Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

Re: 964 C2 of C4

10 okt 2011 22:55

Klinkt als een topgarage :mrgreen: En zoals Horn al aangeeft: word niet verliefd. Als goed kopen, als niet goed gewoon weglopen. 964's genoeg te koop.

Re: 964 C2 of C4

11 okt 2011 7:50

Snel gevonden! Het is inderdaad de 964 in Wijchen. Afgelopen zaterdagavond op o.a. Marktplaats gezet door de verkoper. Ik had ook al het een en ander gevonden over die garage maar waar zijn er geen ontevreden klanten die makkelijk hun al dan niet terechte commentaar op internet zetten?

Ik heb alle documentatie doorgenomen en dat ziet er goed en sluitend uit. Tevens zit er een NAP bij. Minpunten zijn: roest onder de voorruit wat verwijderd moet worden, roest onderaan de koplampringen, after market xenon (verwijderen of niet?) en brandend airbaglampje (dit wordt nog gerepareerd als de auto grote beurt krijgt).

De akk moet wat mij betreft verder duidelijkheid geven.

Re: 964 C2 of C4

11 okt 2011 7:57

MPB schreef:maar waar zijn er geen ontevreden klanten die makkelijk hun al dan niet terechte commentaar op internet zetten?

absoluut, vandaar ook
dat ik daarover eerder schreef:zegt uiteraard niet alles - maar wees wel voorzichtig en laat een goede AKK doen


Brandend airbaglampje... let op dat ze als reparatie niet gewoon het lampje eruit draaien... erg simpel bij een 964 en je zal de eerste niet zijn die later constateert dat een zwikkie waarschuwingslampjes zijn verwijderd uit hun fitting... :idea: dus voor het wegrijden even contact op en checken of alle lampjes die het moeten doen, het ook echt doen! Ergens hier op dit forum staan plaatjes van alle lampjes die moeten branden als je het contact aan zet. Zit ook in the Enthusiast Companion over de 964 van Adrian Streather, maar dat kan ik niet voor je checken want mijn boek ligt bij De Fiscalist :cheesy:

Re: 964 C2 of C4

11 okt 2011 9:13

Brandend airbaglampje... let op dat ze als reparatie niet gewoon het lampje eruit draaien... erg simpel bij een 964 en je zal de eerste niet zijn die later constateert dat een zwikkie waarschuwingslampjes zijn verwijderd uit hun fitting... dus voor het wegrijden even contact op en checken of alle lampjes die het moeten doen, het ook echt doen! Ergens hier op dit forum staan plaatjes van alle lampjes die moeten branden als je het contact aan zet. Zit ook in the Enthusiast Companion over de 964 van Adrian Streather, maar dat kan ik niet voor je checken want mijn boek ligt bij De Fiscalist


Helaas is deze test niet afdoende Harald, al meegemaakt dat lampjes voeding kregen van een ander lampje (doorgelust) zodat de storing niet zichtbaar was. Gewoon uit laten lezen bij P-specialist!

Re: 964 C2 of C4

11 okt 2011 9:19

Hette schreef:Helaas is deze test niet afdoende Harald, al meegemaakt dat lampjes voeding kregen van een ander lampje (doorgelust) zodat de storing niet zichtbaar was.

:shock: :shock: holy f*ck. boeven zijn het. Dank voor de aanvulling, zoiets had ik nog nooit gehoord...

Dan moet je dus extra voorzichtig zijn. Stel: uit de AKK komen dergelijke punten, afgesproken wordt dat de verkoper dit oplost bij aflevering. Jij haalt je nieuwe auto op en het lampje brandt wel op contact en niet meer als je start. Wie gaat er dan nog een keer met zijn auto langs de specialist? Ik zou daar dus nooit aan denken. AKK gedaan, afspraken gemaakt, die worden 'kennelijk' nagekomen. En maanden later (of erger nog: als je die airbag nodig hebt of als je zelf je auto weer verkoopt) komt het uit... :evil: Wellicht onderhandelen dat je de punten van de AKK zelf laat oplossen door een specialist van jouw keuze? Zal wel moeilijk zijn bij een handelaar/verkopende porschespecialist.

Re: 964 C2 of C4

11 okt 2011 9:24

Doet mij denken aan een onderzoek van enige jaren geleden.
Bij 50 % van de garagebedrijven werd de klant in meerdere of mindere mate belazerd :evil:

Re: 964 C2 of C4

11 okt 2011 9:39

Ik zou ook niet zo snel met de verkoper afspreken dat hij gebreken verhelpt, dat zal altijd op de goedkoopste manier gaan ipv de juiste manier die je graag wilt hebben.

Beter is het om de gebreken te verrekenen in de prijs. Nadeel is dat je er dan achteraf niet meer over kunt komen bij verkoper, je wist het immers en hebt de auto toch gekocht.

@Horn: je boek doet het nog goed bij me,... heb er afgelopen week nog ingekeken om wat optiecodes na te zoeken en productieaantallen. Het viel mij op dat je niet meer zo eenvoudig de opties en uitvoering kunt checken bij autoatlanta.com :(

Re: 964 C2 of C4

11 okt 2011 10:29

horn schreef:
Hette schreef:Helaas is deze test niet afdoende Harald, al meegemaakt dat lampjes voeding kregen van een ander lampje (doorgelust) zodat de storing niet zichtbaar was.

:shock: :shock: holy f*ck. boeven zijn het. Dank voor de aanvulling, zoiets had ik nog nooit gehoord....


Sta er ook van te kijken :shock:

.. maar had het zelf kunnen bedenken :twisted: :wink:

... en dan ook nog (met in het achterhoofd) het verhaal van de verborgen schakelaartjes om de Km-teller uit te schakelen :|

MI een AKK uit de buurt/het zicht van de verkoper en (toch) even stiekem een van de klokken uit dashboard trekken om te kijken hoe het er daarachter uit ziet :popcorn:

Re: 964 C2 of C4

11 okt 2011 11:04

Olaf schreef:
... en dan ook nog (met in het achterhoofd) het verhaal van de verborgen schakelaartjes om de Km-teller uit te schakelen :|


Dat verhaal heb ik ook wel eens gehoord ja. Goed voor je km stand :evil:

Re: 964 C2 of C4

11 okt 2011 20:15

Wel een beetje positief blijven mannen. Volgens mij is de Porsche wereld te klein om echt klanten te belazeren.

Re: 964 C2 of C4

11 okt 2011 20:49

Of de wereld te klein is weet ik niet, maar ik weet wel dat je ook niet gelijk paranoia moet worden. Dus goede akk en goede afspraken.

Re: 964 C2 of C4

11 okt 2011 22:03

MPB schreef:Volgens mij is de Porsche wereld te klein om echt klanten te belazeren.

:silent: :silent: van de 18000 Porscherijders in NL komen er 500 hier. Wie gaat het die andere 17500 vertellen? :scratch: Ik heb inmiddels meerdere verhalen gehoord en zelf meegemaakt om in ieder geval zelf heel anders over te denken. Maar dat is ook maar een mening.

Re: 964 C2 of C4

15 okt 2011 0:52

Ziet er goed uit, mooie kleur ook :wink:

Re: 964 C2 of C4

15 okt 2011 12:13

Olaf schreef:MI een AKK uit de buurt/het zicht van de verkoper en (toch) even stiekem een van de klokken uit dashboard trekken om te kijken hoe het er daarachter uit ziet :popcorn:


+1 al de tellers zijn ook achter op met een productie datum (maand/jaar) gestampt :idea:

Olaf schreef:Je kan je lokale specialist ook 'n dagje mee uit nemen :wink:


idd, dat deed ik, Speedservice te Born (limburg) heeft mijn auto bij Beek autoracing te Den haag gekeurd, het kost iets meer maar je krijgt wel piece of mind :wink:

Re: 964 C2 of C4

16 okt 2011 9:28

Ik kan me de trotse eigenaar noemen van de 964! Uit de aankoopkeuring bij Motron zijn een aantal punten gekomen welke netjes worden opgelost. Daarnaast krijgt de 911 meteen een grote beurt. Zoals het er nu uit ziet kan ik hem zaterdag ophalen :)

Wat kwam er uit de akk (en wordt vervangen):

- Kunststof deel onder spoiler gescheurd
- Achteruitrijlampen blijven branden als die in z'n vrij staat
- Airbag lampje brandt: bij uitlezen geen fout gevonden, wordt geprobeerd te resetten
- Ventilator oliepomp doet het niet bleek tijdens uitlezen; kan of zekering zijn of motortje van de ventilator
- Tijdens proefrit hoorden we een hele harde knal als we over drempel gingen; de ophanging van de versnellingsbak was los
- Bekende roest onder de voorruit en onderaan koplampringen
- Scheurtje linker achterlichtunit

Verder zijn de schokdempers matig (was toch van plan deze op termijn te vervangen door verlagingsset van Bilstein/H&R).

Wat ik nog wel meteen laat doen:

- Originele gele knipperlichten voor laten plaatsen
- Heb Porsche Classic Radio gekocht en deze inbouwen

Ruim 2,5 uur bij Motron aanwezig geweest tijdens de akk. Erg leerzaam en leuk.

Zodra ik hem heb opgehaald en even goed gewassen zal ik wat foto's maken en plaatsen.

Re: 964 C2 of C4

16 okt 2011 9:38

Gefeliciteerd. :cheers:

Re: 964 C2 of C4

16 okt 2011 10:13

gefeliciteerd. geniet ervan.

Re: 964 C2 of C4

16 okt 2011 10:24

Mooi man, maak maar gauw een paar foto's.

Re: 964 C2 of C4

16 okt 2011 11:35

Ik kan me de trotse eigenaar noemen van de 964!
:ba:

Re: 964 C2 of C4

16 okt 2011 17:36

Van harte :thumleft: heb zelf gister en vandaag met de 964 een stukje gereden maar dat is echt genieten ten TOP :thumleft:

Re: 964 C2 of C4

16 okt 2011 18:26

Super dat je een 964 gevonden hebt naar je zin :cheers:

Re: 964 C2 of C4

18 okt 2011 0:12

Gefeliciteerd en hoor graag hoe de classic radio gaat bevallen of niet :-)

Re: 964 C2 of C4

18 okt 2011 7:28

Dank voor de felicitaties.

Ik zal de bevindingen ten aanzien van de Porsche Classic Radio hier zeker ook delen.

Twijfel nog sterk of ik toch niet meteen de auto laat verlagen. Kwam op het forum de aanbieding tegen van Carnewal. Iemand hier ervaring mee?

Re: 964 C2 of C4

23 okt 2011 21:23

Afgelopen zaterdag was het dan zover. ´s Ochtends op tijd weg gereden naar Wijchen om de 964 op te halen. Rond 9:00 kwamen we aan en de Porsche stond al buiten op ons te wachten.

Snel alle administratie gedaan en toen naar de Porsche. Rondje erom heen gelopen. De gele knipperlichten staan goed. Gestart en toen terug gereden naar huis. Onderweg druk geweest met alle knopjes testen en de juiste zitpositie opzoeken. En natuurlijk genieten van het heerlijke geluidje en goede weggedrag.

Meteen even langs m'n cardetailer (A1 Carcleaning) gereden zodat hij kan beoordelen wat er moet gebeuren. Zodra de parafaan is gerepareerd neemt hij de 964 onder handen.

Vandaag ook lekker stuk gereden en onderweg wat foto's gemaakt. Tot nu toe bevalt de 964 erg goed. Rijdt totaal anders dan de Porsches die ik gewend was (912's met 90 pk) maar ook mijn A4 (275 pk).
Bijlagen
DSC02442.JPG
DSC02442.JPG (73.16 KiB) 2766 keer bekeken

Re: 964 C2 of C4

23 okt 2011 21:39

ziet er goed uit, Marc Paul.
Kom 'm wel een keer bekijken.
Groeten
Plaats een reactie