Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

Re: 964 C2 coupé

06 jun 2012 9:19

gaat enkel om de veren, niet de dempers.
Ik wil hem ook niet RS laag, gewoon een normale hoogte zoals een SC of een 3.2 (en ik dacht ook dat de na-92 964 al wat lager staat ? )
Nu is het bijna een SUV :wink:
Vraag me dus af of ze het uberhaupt gaan zien

Re: 964 C2 coupé

06 jun 2012 10:37

Van harte! Mooie aankoop. En D'Ieteren heeft toch wel een hele rare positie als het gaat om het invoeren van 2e hands Porsches in Belgie...

Re: 964 C2 coupé

06 jun 2012 10:40

testdriver schreef:Toch maar opletten met die H&R veren er nu al onder te plaatsen... je moet de auto nog invoeren in België en bij de aanvraag voor een gelijkvormigheidsattest gaat men hier over vallen... Bij aanvraag via d'Ieteren gaan ze sowieso weigeren een attest te geven. Bij procedure via de keuring kan het lukken maar dan als alleenstaand geval en dat duurt waarschijnlijk enkele maanden, of de procedure moet tegenwoordig sneller lukken...

Het enige dat snel gaat in België is nieuwe belastingen uitvinden en innen.
Doe maar héél standaard voor de invoerprocedure want het zou je anders heel zuur kunnen opbreken.

Re: 964 C2 coupé

06 jun 2012 10:46

ik had mijn 968 CS omgebouwd naar M030 remmen (klauwen en schijven) en stabis, denk jij dat iemand van de keuring dat ooit opgemerkt heeft.....niet dus.

Re: 964 C2 coupé : gevonden

16 jun 2012 10:55

even updaten

Met de keuring gebeld en een homologatieprocedure kan tot 3 maanden duren. Ik heb die miserie al 1x gehad met de 968 (uit Frankrijk) maar dacht toen dat het zo lang duurde omdat het een ongevalwagen was en de grijze kaart vervangen was door een nieuw document waar ze hier in Belgie dan weer lastig over deden, maar blijkbaar is die periode "standaard".
Zie ik niet zitten, dus eens met Dieteren gebeld (porsche invoerder), de Belgsiceh PON zeg maar) : als de wagen volledig oriigneel is, kan ik met de auto langskomen en heb ik dezelfde dag nog het gelijkvormigheidsattest : OEF. Dus maar naar Speedservice gebeld en de nieuwe (verlaagde) veren on hold gezet :wink:
Maandag ga ik de auto terughalen, dinsdagmorgen afspraak bij Dieteren in Brussel, na de middag naar de keuring en dan kan ik het kenteken aanvragen.
Daar nog een nieuwe struikelblok : sinds kort hebben wij hier nieuwe kentekenplaten met 7 tekens ipv 6 en is er blijkbaar een nieuw software systeem dat niet werkt. In plaats van een kenteken op een paar dagen te ontvangen, zoals vroeger, kan het nu tot 6 weken duren......niks aan te doen. Ook niet door rechtsreeks naar een afgiftekantoor te gaan.....Weer typisch Belgisch. Ik mocht zelfs het kenteken van de 968 niet houden, alle oude platen moeten vervangen worden door de nieuwe platen met 7 tekens.

Dat is in NL toch allemaal eenvoudiger geregeld ondervind ik nu : ik heb de auto vorige week uitgeschreven bij de RDW, was op 10 minuten geregeld. Ik krijg daar een exportkenteken dat 14 dagen geldig is en mag dus met de auto rijden, mits ik een verzekering regel. Ik bel naar mijn makelaar waar ik al ruim 20 jaar klant ben : die horen het in Keulen donderen en zelfs op de maatschappij weten ze niet hoe ze dit moeten aanpakken. Dan maar via Google een Nederlandse verzekering opgezocht. Dat is dan Europa.......
Maar wel een supersysteem dus, dat exportkenteken, want ik heb een geldig kenteken en een verzekering die 2 weken geldig is en waarmee ik dus naar Dieteren kan rijden en naar de keuring kan rijden, zonder ergens handelaarsplaten te moeten "lenen" of de auto op een trailer te vervoeren. Dat lukt me zelfs niet met een twedehandsauto die ik in Belgie koop.

Enige spijtige is dat als ik het eerder had geweten, ik de auto vorige week al naar huis had gehaald ipv hem achter te laten bij Speedservice. maar ja, da's mijn eigen fout door me niet tijdig te informeren. En dan moet de auto woensdag terug naar Speedservice, want is de laatste dag dat het exportkenteken geldig is.

En nu maar hopen dat de procedure bij Dieteren vlot verloopt, of ik heb alsnog een probleem :? .

Re: 964 C2 coupé : gevonden

20 jun 2012 7:54

Gefeliciteerd Kristof. Ik volg je bevindingen met meer dan gemiddelde interesse :).

Re: 964 C2 coupé : gevonden

21 jun 2012 13:05

Kleine vertraging opgelopen : dinsdag file richting Brussel, ik had anderhalf uur ingecalculeerd voor een rit die normaal 45 minuten duurt, maar alsnog niet op tijd bij Dieteren geraakt voor mijn afspraak om 9.30u. Dus gisterenmiddag terug geweest en gelijkvormigheidsattest in orde. Vandaag keuring gedaan zonder problemen. Kenteken kan aangevraagd worden, morgen naar de DIV om papieren persoonlijk aan het loket af te geven, zou de procedure wat versnellen tov versturen met de post. We zullen zien. Ik kan nog tot 2 juli met de NL platen rijden, daarna aftellen en elke dag vol ongeduld naar de postbode uitkijken.
Sinds maandagmiddag al zo'n 500km met de 964 gereden : :cheesy: :thumleft:
Alleen al het motorgeluid en het koppel maken er toch een totaal andere rij-ervaring van dan de 968. Voor mij absoluut een zeer aangename terugkeer naar de 911.

Re: 964 C2 coupé : gevonden

21 jun 2012 13:06

Gefeliciteerd Kristof. Ik volg je bevindingen met meer dan gemiddelde interesse .


i kzag al in het 968 uithoekje dat je de jouwe verkoopt, dus ik vermoed iets..... :wink:

Re: 964 C2 coupé : gevonden

28 jun 2012 15:34

vandaag kentekenplaat ontvangen :ba: ! Toch nog vlot gelopen !

hierbij de beloofde betere fotos (met Nederlands exportkenteken)

Begin meer en meer de design-90 velgen te appreciêren. Geeft toch een mooie ingetogen meer "retro" look aan de auto.
Cup velgen liggen wel klaar, dit weekend toch maar eens monteren. Denk dat ik de design 90 velgen ga gebruiken voor winterbanden.
Volgende woensdag ga ik naar Speedservice om hem te verlagen, nu is het bijna een Cayenne :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Re: 964 C2 coupé : gevonden

28 jun 2012 15:59

Gefeli, geniet er maar van :drive:
Persoonlijk ben ik een liefhebber van cups, maar een extra set velgen voor winterbanden is nooit weg natuurlijk.

Re: 964 C2 coupé : gevonden

28 jun 2012 20:47

Gefeliciteerd met de 964!

Hoe ga je hem laten verlagen?

Re: 964 C2 coupé : gevonden

28 jun 2012 20:57

gefeliciteerd, mooie kar! ik begreep dat verlagen in Belgie nog niet zo evident is mbt de jaarlijkse keuring? krijg je daar geen problemen mee?

Re: 964 C2 coupé : gevonden

28 jun 2012 21:22

Als hij niet te laag is, kan het, mits attest fabrikant dat de veren conform zijn (eigenlijk een TUV attest). Een te laag is dan minder dan 11cm bodemvrijheid, maar zelfs een RS is niet zo laag.
Bedoeling is er H&R veren op te zetten en die hebben zo'n attest.

Re: 964 C2 coupé : gevonden

29 jun 2012 6:12

Ziet er goed uit :thumleft:
Maar i.d.d. wat lager kan geen kwaad. Veel plezier ermee.

Re: 964 C2 coupé : gevonden

01 jul 2012 14:29

Mooie wagen zo'n 964 :thumleft: ga je straks nog veel plezier van hebben... zit er al een cup-pijp onder?

Re: 964 C2 coupé : gevonden

02 jul 2012 8:07

Geen cup uitlaat en zal er ook niet onder komen.
Heb er geen behoefte aan dat ze mij van een kilometer ver al horen aankomen, is best zo als het is :wink:
Plaats een reactie