Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 jun 2024 22:22



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
993 Twin Turbo 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Bericht 993 Twin Turbo
Je ziet ze niet al te vaak... maar wat zijn ze toch mooi! Iemand bekend met deze ? http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=12032136

Ook 993TT aankoop tips welkom...
Alvast bedankt!
_________________________________________
Passie:
"Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"


18 okt 2007 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
nou zo op de foto vind ik hem wel heel errug fraai 8) ,
hij is helaas niet bekend bij mij
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


18 okt 2007 22:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Bericht 
Mooie stoelen ook; volgens mij niet standaard... Maar goed, een tt kan natuurlijk een moneypit worden. Misschien ga ik wel ff kijken.
_________________________________________
Passie:
"Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"


19 okt 2007 8:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Zeker een mooie auto KC!

Lees je vóór een bezoek even verder in, bijvoorbeeld met het recente artikel uit Total 911;

Afbeelding

Zie: Album / Leesvoer


of met behulp van het Autovisie artikel uit 1995........ :wink:


19 okt 2007 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Zeer fraaie kleur ook. Zoek ook even in dit forum op de algemene aankoop tips. Mocht je naar deze auto gaan kijken, let dan ook even goed op de raamrubbers en eventuele roestvorming daaronder. Is een veel voorkomend probleem.


groet,

Sander


19 okt 2007 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
grootste probleem met de turbo's zijn....





de turbo's! Niet iedereen laat ze goed nadraaien alvorens de auto uit te zetten, dus let goed op de status van de turbo's
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


19 okt 2007 21:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
de status van een turbo zit wel goed. de staat daarentegen... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 okt 2007 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
algemeen bekend is dat (een turbo) motor een tijdje stationair moet lopen (na flinke belasting) alvorens af te schakelen. Of dit nou een specifiek 993TT probleem is.... denk het niet.


19 okt 2007 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Bericht 
Bedankt voor de reacties zover. De onderdelen schijnen toch wel behoorlijk duurder te zijn dan voor de "standaard" 993. Voor het zelfde bedrag heb je een C4s, maar... die turbo he... :-)

Vraag me ook af wat waardevaster zou zijn; een 993 C4S of een TT ?
_________________________________________
Passie:
"Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"


19 okt 2007 23:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Beide modellen zijn redelijk waardevast. De prijzen lijken min of meer naar elkaar toe te kruipen. (Ondanks het nieuwprijs verschil). Heb zelf een C4S gehad, maar binnen een jaar overgestapt naar een TT. Het verschil in vermogen is enorm..


Grt,

Sander


24 okt 2007 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
LouisXIV schreef:
grootste probleem met de turbo's zijn....





de turbo's! Niet iedereen laat ze goed nadraaien alvorens de auto uit te zetten, dus let goed op de status van de turbo's


Tegenwoordig is dit allang geen probleem meer.
Zelfs mijn 944 turbo uit '88 heeft al een systeem dat de turbo voor ongeveer een halve minuut koelt als dit nodig is wanneer het kontakt uitgezet is.

De enige turbo die echt last had van dit 'fenomeen' was de 924, onder andere omdat deze ook nog eens gemonteerd zat aan de warme kant van de motor.
_________________________________________
-----------------------------------------------------------
1988 944 turbo S(ilber Rosa)
Guru Chips, 3 bar FPR, Tial WG, MBC, 1 bar druk
-----------------------------------------------------------


24 okt 2007 14:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 turbo
Oudsbergen - Belgie
Bericht 
KC schreef:
Mooie stoelen ook; volgens mij niet standaard... Maar goed, een tt kan natuurlijk een moneypit worden. Misschien ga ik wel ff kijken.


KC,hoe ver sta je met de zoektocht naar een 993 TT?Ben geinteresseerd omdat ik zelf ook zoekende ben naar een zwarte 993TT,met de luchthappers in de zijflanken (turbo S-look dus),maximum ongeveer 80.000 km enz....
Ik weet het....de zoektocht is al een klein jaar bezig en zal misschien nog even duren.Mijn eigen 993 moet trouwens eerst verkocht worden.Is het voor jullie Nederlanders nadeliger om eentje in Duitsland te kopen?Veel meer keuze bovendien.


21 nov 2007 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Nadeliger dan voor Belgen (in ieder geval op 1 punt) door de BPM die je nog moet betalen. Ik schat al gauw 5000E voor een TT!


21 nov 2007 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
funnyname schreef:
LouisXIV schreef:
grootste probleem met de turbo's zijn....





de turbo's! Niet iedereen laat ze goed nadraaien alvorens de auto uit te zetten, dus let goed op de status van de turbo's


Tegenwoordig is dit allang geen probleem meer.
Zelfs mijn 944 turbo uit '88 heeft al een systeem dat de turbo voor ongeveer een halve minuut koelt als dit nodig is wanneer het kontakt uitgezet is.

De enige turbo die echt last had van dit 'fenomeen' was de 924, onder andere omdat deze ook nog eens gemonteerd zat aan de warme kant van de motor.


Jouw 944 laat het koelwater na circuleren.... maar een 993 TT heeft geen koelwater :wink: De olie staat gewoon stil na afzetten motor en die zorgt bij deze motoren voor smering én koeling...
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


21 nov 2007 23:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Dan kan alleen een turbo timer je nog helpen ..
_________________________________________
-----------------------------------------------------------
1988 944 turbo S(ilber Rosa)
Guru Chips, 3 bar FPR, Tial WG, MBC, 1 bar druk
-----------------------------------------------------------


22 nov 2007 12:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.