdsteunen en met de harde achterkantschalen in de carrosserie kleur, modern 2DIN audio systeem met achteruitrij camera(!) Alles ingebouwd zonder te boren(alles origineel nog aanwezig), nieuwe matten met geel 911 tekst en gele stiksels.
Techniek: shortshift af-fabriek, verlaagd af-fabriek,sportuitlaat met regelbare klep(af-fabriek), 10mm spacers aan de achterwielen.
Updates en modificatie die circa 35dkm geleden preventief zijn uitgevoerd door Koen Exclusief in Heteren en waar uitgebreide documentatie van is (foto’s , facturen): Keramisch IMS lager geïnstalleerd, achterste krukaskering vervangen, koppelingsplaten en drukgroep waren reeds vernieuwd door de vorige eigenaar, GT3 thermostaat en grotere waterpomp geïnstalleerd voor een betere koeling, OAS vervangen, bobines vervangen, remschijven en blokken rondom vervangen.
Taxatie: bij de auto worden 3 taxatierapporten geleverd. (de laatste van 2024)
Kortom: de ene 911 is de andere niet en dit is wel een bijzonder exemplaar. Telkens als ik aan de linker kant de sleutel omdraai komt er nog steeds een brede grijns op mijn gezicht. Ook nu na 5 jaar nog! Wat een genot om mee te rijden! Geen klassieker is zo mooi geëvalueerd als de Porsche 911: de hightech supercar die alom geprezen wordt om zijn allround bruikbaarheid. Deze 911 met zijn eigen heritage was, is, en zal altijd een legend zijn.
Kortom, mijn 911 staat nu te koop en ik hoop dat de volgende eigenaar net zo’n liefhebber/petrolhead is dan ik :drive:
Verdere info: René, 06- 3807 6348
85272
85273
85277
85279
84334
84335
84327
84330
84329
84328
84340
85274

Re: Porsche 996.2 met gewilde shorshift handbak (2003)

19 aug 2026 11:34

Mooie 996:) Succes met de verkoop én veel plezier met de zoektocht naar de opvolger
Plaats een reactie