Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 16:18



Antwoord op onderwerp  [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 40  Volgende
De drang 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Lettelingen, Belgie
Bericht Re: De drang
Sterkte Bart.
Ik zou hem zeker niet weg doen. Als dit de laatste was waarmee Veronique gereden heeft zou ik hem, enkel al om emotionele redenen, houden. Maar dat is mijn mening uiteraard.
Ik zit in dezelfde situatie en mijn huidige P gaat nooit meer weg, enkel en alleen al om die reden.

Sterkte makker in deze moeilijke periode.

Greetz,

Plumber
_________________________________________
997.1 Carrera S Cabrio
981 Cayman S
991.2 Turbo S
Macan S
718 Spyder
Taycan Turbo


13 nov 2019 18:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: De drang
Hey Bart, allemaal overpeinzingen die logisch zijn gezien de situatie. Al is mijn situatie van een aantal jaren terug zeker niet vergelijkbaar met jou en Veronique, toch heb ik toen ook mijn Porsche-maatje 'verloren' en heb er toen ook een heel tijd niet meer in gereden. Het plan was dan ook absoluut om m te verkopen terwijl ik altijd had gezegd dat deze nooit weg zou gaan.

Na een aantal jaar kon ik er toch weer een beetje van genieten als ik er sporadisch mee reed en uiteindelijk heb ik nu weer nieuwe herinneringen bijgemaakt met de P en is het genieten ook weer terug. Het mooie is dat de oude herinneringen er nog altijd zijn en onlosmakelijk verbonden zijn met de auto maar nu wel op een goede manier en ik er ook weer een toekomst mee zie.

Neem geen overhaaste beslissing zou ik je adviseren als je het geld en/of de ruimte niet echt nodig hebt. Laat er een aantal jaar overheen gaan want de wagen verkopen is onomkeerbaar, het houden van de auto is altijd nog mogelijk. Je verdriet gaat ooit een plaats krijgen en dan komt er wellicht ook een ander gevoel bij de auto.

Sterkte Bart

Groeten Marc
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


13 nov 2019 20:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: De drang
Kan me alleen maar aansluiten bij eerdere posters. Doe niets overhaast en koester je herinneringen. “Je bent pas gestorven als je bent vergeten...”
Sterkte man.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 nov 2019 22:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Thx all!

Ik ging er eigenlijk niet over beginnen (en had dit reeds een jaar volgehouden), maar nu begon ik te typen en 't ene woord bracht het andere mee.
In mijn wereld (die soms mijlenver van de echte wereld staat) is er niet echt connectie tussen de Turbo en Véro. De zoektocht, de vondst, de ophaling zijn allemaal gebeurd in de periode dat ze ziek was. Mensen vroegen "is dit nu het moment om jullie bezig te houden met zo'n dingen?", maar ik denk dat het makkelijker was om te doen alsof er niets aan de hand was en verder te gaan met ons "oude" leventje ipv thuis liggen ziek te wezen en het onvermijdelijke onder ogen te zien.

Nee, de herinneringen zitten in "den blauwen", de 996 4S. Daar deden we alles mee wat ik hierboven reeds opsomde. Toen ik haar leerde kennen had ik de zwarte 996 4S, en haar tweelingzus heeft momenteel een Seal grijze 996 4S (CSV is net over zijn nek gegaan... ;)). Is dus een beetje "ons" model. De Jubi was ze ook stapelgek van en vooral "de Smurf" had haar hart gestolen. Ze heeft dan zelf ook nog 2 Boxsters gehad, etc... Voor iemand die -voor ze mij kende- niet graag met de auto reed omdat ze vond dat ze het niet goed kon was het wel raar om haar regelmatig de Smurf te zien nemen die, met zijn dogleg transmissie, iets was wat je bij vele vrouwen gewoon niet uitgelegd zou krijgen.

Als ik dus de afweging maak van spuiten/herspuiten van de Turbo, etc... dan zit Véro er niet echt tussen, behalve dan het feit dat het plezier in een speciale, net in een kek kleurtje herspoten wagen NIKS is ivm het verlies van iemand dierbaar. Otoh moet er iets zijn om voor te leven, om naar uit te kijken. De Turbo is op een slecht moment in ons leven gekomen, maar dat wordt 'm niet aangewreven. De enige reden waarom ik 'm zou verkopen is omdat ik panikeur ben en het me soms begint te dagen dat ik er momenteel alleen voorsta, niks van backup, en dat de speeltijd misschien wel afgelopen is maar dat ik het nog niet besef.

Anyway, got the message (thx!!): we nemen een afwachtende houding aan.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


14 nov 2019 12:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Gelijk hebben jullie gehad, om gewoon door te gaan met leven.

Het leven is kort - én helaas voor sommige onder ons nog korter :(

Sterkte Bart, voor de momenten dat je het nodig hebt :!


14 nov 2019 17:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: De drang
Sterkte Bart, je weet "ons" :wink: te vinden als het nodig mocht zijn :!:


14 nov 2019 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Och toch Jong toch, mijn hart breekt weer es voor je, ze was een Super Lieve Schat, een Goud Wijf.

Het verleden was prachtig, fuk de toekomst, we zien wel wat het brengt ... de waan van de dag ...
_________________________________________
'Life is what you make it!'


15 nov 2019 9:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: De drang
Wat een verhaal Bart, sterkte met alle beslissingen en alle andere dingen.
:salut: :salut:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


15 nov 2019 12:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Sterkte Bart,

Openhartige post, fijn dat dit hier ook kan :thumleft:
Zou je ook adviseren even af te wachten. De auto zou je in de toekomst plezier kunnen geven en je weet wat je nu hebt.
Mocht je besluiten om de auto te spuiten zou ik ook de auto origineel houden en laten wrappen, zoals Olaf al voorstelde. Kun je elk jaar een ander kleurtje proberen ;)
_________________________________________
footers zuigen! :D


19 nov 2019 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: De drang
Als je toch een ander kleurtje wil en daar zelf plezier aan beleefd zou ik uhm gewoon laten spuiten,
het is maar een stuk blik uiteindelijk, 8)


23 nov 2019 3:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Once again: thx all!

Het slimste (en het goedkoopste) zou idd de gewone kleur zijn. Een wrap zie ik niet zitten, ok, je kan 'm eraf trekken als 't je beu is, maar een wrap is niet "echt". 't Kost ook evenveel om 'm te laten wrappen als de opleg die ik moet geven om 'm direct in een andere kleur te laten spuiten.

Als ik dan zoiets zie passeren:

Afbeelding

dan word ik hebberig.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


23 nov 2019 11:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: De drang
Het blijft JOUW auto, en JOUW keuze, maar ik zou wel een kleur kiezen die toendertijd op de turbo geleverd werd. Als je hem ooit wegdoet is dat makkelijker te verkopen (lijkt mij)
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


23 nov 2019 15:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: De drang
Als alles goed gedocumenteerd en beschreven wordt, maakt dat niets uit....hoeveel Singers of eigenbouwers worden voor de hoofdprijs verkocht? Ik ben van mening dat je een auto helemaal naar eigen smaak moet kunnen verbouwen/veranderen. Gebeurd dat goed, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Follow your heart 8)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 nov 2019 16:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Tja, Singer én Von Schmidt ... da’s ‘n heel ander verhaall.

Wie wil er nu een Tilt! :?: :cheesy:


Als je niks aan de Tujboo verbouwt en alleen een andere kleur zou nemen, neem dan een periode correcte kleur (genoeg keuze!)

Verbouw je ‘m ... dan maakt dat (natuurlijk) niks meer uit.

Documentatie is in beide gevallen key.

Succes met de overpeinzingen :!:


23 nov 2019 19:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: De drang
Er zijn hier zat andere projecten geweest Olaf, die niet helemaal standaard meer waren, maar toch erg snel verkocht zijn....die van Rik ten Napel bijvoorbeeld....
Een ‘Von Tilt’ vindt zijn weg ook wel weer :drive:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 nov 2019 22:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Emoticons, Steef, Emoticons ;)


23 nov 2019 23:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Hoe mooi is dat, een echte 'Von Tilt!' :cheers:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


24 nov 2019 9:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Tilt! schreef:

Afbeelding



Fantastisch kleurtje :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 nov 2019 12:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Das de grondverf man.... :mrgreen:


26 nov 2019 9:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: De drang
Is dat dat kleurtje van de 964 van ASW? Dat was echt een soort van ultieme 964... :shock: :shock:

Edit: zie net dat die (bijna) wit was. In mijn geheugen was die ook lichtgrijs. :roll:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 nov 2019 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Mja, *als* er een andere kleur op komt dan moet het wel te zien zijn. Ik vind niks mis met zwart, maar 't is een beetje "geeuw". Persoonlijk vond ik het feit dat het een zwarte was de max, want die van Bad Boys was ook zwart. Ik ga dus geen shitload geld uitgeven om 'm dan in 't rood, of in 't zilver, of een andere vrij standaardkleur te zetten.
Maw : het moet duidelijk zijn dat hij een andere kleur heeft dan "de andere". Is dat slecht voor de verkoop, dan is dat de volgende zijn probleem. Ik had 'm enkele maanden geleden al eens hier en daar losjes te koop gezet en buiten een hoop vragen voor extra info (en eens die info gegeven, de bekende radiostilte) is er geen kat komen kijken. Hij staat dan "origineel".
Zelf word ik ook altijd week als ik foto's zie passeren zoals die van Horn hier net boven. Is ook eentje die al jaren opgeslagen staat op mijn pc. Als het dan niet de markt is om te verkopen kan je 'm even goed eens naar je zin zetten en er dubbel van genieten.
In gedachten zit wel een paar tinten donkerder grijs, Slate misschien? Of nog donkerder zoals het Graphite Grey op de Jubi50? Donkergroen vind ik ook dikwijls mooi op een dikke poep, en om één of andere reden kan ik Maritiem Blauw (mijn favo kleur op de "smalle" 964's) niet "zien" op een widebody.
Time will tell.
Soms denk ik "beter centjes bijhouden en misschien komt De Smurf wel weer eens te koop", kan ik direct die misschien scheef slaan, etc... Gedachten veranderen dus dagelijks.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


26 nov 2019 12:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: De drang
Is ADHD een kleur?
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


26 nov 2019 12:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: De drang
Citaat:
om één of andere reden kan ik Maritiem Blauw (mijn favo kleur op de "smalle" 964's) niet "zien" op een widebody.


Inderdaad, dat blijft een kleur voor een RS :!:

Afbeelding


... sommige kleuren staan inderdaad niet ...

Afbeelding

... andere dan weer wel :arrow:

Afbeelding


26 nov 2019 13:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: De drang
Die plamuurkleurige is wel lekker :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 nov 2019 14:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: De drang
Olaf schreef:
Citaat:
Afbeelding


Dat staat hem wel heel goed!! :thumleft:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


26 nov 2019 21:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1000 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 40  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cayman_S


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.