Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
31 jan 2016 20:40
horn schreef:Als je duits een beetje soepel is, kan je het hier nalezen.
Kan het er niet 1-2-3 uithalen.
Wanneer ik echter bij het Strassenverkehrsambt kijk, dan zie ik toch echt de volgende zin staan:
Kurzzeitkennzeichen - oder auch 5-Tages-Kennzeichen - sind Kennzeichen, die fünf Tage nach ihrer Anmeldung ihre Gültigkeit selbstständig verlieren. Diese Kennzeichen werden zur Überführung, für Probefahrten, sowie zur Vorführung bei TÜV oder Dekra für beliebige Fahrzeuge (PKW, LKW, Krad, Anhänger etc.)
innerhalb Deutschlands verwendet.
Dus toch echt met gele sticker enkel in Duitsland.
Bron:
http://www.strassenverkehrsamt.de/news/ ... nnzeichen2De kentekenplaten met het rode vlakje zijn voor uitvoer vanuit Duitsland:
Zollkennzeichen / Transitkennzeichen werden für die Ausfuhr von Fahrzeugen von Deutschland ins Ausland gebraucht. Die Schilder bekommen Sie in jeder Kfz-Zulassungsstelle in Deutschland. Sie müssen das Fahrzeug dort vorführen, TÜV und AU müssen gültig sein! Die Versicherung gilt in ganz Europa, auf der grünen Karte sind die Schadenbüros vermerkt.
Bron:
http://www.strassenverkehrsamt.de/news/ ... ennzeichen
31 jan 2016 21:15
mbembe schreef:Behalve als er iets gebeurd zo zijn

Ook dan niet, schadefourmulier: Aangereden door een Porsche 912. Ja toch?
Ik weet zeker dat als jij ook heden ten dage twee dezelfde auto's koopt dat je ze afwisselend op één kenteken kan rijden. zonder dat er iemand achter komt.
Niet dat je er waarschijnlijk zo veel aan hebt...
31 jan 2016 21:18
En hier nog het formulier voor de 2 weken vrijstelling van de wegenbelasting:
klikkerdeklik voor de link
31 jan 2016 21:23
912 schreef:Ook dan niet, schadefourmulier: Aangereden door een Porsche 912. Ja toch?
Bij een lichte schade met formuliertje geloof ik dat wel. Maar je zou maar iemand invalide rijden en na politieonderzoek zien ze de identiteitswissel vd auto. Jouw verzekeringsmaatschappij zal zeker uitkeren aan de tegenpartij. En de uitgekeerde gelden dan verhalen bij jou. Weet je wat het kost nadat je iemand invalide hebt gereden? (Ik niet, ben geen letselschade specialist)
31 jan 2016 21:26
912 schreef:mbembe schreef:Behalve als er iets gebeurd zo zijn

Ook dan niet, schadefourmulier: Aangereden door een Porsche 912. Ja toch?
Ik weet zeker dat als jij ook heden ten dage twee dezelfde auto's koopt dat je ze afwisselend op één kenteken kan rijden. zonder dat er iemand achter komt.
Niet dat je er waarschijnlijk zo veel aan hebt...
Bij 2 identieke auto's mss wel, maar stel je bent all risk verzekerd jij wil m laten herstellen dan komt er in jouw geval wel iemand achter dat VIN-nummers niet overeenkomen. Of je moet dan ook nog een (eenzijdig) ongeluk verzinnen. Lijkt me allemaal wel wat ver gaan. Laat ik het anders zeggen: ik zou het risico niet nemen om wanneer er iets gebeurd een heel web van leugens te moeten optuigen. Dan maar liever zo'n tijdelijk kenteken voor een paar tientjes met het risico aangehouden te worden
31 jan 2016 21:28
En idd ook nog de argumenten van MarcoB meegenomen, nee ik zou dat niemand adviseren
31 jan 2016 21:44
Een goede (in ieder geval wa) verzekering is een must. Als er wat gebeurt kun je de net gekochte auto weer verkopen ivm de schadeclaim. Ook zijn er regelmatig controles aan de grens en worden de auto's met export en kurz kentekens er altijd uit gehaald. Makkelijkste is inderdaad een autoambulance en anders bij de grens het export kenteken vervangen voor een 1 daags kenteken.
31 jan 2016 22:11
hoefnix schreef:Verzekeren op chassisnr kan alle vormen hebben (WA - vol casco etc)
thanks. weer wat geleerd.
31 jan 2016 22:15
Uit de bron die je hierboven vermeldt:
"Allerdings existiert innerhalb der EU-Mitgliedstaaten seit 2007 eine Anerkennungspflicht für das deutsche Kurzzeitkennzeichen. Somit ist die Nutzung eines Kurzzeitkennzeichens auch über die deutschen Grenzen hinaus innerhalb der EU-Mitgliedstaaten möglich." Zou ook wel vreemd zijn. Ik heb met alle uit te voeren auto's netjes alle formulieren ingevuld dat ik die auto naar Nederland ga exporteren en dan zou er nooit iemand op het Verkehrsamt zijn geweest die mij daarop gewezen had. Sterker nog, alle keren gewoon een geel-vlakjes-kenteken verkocht. Heb nog nooit zo'n rode gehad...
31 jan 2016 23:15
Mmmmm, weer war geleerd
En bij de invoer van mijn 911 € 100,- teveel betaald voor een rood stickertje
31 jan 2016 23:22
sterker nog ... mij is het in Duitsland nooit gelukt om 'n plaat met rood vlakje te krijgen

Dacht namelijk dat die 3 maanden geldig waren én moest het dan helaas altijd met 'n week-plaat (geel vlakje) doen.
Inderdaad altijd duidelijk bij het verkeersambt aangegeven wat de bedoeling was ....
Blijkbaar weten ze het in Duitsland bijna net zo goed als in Nederland
01 feb 2016 7:16
Of een belletje naar Paul Broere van
http://distinctive-mobility.nl/
01 feb 2016 12:22
Heb ooit es een gelijkaardige discussie gelezen en ik dacht dat het op het volgende neerkwam:
Zo'n gele of rode plaat is verzekeringstechnisch ok maar alleen (en slechts alleen) om het voertuig van de plaats van aankoop naar huis te rijden. Het heeft dus geen nut om een rode plaat te vragen (en te betalen) want je mag er niet zomaar mee rondkarren.
02 feb 2016 15:20
Hmmmm... De Duitser laat niets meer van zich horen; de auto staat wel nog op Mobile.de...
Ik kan alleen in een weekend gaan kijken en de koop definitief sluiten en de komende weekeinden zit ik -behalve het aanstaande- shocking klem met (andere) afspraken. Ik ga ook niet aanstaande weekend op de bonnefooi meer dan 3 uur er naartoe rijden en ook weer terug.
De in Nederland aangeboden Boxsters (986) hebben op dit moment een 'all time low' bereikt met nog geen 90 auto's op Marktplaats (bijvoorbeeld). Er staat op dit moment geen enkele -voor mij interessante- Boxster te koop...
02 feb 2016 15:49
Ik zou hem/haar even bellen. Op mails wordt niet altijd goed gereageerd zeker bij een buitenlander in Duitsland. Ik zou trouwens wel wat twijfels hebben bij "Im Kundenaftrag" dit wordt er veelal bij gezet zodat ze geen garantie hoeven te geven op de auto zelf, km stand, schade verleden, ect. Als de handelaar al geen vertrouwen in zijn auto heeft...
02 feb 2016 16:11
Ik heb 'm al een paar keer geprobeerd te bellen, maar krijg steeds z'n voicemail. Vraag 'm dan om mij te bellen, maar dat gebeurt niet. Krijg wel sms-jes van 'm, maar ook slechts te hooi en te gras...
03 feb 2016 10:03
Over het gele kurzzeitkennzeichen kunnen ze in Duitsland roepen wat ze willen, maar feit is dat deze buiten Duitsland niet geaccepteerd hoeft te worden omdat het een kenteken met blanco papieren betreft. Deze worden met de hand ingevuld door eigenaar/verkoper wat misschien in Duitsland geen probleem is, maar het gaat dus niet om een officiële voertuigregistratie. Zelfs Duitsers mogen met een dergelijk kenteken eigenlijk de grens niet over. Een exportplaat met officiële registratie daarentegen moet wel in de rest van de EU geaccepteerd worden.
03 feb 2016 17:23
Ik heb ooit een VW Passat uit Duitsland laten importeren. Ik weet dat zelf doen goedkoper is, maar ik wilde dat het goed en professioneel aangepakt werd. Ik heb dus goede ervaringen met Carmatcher uit Soest. Via google snel te vinden. Het kost een bedragje, maar kreeg de auto toen netjes voor de deur geleverd met alles erop, eraan, erbij, gepoetst en volgetankt. De Passat kwam toen uit Berlijn (was een bedrijfsmodel geweest van VW zelf) en ik wilde er een met alle opties. Was destijds niet in NL te vinden.
03 feb 2016 23:13
Carmigration te Heteren.
04 feb 2016 22:04
Inmiddels weer contact met de 'Deutscher'. We hebben net een aardig en goed telefoongesprek gehad en we hebben nu de afspraak gemaakt dat ik zaterdag naar de auto ga kijken!
Proefrit maken, 'Scheckheft' checken, en nog wat dingetjes afhechten en dan wellicht de koop sluiten...
Auto voldoet aan mijn wensen, met uitzondering van de tip: het is een handgeschakelde. Wel een 'S' (3.2) 986 in het zwart met een rood interieur. Voorzien van (TüV-geregistreerde) BBS velgen die de auto een mooi agressief uiterlijk geven. Tequipment Sportonderstel (2cm verlaagd) en nog wat andere goodies.
Fingers crossed!
06 feb 2016 13:07
Bedankt voor de tip Ivo!!
Heb gisteren gesproken met 'Black betty'... benieuwd naar zijn bevindingen van de auto.
@Black betty.. we bellen!
06 feb 2016 14:46
Waar ik van de week achter ben gekomen is dat indien je een auto met schade koopt en deze een behoorlijke CO2 emissie uitstoot heeft dit geen invloed meer heeft op de BPM.
06 feb 2016 15:39
Siepel schreef:Over het gele kurzzeitkennzeichen kunnen ze in Duitsland roepen wat ze willen, maar feit is dat deze buiten Duitsland niet geaccepteerd hoeft te worden omdat het een kenteken met blanco papieren betreft. Deze worden met de hand ingevuld door eigenaar/verkoper wat misschien in Duitsland geen probleem is, maar het gaat dus niet om een officiële voertuigregistratie. Zelfs Duitsers mogen met een dergelijk kenteken eigenlijk de grens niet over. Een exportplaat met officiële registratie daarentegen moet wel in de rest van de EU geaccepteerd worden.
Ben benieuwd hoe je bovenstaande bewering onderbouwt. Een kurzzeit kennzeichen zoals ik het ken wordt zeker niet 'gewoon met de hand ingevuld' maar krijg je op basis van alle officiele papieren bij het Verkehrsamt. Over het gebruik buiten Duitsland is hierboven al eea geschreven, w.o.
"Allerdings existiert innerhalb der EU-Mitgliedstaaten seit 2007 eine Anerkennungspflicht für das deutsche Kurzzeitkennzeichen. Somit ist die Nutzung eines Kurzzeitkennzeichens auch über die deutschen Grenzen hinaus innerhalb der EU-Mitgliedstaaten möglich." Mijn persoonlijke ervaringen zijn anders dan dat jij beschrijft. Maar daar ik een risico avers mens ben en graag bijleer, ben ik benieuwd wat de achtergrond van je bewering is.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.