25 sep 2013 18:30
25 sep 2013 21:24
remkocabrio schreef:Hi, Harm Bos heeft inderdaad ook veel 356 replica's staan. Hij is/werkt samen met: http://www.lammertinkclassics.nl/
Harm is Porsche liefhebber en handelaar en verdient gewoon leuk aan die replica's, vandaar. Dat geldt overigens ook voor de 911jes die hij importeert en verkoopt. Wat is wel altijd apart vind, is dat de auto's geen kenteken hebben maar volgens hem wel met klein beetje werk door de keuring heen komt. Wellicht kun je kenteken erbij onderhandelen als het toch maar kleinigheden zijn? Mijn ervaring leert dat rubbers, schokdempers etc defect/uitgedroogt zijn en dus moet je eerst nog 3k investeren alvorens je op kenteken kunt zetten. Ondanks je ruime ervaring dus toch ff goed opletten, want prijs blijft vrij fors vind ik
25 sep 2013 21:31
25 sep 2013 21:34
25 sep 2013 21:34
25 sep 2013 21:44
25 sep 2013 22:45
25 sep 2013 22:49
25 sep 2013 22:51
25 sep 2013 23:58
DutchBuild schreef:Het gaat wel om het plaatje wat in de kofferbak hoort te zitten, want dat is geen origineel plaatje wat je op de foto zien kan![]()
Ze zijn nog nieuw te koop en dat gaat wel goed komen. Zo had ie moeten zijn:
http://www.motoringinvestments.com/images/YC101/d/did.JPG
Deze zijn te koop:
http://i.ebayimg.com/t/Porsche-356-A-B-Typenschild-NEU-TOP-/01/!Bn3TTcg!Wk~$(KGrHqUOKkUEu!b9RyZMBLlPB0Jwlw~~_12.JPG
26 sep 2013 8:40
DutchBuild schreef:Joost73 schreef:Autoretro al gebeld? die zien er beter uit dan die grijze en zijn goedkoper.
Zij hebben momenteel maar 1 Porsche op de site te koop staan en is ook niet echt netjes, of ik moet de verkeerde site hebben gezien.
26 sep 2013 9:23
26 sep 2013 9:39
26 sep 2013 13:16
27 sep 2013 1:29
27 sep 2013 8:00
27 sep 2013 9:30
27 sep 2013 11:16
felix bahama 912 schreef:Moeten we dat eigenlijk niet omdopen naar klassiek 911/912 forum? Er zijn tegenwoordig meer 6 cilinder rijders dan 4 cilinder rijders actief.
Misschien een ideetje voor Barwaut.
27 sep 2013 11:16
felix bahama 912 schreef:Moeten we dat eigenlijk niet omdopen naar klassiek 911/912 forum? Er zijn tegenwoordig meer 6 cilinder rijders dan 4 cilinder rijders actief.
27 sep 2013 11:19
912 schreef:felix bahama 912 schreef:Moeten we dat eigenlijk niet omdopen naar klassiek 911/912 forum? Er zijn tegenwoordig meer 6 cilinder rijders dan 4 cilinder rijders actief.
Ha ha, ja dan kunnen we er ook direct een club van maken: de klassieke 911 en 912 club.... O nee....
27 sep 2013 13:28
27 sep 2013 15:24
27 sep 2013 21:34
piewie schreef:kijk ook maar eens naar dit lijntje
dat is een amerikaan waar ik mee bezig ben die perfect in de lak stond.
en eerste instantie ook nog niet zo slecht leek
het is niet te hopen dat je de zelfde problemen tegen komt.
maar deze was ook maar 10k
viewtopic.php?f=33&t=35997
27 sep 2013 21:44
DutchBuild schreef:piewie schreef:kijk ook maar eens naar dit lijntje
dat is een amerikaan waar ik mee bezig ben die perfect in de lak stond.
en eerste instantie ook nog niet zo slecht leek
het is niet te hopen dat je de zelfde problemen tegen komt.
maar deze was ook maar 10k
viewtopic.php?f=33&t=35997
Zo dat is de moeite idd. Vers overgespoten en een lage prijs is al verdacht natuurlijk. Een goede spuitbeurt kost mij tegenwoordig al zo'n 3500 voor alleen de buitenkant. Als een handelaar er 1 laat overspuiten om hem beter te kunnen verkopen is dat al verdacht omdat een goede spuitbeurt meestal niet loont. Zo weet ik dat ze in Brummen bij de Gallery ook auto's zoals Porsches en massarati's in een andere kleur hebben laten spuiten om hem beter te kunnen verkopen. Ook Een plamuurbak van een Porsche werd daar even iets opgelapt. Je zou maar zo'n auto kopen zeg![]()
Ik wist dat het zo erg kon zijn (zelfs met een US want niet overal in de US hebben ze het zelfde klimaat) en wilde het risico verminderen door een nog niet gerestaureerd exemplaar te kopen zodat er niet veel te verbergen is.
De delen zoals de bodem, binnen in de kofferbak, motorruimte en binnen-wielkuipen zijn nog origineel en de buitenzijde is een keer overgespoten, maar meer dan 5 jaar geleden zodat ook hier de plekjes weer zichtbaar zijn. Ik weet dat ik de linker voordeur moet gaan vervangen en de rest is erg netjes. De kofferruimte is in shuts gespoten en is zwart. De kofferruimte is in kleur, maar ze hebben daar een stukje schoon-gestraald en bijgewerkt met verf en is goed zichtbaar, maar is nooit aan gelast. Ik wil dan ook het frontje compleet vervangen en niks repareren. Graag wil ik de benzine-vuldop in de motorkap maken, maar dat betekent dat ik of een nieuw dicht scherm moet kopen, het gat dicht lassen of het klepje laten zitten zodat het in de toekomst misschien ooit weer makkelijk naar origineel te herstellen is.
Ik heb er onder gelegen met een goede lamp en kon zo niks geks vinden. Ook let ik altijd goed op de reactie van de verkoper als ik een lamp aan doe en er onder kruip enz, want niet iedereen kan dit waarderen en somige worden nog wel eens nerveus om maar een voorbeeld te noemenOok onder het tapijt is hij nog helemaal netjes en zit ook nog de originele demping/teer op. Onder de achterbank zou nog wat kunnen zitten en misschien aan de binnenkant van de dorpels, ben benieuwd
![]()
27 sep 2013 21:52
piewie schreef:DutchBuild schreef:piewie schreef:kijk ook maar eens naar dit lijntje
dat is een amerikaan waar ik mee bezig ben die perfect in de lak stond.
en eerste instantie ook nog niet zo slecht leek
het is niet te hopen dat je de zelfde problemen tegen komt.
maar deze was ook maar 10k
viewtopic.php?f=33&t=35997
Zo dat is de moeite idd. Vers overgespoten en een lage prijs is al verdacht natuurlijk. Een goede spuitbeurt kost mij tegenwoordig al zo'n 3500 voor alleen de buitenkant. Als een handelaar er 1 laat overspuiten om hem beter te kunnen verkopen is dat al verdacht omdat een goede spuitbeurt meestal niet loont. Zo weet ik dat ze in Brummen bij de Gallery ook auto's zoals Porsches en massarati's in een andere kleur hebben laten spuiten om hem beter te kunnen verkopen. Ook Een plamuurbak van een Porsche werd daar even iets opgelapt. Je zou maar zo'n auto kopen zeg![]()
Ik wist dat het zo erg kon zijn (zelfs met een US want niet overal in de US hebben ze het zelfde klimaat) en wilde het risico verminderen door een nog niet gerestaureerd exemplaar te kopen zodat er niet veel te verbergen is.
De delen zoals de bodem, binnen in de kofferbak, motorruimte en binnen-wielkuipen zijn nog origineel en de buitenzijde is een keer overgespoten, maar meer dan 5 jaar geleden zodat ook hier de plekjes weer zichtbaar zijn. Ik weet dat ik de linker voordeur moet gaan vervangen en de rest is erg netjes. De kofferruimte is in shuts gespoten en is zwart. De kofferruimte is in kleur, maar ze hebben daar een stukje schoon-gestraald en bijgewerkt met verf en is goed zichtbaar, maar is nooit aan gelast. Ik wil dan ook het frontje compleet vervangen en niks repareren. Graag wil ik de benzine-vuldop in de motorkap maken, maar dat betekent dat ik of een nieuw dicht scherm moet kopen, het gat dicht lassen of het klepje laten zitten zodat het in de toekomst misschien ooit weer makkelijk naar origineel te herstellen is.
Ik heb er onder gelegen met een goede lamp en kon zo niks geks vinden. Ook let ik altijd goed op de reactie van de verkoper als ik een lamp aan doe en er onder kruip enz, want niet iedereen kan dit waarderen en somige worden nog wel eens nerveus om maar een voorbeeld te noemenOok onder het tapijt is hij nog helemaal netjes en zit ook nog de originele demping/teer op. Onder de achterbank zou nog wat kunnen zitten en misschien aan de binnenkant van de dorpels, ben benieuwd
![]()
Het zal waarschijnlijk ook wel meevallen
Wat ik er mee wil zeggen dat de amerikanen die deze kant op komen
Niet allemaal heilig zijn .. Zit ook veel bras bij