Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

17 jun 2008 21:54

patrick911 schreef: Mijn reactie over de kleur was ook voornamelijk reactie-uitlokkend bedoeld hoor. Jouw geld, jouw keuze. Veel succes met je zoektocht. :!:


Is wel gelukt, zou ik zo zeggen....burgundy-red code: 6808 B...Afbeelding

18 jun 2008 0:54

:lol:

Maar dat wisten we al. :wink:
SWB in die kleur met softwindow blijft een super-combo!

28 jun 2008 16:51

Ik heb de rode 911 bij Witmer en Odijk van buiten bekeken en vond hem zeer goede eerste indruk maken. In de zoektocht naar een goede is de kleur belangrijk, maar zou bij mij na de kwaliteit komen.

Ik zou gaan kijken :)

02 jul 2008 22:33

ik vind de klassieke 911 i alle kleuren schitterend persoonlijk (wie weet later, als ik groot ben... :wink: ).
Gezien reacties als 'bij die 35.000,- indicatie begínt het pas voor een aardige klassieke 911', betekent dat dan dat exemplaren zoals die bij W&O of de diverse aanbiedingen bij Erpa ondermaats zijn / sowieso veel werk hebben / te veel KMs hebben (1 912 bij Erpa heeft zelfs 265k in mijlen :shock: , zag ik zojuist, maar dat terzijde), of zijn drgelijke prijzen (35-60K) vooral voor de nagenoeg concoursstaat exemplaren?

03 jul 2008 0:44

voor 35k mag je een (hele) goede T verwachten, voor 60 een (hele) goede S. Concours-exemplaren zijn nog veeel duurder... Wil niet zeggen dat goedkopere wagens bij W&O of Erpa per definitie niet goed zijn. 't Is een rare markt waar rare bedragen worden gevraagd (en betaald). Ik heb er mijn auto ook gekocht voor relatief weinig (ook toen, 2 1/2 jaar geleden). Is veel geld bij gekomen aan reparaties, verbeteringen etc, maar hij was zeker niet 'slecht' toen ik 'm kocht. Misschien moet je wat dat betreft een beetje geluk hebben en ik denk dat ik dat heb gehad. Mocht je ooit iets willen aanschaffen, een AKK doen, maar dat wist je waarschijnlijk al ;-) Ik denk trouwens ook dat ik 'm net op tijd heb gekocht want als ik soms de prijzen lees die ze nu vragen...

03 jul 2008 12:35

ingo schreef:... Wil niet zeggen dat goedkopere wagens bij W&O of Erpa per definitie niet goed zijn....


en

ingo schreef:... Ik heb er mijn auto ook gekocht voor relatief weinig (ook toen, 2 1/2 jaar geleden). Is veel geld bij gekomen aan reparaties, verbeteringen etc, maar hij was zeker niet 'slecht' toen ik 'm kocht. ....


:?:

Dus weer een voorbeeld van een 'zeker niet slechte' wagen waar nog een wagen vol geld bij moest...

(noem eens wat bedragen...)

03 jul 2008 12:50

mijn totale restauratie bedroeg 45 k voor een 2,2 targa

echter van de week ging de diode in de dynamo kapot, enige wat ik destijds niet had gereviseerd

03 jul 2008 17:38

912 schreef:...Dus weer een voorbeeld van een 'zeker niet slechte' wagen waar nog een wagen vol geld bij moest...

(noem eens wat bedragen...)


Denk dat er in het eerste jaar bijna 10k in is gegaan. Allemaal relatief kleine dingetjes (op een kapotte versnellingsbak (synchroringen vervangen) en upgrade kettingspanners-gebeuren na).

Tweede jaar nog meer kwijt geweest, maar dat kwam ook door een aanrijdingetje (9k schade) waarbij ik zelf ook een heleboel heb vervangen/veranderd. SSI's, replica Recaro's, rubbers, achterruit (verwarming was stuk), zijruit (was gekrast) en nog wat kleine dingetjes.

Derde jaar (dit jaar dus) nog helemaal niets :D 8)
Het enige wat nog upgradable is: onderstel, voorbumper (zit deukje in) en Fuchs laten opknappen.

Maar een totale restauratie is inderdaad nog veeeele malen duurder.

03 jul 2008 21:01

VSOC (redelijk prijzige) wagen in 2004, nu dus 4 jaar in mijn bezit alleen de jaarlijkse onderhoudsbeurten van 500 tot 1000 euro met rond de 5K kms per jaar.
Is een ongerestaureerde (en wil ik ook zo houden) met dus (gelukkig) gebruikerssporen ook wat betreft rubbers en lak (hopelijk blijft deze nog een "tijdje zitten") .... :wink: :wink: :wink:

04 jul 2008 7:49

Hoeveel geld je jaarlijks kwijt bent hangt ook voor een groot deel af van de eigenaar zelf. De één vindt het al goed als de wagen rijdt en zal het pluimpje rook, krakende bak, roestpuntjes, kapotte rubbers en andere 'gebruiksporen' geen probleem vinden, reparatie vindt pas plaats wanneer het echt stuk is. Anderen (zoals ik) zitten daar anders in, en ja, dan kunnen de kosten (erg) oplopen, het zij zo, heb ik geen probleem mee.

04 jul 2008 11:23

Peter 993 schreef:Anderen (zoals ik) zitten daar anders in, en ja, dan kunnen de kosten (erg) oplopen, het zij zo, heb ik geen probleem mee.


Met het "Pebble-Beach/tandenborstel" gehalte, dan kunnen de kosten nog hoger oplopen....maar leuk zoals Ferdinand Porsche eens zei tijdens een bezoek aan Pebble beach"......very nice but we made Porsches to drive with...." :wink: :wink: :wink:

04 jul 2008 11:30

Targa911S1967 schreef:......very nice but we made Porsches to drive with...." :wink: :wink: :wink:


Helemaal mee eens. En dat plezier is net zo groot in een P waar een paar krasjes, een roestplekje of een verdroogde deurrubber op zit dan in eentje waar dat allemaal is vernieuwd/opgeknapt.

Conclusie: er zijn best klassieke Porsches te vinden die nog 'betaalbaar' zijn en uiteindelijk komen aan elke Porsche wel wat kosten. Hoe je daar mee omgaat, beslis je zelf. Doe je alleen het hoogst nodige of ga je voor elk rammeltje naar de garage...

04 jul 2008 11:49

ver boven de 200 schreef:Ik heb de rode 911 bij Witmer en Odijk van buiten bekeken en vond hem zeer goede eerste indruk maken (...)


Ik begrijp dus ook niet waarom een op het oog goede 'E' voor dat bedrag meer dan 4 weken kan blijven staan. Afbeelding
Ben eens benieuwd wat er mee is... of is het toch gewoon echt het koopje van de week?

08 jul 2008 18:36

Mooi rood is toch ook niet lelijk? Als je naar VSOC of W&O gaat, ik zit er nagenoeg precies tussen in! W&O hebben trouwens meer de handels exemplaren uit Zwitserland en Italië en die van VSOC meer uit NL collecties of van de wat meer serieuze eigenaren. Een collega van me heeft bij VSOC een late 3.2T gekocht met veel KM-ers maar is een nette en tot op heden ook goede P gebleken. Ik heb mijn 2.2S bij ERPA gekocht en altijd tevreden over geweest. Paul doet ook zelf onderhoud en dat zal bij VSOC helemaal niet gaan [besteed alles uit] en W&O hebben wel Garage Daytona als uitvalshoek maar zit niet bij de prijs [en locatie] inbegrepen. Beide heren hebben trouwens best wel goede kijk op dit soort auto's en profiteren als bedrijf van de marktsituatie, kun je ze ook niet kwalijk nemen toch! Uiteindelijk zijn de prijzen niet enkel bij hun hoog maar overal, zo ook voor die van mij! Bye ...

26 jul 2008 17:09

kijk eens naar deze.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=19436

groet alex......
Plaats een reactie