Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 2:47



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Gezocht 911 oldtimer ombouw naar 993 type 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Gezocht 911 oldtimer ombouw naar 993 type
Ben op zoek naar een oldtimer die in een nieuw jasje gestoken is.
Wie kan mij helpen om een verstandige keuze te maken ipv een mss iets te snelle emotionele keuze?

Bvd Kevin


11 dec 2007 21:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
wat is de reden dat je specifiek naar een ombouw zoekt? ombouw heeft vaak een reden en is minder waardevast. het ombouwen naar een nieuwer type is over het algemeen een slechte investering. het geld dat je erin steekt voor het ombouwen krijg je er niet meer uit.

ik ben wel benieuwd naar je beweegreden voor zo'n specifieke zoektocht.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 dec 2007 21:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
half jaar geleden stond er 1 te koop een zilvere schiet me even niet te binnen waar
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


11 dec 2007 22:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ja was in haarlem geloof ik :wink: polaris zilver toch
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


11 dec 2007 22:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Zoals Horn al aangaf, wat is je rede om te kiezen voor een ombouw. Persoonlijk zou dit nooit mijn voorkeur zijn.... maar uiteraard ieder zijn eigen keus. Succes met de zoektocht. :wink:


12 dec 2007 0:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht 
horn schreef:
wat is de reden dat je specifiek naar een ombouw zoekt? ombouw heeft vaak een reden en is minder waardevast. het ombouwen naar een nieuwer type is over het algemeen een slechte investering. het geld dat je erin steekt voor het ombouwen krijg je er niet meer uit.

ik ben wel benieuwd naar je beweegreden voor zo'n specifieke zoektocht.


Zoek natuurlijk een kant en klaar exemplaar,wil niet zelf mn hele hebben en houwen erin gaan stoppen.Belastingtechnisch heeft het wel behoorlijk wat voordelen en wil deze bolide dan ook in mijn bezit houden.

Heb een mooie inruiler ervoor in de plaats,het is dan geen porsche maar qua prestaties komt het wel aardig in de buurt.Het betreft een Jeep Wrangler yj Sahara edition,tja..Jeep denk je dan...Maar het is een gereviseerd en getuned exemplaar die je nergens anders (naar mijn weten) in NL tegenkomt.

Heb er een 6,6L 400pk sterke V8 van chevy in liggen,volledig verchromed en met alu bewerkt,spaghetti uitlaatspruitstukken,rvs side pipes etc..Hij is verlaagd en verbreedt en alle onderdelen zijn nieuw.De gehele onderkant is in aparte kleuren afgewerkt en ook alle onderdelen (veren/schokdempers/bekabeling) zijn nieuw.4x4 heeft ie niet meer,er ligt een camaro Z28 achter-as met 65% sper op.Het gehele remsysteem is aangepast en afgewerkt met bewapende(dragracing)kabels,hoofdremcil.+trommel is van de grootste chevy-pick up,er liggen 4 remschijven rondom.Van een pook is ook geen sprake meer,er is een dragster shifter gemonteerd,alle onderdelen zijn nieuw of gereviseerd(velgen/banden/bull bar/grille/spatborden/tank+benzinepomp etc..)Hij heeft een hardtop/softtop/bikinitop/hele deuren/halve deuren/steekruiten voor halve deuren etc...Over compleet!!!!Aangepaste radiateur(met overcapaciteit voor montage van supercharger)Eigenlijk kan ik nog wel even blijven doorgaan qua opties....Binnen 4jr is het een oldtimer.Gebruik de auto alleen in de zomer,rest van de tijd staat ie in winterstalling.

Deze wil ik dus ervoor inruilen en heeft een verkoopprijs van 19.500e (zomerprijs)

Hier wat fotos
AfbeeldingAfbeelding


12 dec 2007 0:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Humor waar je mee kan lachen
Welkom, GTRage.

Je gevoel voor humor is OK, imho. "verkoopprijs van 19.500e (zomerprijs)"

Je 'behoorlijke' belastingvoordelen snap ik niet zo. Op de houderschapsbelasting
kun je een paar honderd euro/jaar besparen bij een 25+ jaar oud exemplaar.
Of bedoel je de bijtelling voor privé rijden in een 15+ jaar oud exemplaar als
auto van de zaak? (Nl. % over de economische waarde ipv over de catalogusprijs).
Dan heb je het eerder over een 964 ombouw naar 993.
_________________________________________
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Only dead fish go with the flow
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


12 dec 2007 3:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Er staat er een te koop uit 1986 welliswaar geen 25 jaar oud maar wel een 993:

http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?modelexact=1&make=Porsche&model=911&min_year=1984&max_year=1989&sort=19&distance=&postcode=&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=m&dealertypeid=p&dealertypeid=b&id=97184226


Toch is het nooit zo mooi als een echte.

Er staat er overigens ook een bij van kessel porsche met wat werk en ook weer niet belasting vrij:

http://www.vankesselporsche.com/photo33.htm


Als het geen 993 hoeft te zijn maar een 964 mag zijn heb ik deze nog gevonden

http://www.marktplaats.nlAdvertentienr.:13391957413


Laatst bijgewerkt door dubsport op 12 dec 2007 10:00, in totaal 1 keer bewerkt.



12 dec 2007 9:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Lach me een ongeluk
PaulusdB schreef:
Welkom, GTRage.

Je gevoel voor humor is OK, imho. "verkoopprijs van 19.500e (zomerprijs)"

Je 'behoorlijke' belastingvoordelen snap ik niet zo. Op de houderschapsbelasting
kun je een paar honderd euro/jaar besparen bij een 25+ jaar oud exemplaar.
Of bedoel je de bijtelling voor privé rijden in een 15+ jaar oud exemplaar als
auto van de zaak? (Nl. % over de economische waarde ipv over de catalogusprijs).
Dan heb je het eerder over een 964 ombouw naar 993.


Gevoel voor humor....Een gereviseerd exemplaar zonder tuning kost makkelijk 20.000e.Hier is veel werk in gestoken en is geen hedendaags exemplaar!!

Zou heel graag een nieuwer exemplaar 911 willen hebben,maar los van de voordelen belastingvrij rijden en een oldtimerverzekering moet het voor mijzelf ook fiscaal haalbaar zijn.Denk dat ik eens in duitsland ga kijken voor een mooi exemplaar,daar is meer aanbod en krijg je voor NL prijzen toch echt ene met een turboblok erin en geen half werk ombouwprojecten.

Bedankt voor je toevoeging


12 dec 2007 9:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
klopt mike was een polar zilver 1971
volgens mij zonder blokje , nog zitten zoeken gistenavond maar niet gevonden
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


12 dec 2007 10:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht ik heb er 1 ,een 993 /supermooi /origineel cabrio
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZKBQBCJ4
klikop link hierboven ,en scroll naar beneden,daar staan 3 fotos van deze prachtige 993, op 3.0 ltr model gebaseerd(origineel cabrio)is van 2/1983.
Zeer mooie auto, maar die wrangler inruilen is natuurlijk onmogelijk en de prijs lijkt mij erg hoos, deze unieke 911 kan gekocht worden voor 19911 euro kontant.
Ik ken er 3 in Nl, en dit is absoluut de meest bijzondere, vanwege voorspoioiler en cabriolet, die bij kessel is een puinhoop, die in leeuwarden is mooi ,maar is niet belastingvrij,en er staat ergens nog een cabrio, maar die is niet belastingvrij, en kost 26500 euro!!

Maarja als men al 20000 euro voor een wrangler wil dan is het mischien niet te duur.


12 dec 2007 13:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: ik heb er 1 ,een 993 /supermooi /origineel cabrio
petquesha schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZKBQBCJ4
klikop link hierboven ,en scroll naar beneden,daar staan 3 fotos van deze prachtige 993, op 3.0 ltr model gebaseerd(origineel cabrio)is van 2/1983.
Zeer mooie auto, maar die wrangler inruilen is natuurlijk onmogelijk en de prijs lijkt mij erg hoos, deze unieke 911 kan gekocht worden voor 19911 euro kontant.
Ik ken er 3 in Nl, en dit is absoluut de meest bijzondere, vanwege voorspoioiler en cabriolet, die bij kessel is een puinhoop, die in leeuwarden is mooi ,maar is niet belastingvrij,en er staat ergens nog een cabrio, maar die is niet belastingvrij, en kost 26500 euro!!

Maarja als men al 20000 euro voor een wrangler wil dan is het mischien niet te duur.


Thx,staan idd een aantal mooie tussen,maar qua prijs/kwaliteit verhouding denk ik dat ik beter in duitsland op zoek kan gaan.

Heb er al ene op het oog.
http://www.mobile.de/SIDqw-3GBAV8gzuFx. ... 286473890&

Voor de wrangler had ik vorig jaar al een koper maar heb het bod van 17.500e destijds afgeslagen.Nu mag ie nog voor wat minder weg.


12 dec 2007 13:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht 
Hier trouwens nog een pic van mn wrangler om het beeld wat completer te maken.(hardtop/hele deuren)

Afbeelding

Weet dat ik voor deze auto op het verkeerde forum zit,maar amerikanen hebben toch (net als duitsers) een speciaal plekje in mn hart.Ging vroeger als kind elke 2wkn mee met mn oom,die was monteur van een stockcarcourreur genaamd Leon Cox,van een behoorlijk getunede V8 krijg ik gewoon kippevel!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=dkrgyfjJg3s


12 dec 2007 15:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Maar waarom wil je dan een omgebouwde? Waarom neem je dan niet een prachtige klassieker :lol:


12 dec 2007 15:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
:salut: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4805953

Geen 993, maar een conversie van een 3.2 naar een 964


13 dec 2007 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Targa 1996 zwart/zwart
Bericht 911 1973 targa in 993 look op Ebay.be
Is dit iets: http://cgi.benl.ebay.be/porsche-911-tar ... dZViewItem


18 dec 2007 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Mmm, ik zie er een 964&993 in, weet niet wat voor creatie dit is.....


18 dec 2007 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht Re: Lach me een ongeluk
GTRage schreef:
PaulusdB schreef:
Welkom, GTRage.

Je gevoel voor humor is OK, imho. "verkoopprijs van 19.500e (zomerprijs)"

Je 'behoorlijke' belastingvoordelen snap ik niet zo. Op de houderschapsbelasting
kun je een paar honderd euro/jaar besparen bij een 25+ jaar oud exemplaar.
Of bedoel je de bijtelling voor privé rijden in een 15+ jaar oud exemplaar als
auto van de zaak? (Nl. % over de economische waarde ipv over de catalogusprijs).
Dan heb je het eerder over een 964 ombouw naar 993.


Gevoel voor humor....Een gereviseerd exemplaar zonder tuning kost makkelijk 20.000e.Hier is veel werk in gestoken en is geen hedendaags exemplaar!!

Zou heel graag een nieuwer exemplaar 911 willen hebben,maar los van de voordelen belastingvrij rijden en een oldtimerverzekering moet het voor mijzelf ook fiscaal haalbaar zijn.Denk dat ik eens in duitsland ga kijken voor een mooi exemplaar,daar is meer aanbod en krijg je voor NL prijzen toch echt ene met een turboblok erin en geen half werk ombouwprojecten.

Bedankt voor je toevoeging


Ik denk dat met het gevoel voor humor, de toevoeging ZOMERPRIJS bedoeld wordt, terwijl het vriest :)


18 dec 2007 15:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Geen oldtimer wel een mooie auto:

http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/7475019/Porche_911_964_ombouw_993_turbo_look.html


24 dec 2007 12:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
mooie ombouw zo op de pics sjonde datze nou net niet ff die ruitenwissers mee hebben genomen met ombouwen:

Afbeelding
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


24 dec 2007 12:57
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.