Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 0:27



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Welke porsche is geschikt voor lange mensen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
jeroenoop schreef:
Ik heb momenteel een collega ,en die is 2,12m , als ik hem zie ga ik passen . :


Herstel hij is maar 2,10 m. :lol:
gassen schreef
Citaat:
Ligt denk ik ook aan de verhouding benen-bovenlichaam lengte.


Met lange benen past hij prima in mijn 996 , zelfs nog 5cm hoofdruimte over . :!:
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


12 okt 2007 20:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Hallo Wouter,

Zelf ben ik net zo lang als jij en ik heb me uitgebreid georienteerd op dit onderwerp. Mijns inziens is de verhouding tussen onder- en bovenlichaam het belangrijkste, en dit kan je het beste gewoon uitproberen door proef te zitten in diverse modellen. Bij mij persoonlijk viel op dat een 3.2 beduidend minder ruimte heeft dan zijn opvolgers. De 964 verschilt nog met- of zonder schuifdak. Het verschil tussen verschillende modellen kan ook nog samenhangen met de staat van de zetels. Wanneer deze gebruikt zijn door een wat corpulente vorige eigenaar zullen deze wat meer uitgezakt zijn en daardoor meer ruimte opleveren (!). Het verschil in binnenruimte tussen de gemiddelde 964, 993 en 996 is niet dermate groot dat dit voor mij van invloed is geweest op de beslissing. De 997 schijnt wel weer beduidend ruimer te zijn van binnen. Misschien nog even verder sparen?!

Let er op dat je bij het proefzitten niet overdreven gaat zitten uitproberen rechtop te zitten. Bij het rijden ga je vanzelf wat ontspannen zitten en wat meer achterover/ naar links/ rechts/ of anders relaxed. Je zit nooit kaarsrecht.

Veel plezier met je zoektocht!
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


13 okt 2007 12:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '85 Fuchs Zwart
Amsterdam
Bericht 
Nog wat feedback van mijn kant: ik ben precies 2meter lang en heb een 3.2 carrera met schuifdak. Ik moet inderdaad de stoel wel iets naar achteren kantelen maar dan zit ik toch net goed. prima dus. bij de 964 wordt het al wat krapper met schuifdak. Heb in een paar 964's gereden en bij stilstand denk je dat het wel gaat, maar met rijden zit je toch met je hoofd tegen het dak. Niet lekker. Een 993 met schuifdak is echt niet te doen; past gewoon niet (tenzij je het schuifdak openzet :)

Conclusie: indien met schuifdak geeft 997+996 de meeste ruimte; daarna de 3.2, daarna 964 en het krapst de 993. Lastige van de 993 is dat ze bijna allemaal zijn uitgerust...met schuifdak. wordt even zoeken dus.
Zonder schuifdak moet je makkelijk in alle modellen kunnen zitten. gewoon gaan voor het model wat jij wilt hebben en dan zoeken zonder schuifdak. de stoelen kunnen trouwens ook nog verschil uitmaken zoals in een van eerdere berichten aangegeven.


14 nov 2007 20:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Denk dat Wouter op dit moment al lekker op z'n stoeltje zit te sturen :roll: :wink:


14 nov 2007 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ben 1.93 en pas ruim in mijn carrera 3.0!


14 nov 2007 23:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
gassen schreef:
Wat een lengtes hier op het forum zeg. Voel me een klein mannetje met m'n 1.80. Mijn buurman met bijna 2m past niet goed in mijn wagen. Ligt denk ik ook aan de verhouding benen-bovenlichaam lengte.


Pfffft, man je bent nog lang. Haal op mijn sokken krap 1.76! :mrgreen:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


15 nov 2007 0:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.