Voor mij was de overweging om over te stappen van 996 C2 naar 997 Turbo idd alleen het rijgenot van de extra PK's. Ik zag de aanschaf van een Turbo niet als investering. Heb dat nooit gedaan en mijn statistieken zijn ronduit slecht: timing van koop en verkoop is systematisch slecht gebleken
Ik was zeer tevreden met mijn ongeblazen 996 en heb daar veel plezier aan beleefd. Toch miste ik wel de kick van 500 pk. Ik heb zeer serieus in overweging genomen om een Turbo te kopen en heb een aantal 996'en en 997's bekeken en gereden. De acceleratie van de Turbo vind ik super. Looks ook. Ben inmiddels in het reine gekomen met de spoiler van de Turbo. Wie weet gaat dat ook ooit met de spoiler van de GT3 gebeuren, alhoewel ik nog een voorkeur heb voor autos waar deze op een nette manier is weggehaald zoals bij de 991 die nu bij Porsche Centrum Gelderland in de verkoop staat.
In dit traject ook nog naar andere auto's gekeken waaronder Aston Martin Vantage + DB9 en Ferrari F430. De Aston vind ik erg mooi maar daar mis ik de kick tijdens het rijden. De F430 is mij toch wat te opvallend, terwijl aanschafprijs aardig in de buurt komt van een goede 997 Turbo. Onderhoud kan best wel wat hoger uitvallen dan bij de Turbo, maar bij mij thuis is de afspraak dat een hobby geld mag kosten
Nu lang wikken en wegen mbt tot een prachtige 997 Turbo met voor mij de juiste opties (zoals in mijn originele vraag gemeld) kwam mijn 996 weer in de verkoop. De vorige eigenaar heeft er veel aan verbeterd en ik ben weer over deze auto gaan nadenken. Uiteindelijk heb ik besloten om mijn Turbo plannen te parkeren en de 996 terug te kopen. De ruige looks en de loud sound van de uitlaat maken een hoop goed en ik rijd inmiddels weer met veel plezier in een hele mooie 996.
Misschien dat ik over enige tijd toch weer naar iets met meer vermogen ga kijken, maar momenteel ben ik weer een zeer tevreden Porsche rijder. Het Porscheloos zijn viel mij iig zwaar.
Ik zou zelf altijd een 997 Turbo kopen met Sport Chrono. Handbak op de Mk1 is een must have voor mij. En ja kleur is persoonlijk. Ik vond de zilveren een paar jaar geleden het mooist. Merk inmiddels dat ook dit kan veranderen. Ik heb nu een sterke voorkeur voor zwart (liefst mat) of donkerblauw. Knal rood lijkt me ook wel mooi maar die zijn bijna niet te vinden. Een uitlaatmodificatie voor meer sound spreekt mij ook aan en een opgevoerde motor zoals je in Duitsland wat vaker ziet zou voor mij een pluspunt zijn. Het Mezger blok moet dit kunnen hebben en het geeft nog meer fun
Voor degenen die nog op jacht zijn: veel plezier en een goede vangst !