Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

09 okt 2020 7:41

Ticcie schreef:Nou volgens mij valt er weinig uit te lezen aan een 964 helaas. Geen km’s, overrev’s etc., maar alleen sensoren, kachelkleppen etc. Word je niet heel veel wijzer van.

Als je vlgs jou de juiste hebt gevonden qua kleur, interieur, uitrusting, algehele staat, geschiedenis gewoon meteen een akk plannen. En als je bang bent dat ie voor je neus wordt verkocht, dan kun je een prijs afspreken onder voorbehoud van grote posten uit de akk.


Klopt is beperkt, maar voldoende om snel te checken. Mijn Pa adviseert altijd om een 4-gas meting te laten doen. Krijg je een goede indicatie of de motor goed loopt. Wat ik vreemd vindt is dat dit geen onderdeel van een AKK is, tenminste bij mij is het niet gedaan. Verder heb ik met mijn Pa enigzins moeten lachen om de AKK, die lijst was allerminst compleet. Vaar niet blind op een AKK.

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

09 okt 2020 8:33

Ik denk dat een AKK per partij zal verschillen in de wijze waarop, wat en hoeveel er gecontroleerd wordt. Voor mij maar 1 partij Erwin van Rebel Engineering.

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

09 okt 2020 12:49

Rik964 schreef: Mijn Pa adviseert altijd om een 4-gas meting te laten doen. Krijg je een goede indicatie of de motor goed loopt. Wat ik vreemd vindt is dat dit geen onderdeel van een AKK is, tenminste bij mij is het niet gedaan..


Niet elke AKK'er heeft de beschikking over een 4-gas-meter . Een foutieve 4-gas meting hoeft niet op een slechte of slecht draaiende motor te duiden .... de 964 is vaak een beetje lastig qua uitstoot en de regeltjes volgen :mrgreen:

Zoals Gizmo schrijft, AKK verschilt best wel veel tussen partijen onderling.

Zo heb ik meegemaakt dat bij een 964 een rondje om de auto werd gelopen en alleen de auto werd uitgelezen .. tot een AKK keurmeester die de halve auto demonteerde - inclusief klepdeksels. Bij een Carrera 3.2 geloof ik daar nog in, bij een 964 niet :|

Een goed AKK kost dan ook best een beetje geld, daar het met de (steeds) ouder wordende auto's ook meer tijd in beslag neemt om alles te bekijken :idea:

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

11 okt 2020 10:23

Al 1 gevonden?
Ik heb een vriend die heeft een hele mooie te koop ,maar is een C2.

:thumleft:

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

12 okt 2020 23:16

petquesha schreef:Al 1 gevonden?
Ik heb een vriend die heeft een hele mooie te koop ,maar is een C2.

:thumleft:


Om een update te geven, in volgorde van diegene die ik reeds ben gaan bekijken:

1. Rode C4 van 1989, +/-260k op de teller, particulier, niet op de markt
=> heeft een 991 gekocht en verkoop de 964
- algemeen goede staat,
- carrosserie was algemeen goed, geen roestblaasjes aan de voorruit of achterruit, wel aan beide koplampen onderaan
- revisie gehad van de cillinderkoppen zo'n 15k terug 4j geleden (15k gelopen op 4j)
- origineel NL wagen, heeft stempels en wat facturen maar geen gegronde historiek, leek me wel een eerlijke wagen
- geen open dak, verder ook weinig opties
- zeer goed buikgevoel bij de verkopende partij

2. Rode C4 van 1989, 227k op de teller, particulier, niet op de markt
=> op de oprit een Cayenne, garage ging open en 2 964's waarvan 1 midnight blue RS... Duidelijk een liefhebber
- algemene staat minder goed dan de eerste (optisch), een wagen die echt gebruikt is om te rijden
- voorbumper en vleugels herspoten (wat doffe lak aan de vleugels, polijstbeurt nodig)
- minimale roestvorming aan de voorruit rechtsvoor
- geen revisie gehad, eigenaar vindt het niet nodig, lekt ca. 1l/10.000km (gebruikt Motul 15W50)
- alle facturen te zien gekregen sinds zijn bezit (9j), +/- 15k aan onderhoud/vervangingen
- rijdt rond zonder de afdekplaat van de motor (onderzijde)
- verder geen roest te bespeuren
- interieur vertoonde een uitgezet dashboard (zon), zie je wel vaker, alles werkte prima, auto reed goed, oliedruk etc. waren goed
- historiek, Zwitserse wagen, origineel onderhoudsboekje verloren geraakt, heeft wel nota's van de eerste eigenaar, via DE in België terechtgekomen, Duitse eigenaar was nalatig in onderhoud, Belgische eigenaar is steeds bij 911 Motorsport op onderhoud geweest (facturen)
- open dak, werkte perfect

3. Polar Silver C4 van 1990, +/-140k op de teller, particulier, via zoekertjessite
=> jonge kerel, leeftijdsgenoot, 2j eigenaar
- algemene staat zeer goed, geen roest waarneembaar
- motorkap herspoten na het verwijderen van een vleugeltje (zo'n Amerikaanse spoiler met stoplicht), opnieuw vernist op het dak
- Italiaanse wagen van oorsprong (ben ik absoluut geen fan van)
- Historiek lijkt te kloppen, een gap van 3j waar de km-stand niet te achterhalen is
- Wagen reed goed
- Magenta interieur, goeie staat, wat opfrissing nodig van de stoelen, m'n kleur niet, zou ik beu raken...

4. Metallic Silver C4 van 1990, 207k op de teller, particulier, niet op de markt
=> oudere man, 66j, ex mecanieker, verkoopt omdat hij zijn vorige 964 cab heeft kunnen terugkopen
- TOP TOP TOP staat...
- volledige motorrevisie gehad 10k km terug
- alle roest verwijderd + herspoten
- alle facturen die teruggaan tot 1994 in bezit
- volledige eigenaarshistoriek gekend (4 eigenaars)
- wagen reed top
- ZO PROPER! Ongelooflijk propere wagen
- Turbo seats + open dak
- Belgisch geleverde wagen
- prijs ligt zo'n 7k boven m'n budget
- Metallic Silver, wat saaie kleur?

5. Midnight Blue C4, 249k op de teller, te koop bij Haaglanden Motorsport
- wagen stond boven, testrit was dus uitgesloten
- voorbumper, kofferdeksel, vleugels en motorkap zijn herspoten (proper gedaan)
- revisie bij 65k km (1994), modificatie AR02 (verpakt) => niet zeker of het effectief een revisie is of louter de verpakking
- zou geen olie lekken (kon ik niet controleren), motor leek mij toch iets te zweten (niet erg)
- starte goed, liep mooi
- historiek gekend, origineel NL wagen,
- geen roestplekken zichtbaar aan voorruit, achterruit, koffer, was iets te donker in de showroom om goed te kunnen zien
- voldoet aan de wensen maar ik weet niet goed welk gevoel ik bij deze wagen & haaglanden moest hebben, enerzijds goed, anderzijds minder goed

=> 2 Porsche specialisten hebben me aangeraden een 111 punten check te laten doen bij een Porsche center. Niet bij een specialist, ze zullen "zeiken" over de wagen maar dat weet ik op voorhand.
Haaglanden had dit liever niet, wel bij een specialist.

Iemand die weet waarom?

Kortom, een zeer leuke, boeiende maar moeilijke zoektocht! Tot nu zou ik naar gevoel nummer 4 bovenaan plaatsen gevolgd door nummer 1.
De prijs van nr. 1 was niet slecht maar toch wat te hoog voor die km-stand. De prijs van nummer 4 vond ik dan weer iets te hoog omwille van het feit dat hij herspoten is in combinatie van die km-stand.

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

13 okt 2020 8:06

Is het in dit soort gevallen niet altijd een gevoels kwestie?
ik zou in dit geval nmmr 4 en nmmr 1 een tweede maal gaan bekijken en wie weet is er nog wel wat mogelijk mbt de prijs van nmmr 4.

Wat ik daarmee bedoel is dat het geen goedkope auto's zijn en iemand met cash in de hand is nog altijd anders dan de Marktplaats ridders....

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

13 okt 2020 10:10

Mocht u interesse hebben in een C2 dan is die van mn vriend echt een topper.

Rood met zwart interieur ,110.000 kms ,kost onder 50.000 euro ,alles origineel met service history.

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

13 okt 2020 11:37

Heb je met zowel een C2 als een C4 gereden? Ik vind dat een C2 wat lichter en scherper aanvoelt en daardoor leuker rijdt. Een C4 geeft je ws een wat veiliger gevoel en is wat voorspelbaarder in noodsituaties.

Ik had vooraf een voorkeur voor een C4, maar na de proefritten toch een lichte voorkeur voor een C2.

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

13 okt 2020 11:45

Ik zou nr. 4 laten keuren bij de Porsche dealer. En dan kopen. Misschien kun je de prijs nog wat omlaag brengen.

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

13 okt 2020 19:52

Ik zou een 964 nooit laten keuren bij een Porsche Center. Er zijn diverse specialisten die veel meer ervaring hebben met een 964 dan een PC. 111 punten check mmmmmm.

Mijn advies is om de 964 te laten aankoopkeuren (VOORDAT je hem koopt) door de specialist waar je hem in onderhoud wil gaan geven. Bij voorkeur een specialist die zelf geen 964s verkoopt. Ik heb zelf hele goede ervaringen met Erwin van Rebel. Maar er zijn er diverse die hier erg goed mee zijn (Rennsport, vd Gugten, etc etc - gebruik de zoekfunctie). Ik heb bij mijn laatste gezegd, waarbij ik een goed gevoel had bij de auto en bij de verkopende partij, dat ik bereid was de vraagprijs te betalen als hij goed door de akk kwam. Als er bijzondere dingen uitkwamen zouden we opnieuw onderhandelen. Auto was perfect. 4 nieuwe banden (lagen nieuwe Toyo888’s semislicks onder) en vraagprijs afgetikt. Naar volle tevredenheid.

Ik zou de 4e aan een nader onderzoek onderwerpen. Als hij echt zo goed is als je beschrijft zou ik wel bereid zijn 5K op mijn budget te gooien (ervan uitgaand dat je die ruimte ergens vandaan kan halen uiteraard).

Veel wijsheid. En koop met je hoofd, niet met je hart. Ze zijn allemaal mooi 8)

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

13 okt 2020 19:56

Ticcie schreef:Heb je met zowel een C2 als een C4 gereden? Ik vind dat een C2 wat lichter en scherper aanvoelt en daardoor leuker rijdt. Een C4 geeft je ws een wat veiliger gevoel en is wat voorspelbaarder in noodsituaties.
Ik had vooraf een voorkeur voor een C4, maar na de proefritten toch een lichte voorkeur voor een C2.

Heb zowel 964 C2’s als C4’s gehad maar als ik jouw verhaal lees ben ik blij dat je nooit een proefrit in een van mijn auto’s hebt gemaakt :mrgreen: De grens van een C4 ligt een stukkie verder dan die van een C2. Als je die grens bereikt is een C2 juist voorspelbaarder dan een C4. Als die C4 echt gaat doe je nauwelijks iets meer. Een hier bekende specialist zei me ooit dat mijn grens dichterbij lag dan die van die auto’s :cheesy:

Maar bij ‘normaal gebruk’ (spirited drive zoals de Engelsen plegen te zeggen) heb ik nooit gemerkt dat een C2 lichter en scherper rijdt dan een C4. Op het circuit wel. Maar ook bij 275 km/u niet. En zelfs in de bergen niet echt. Kont brak van de C2 soms een beetje uit, maar nooit spannend. Beetje hetzelfde als ik met de BMWs deed.

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

26 okt 2020 12:04

Korte update.

Hartig gesprek gehad met de vrouw (moeten we allemaal doorheen) en ik volg haar, "je droomt nu al zo lang van een 911, waarom zou je nu dan een compromis treffen en eentje nemen waar je de kleur niet graag van ziet".

=> dit gaat dus over de zilveren 964

Hoe goed de wagen er ook uit zag, ik ga het niet doen, ik blijf twijfelen over de kleur, en twijfel is bij mij geen goed teken. Ik weet wat ik wil, de zoektocht is moeilijk, niet onaangenaam, ik zoek tot ik 'm vind.

Zondag ga ik opnieuw eentje gaan bekijken, Midnight Blue, 1992, 230k gelopen, revisie op 225k, lekt wat olie aan de krukaspoelie. Alle negatieve puntjes heeft de eigenaar aan me overgemaakt. Volledige historiek gekend. Alle facturen terug tot 1995. Heel wat opties. AKK is geen enkel probleem voor de man.

Is een wagen waar ik zelf ook nog wat aan kan werken, geen perfecte.

Hopelijk meer info binnenkort! :D

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

26 okt 2020 23:40

Als het 'n 3.2 mag zijn...

Afbeelding

Hier te koop

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

27 okt 2020 0:05

Zo’n coole kleur

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

27 okt 2020 11:29

Mooie interieur bekleding ook, jammer van de beschadigde bestuurdersstoel.

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

27 okt 2020 12:11

daar zou ik hem niet om laten staan als hij goed is.

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

27 okt 2020 13:07

Ik ook niet, dat is prima te herstellen lijkt mij.
Als ik nog op zoek was naar een Carrera 3.2 zat ik al in de auto naar Berlijn.
Zelden wordt er één in het schitterende Murano Green aangeboden.
Is denk ik één van de zeldzaamste kleuren voor een 3.2, want alleen in modeljaar 1989 verkrijgbaar.

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

27 okt 2020 13:13

... ook zeldzaam voor een 964.

Waarbij ik Murano Green wat beter vind staan :wink:

Maar ... ook als ik in de markt zou zijn voor een Carrera 3.2 zou ik deze niet overslaan :thumleft:

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

27 okt 2020 13:28

Mooi mooi mooi!

Ik vind het ook wat beter op een 964, had ik een 3.2 gezocht dan had ik deze wel graag gezien. Mooie combo!

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

27 okt 2020 20:06

En al weer verdwenen van mobile.de...

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

27 okt 2020 20:23

Ja, vind je het gek met zo'n kleur..... 8)

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

30 okt 2020 20:26

stijn_b schreef:Korte update.

Hartig gesprek gehad met de vrouw (moeten we allemaal doorheen) en ik volg haar, "je droomt nu al zo lang van een 911, waarom zou je nu dan een compromis treffen en eentje nemen waar je de kleur niet graag van ziet".

=> dit gaat dus over de zilveren 964

Hoe goed de wagen er ook uit zag, ik ga het niet doen, ik blijf twijfelen over de kleur, en twijfel is bij mij geen goed teken. Ik weet wat ik wil, de zoektocht is moeilijk, niet onaangenaam, ik zoek tot ik 'm vind.

Zondag ga ik opnieuw eentje gaan bekijken, Midnight Blue, 1992, 230k gelopen, revisie op 225k, lekt wat olie aan de krukaspoelie. Alle negatieve puntjes heeft de eigenaar aan me overgemaakt. Volledige historiek gekend. Alle facturen terug tot 1995. Heel wat opties. AKK is geen enkel probleem voor de man.

Is een wagen waar ik zelf ook nog wat aan kan werken, geen perfecte.

Hopelijk meer info binnenkort! :D


De vlieger gaat helaas niet op :( Wagen is deze avond verkocht, desondanks dat ik een optie erop had. Teleurgesteld. :cry:

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

30 okt 2020 21:12

Er komt vast wel weer wat anders op je pad.....

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

31 okt 2020 11:01

Ik vind het logisch, als ik mijn auto aan iemand daadwerkelijk kan verkopen dan gaat die echt de deur uit,dan krijgt degene met een optie het bericht dat de auto verkocht is.
Je gaat als verkoper echt niet zitten wachten op een twijfelaar.

Re: Porsche 964 C4 GEVRAAGD - manueel

31 okt 2020 12:31

de echt goeie zijn zo weg. weten wat je kunt besteden, toestemming vragen aan totmbo, verzekering oplijnen, akk bespreken met de favoriete specialis, alles klaarzetten voor actie en toeslaan als hij voorbij komt. 8)
Plaats een reactie