Enkele maanden later en het blijft borrelen...
Net als (het weinige) roest op de Turbo.
Hoe weinig het ook is: het steekt mijn ogen uit.
Al een paar voorzichtige mailtjes gestuurd naar de firma die de job zou doen en dat is dikwijls het begin.
In november dacht ik nog van 'm eventueel te verkopen, maar hoe meer ik eraan dacht, hoe afstotelijker het idee me viel. Hoe komt dat? Oa het Tesla-topic

Maar ook de algemene trends in het auto landschap, algemene opinie etc...
En ik keek rond in de garage, en ik zag al die vergane glorie van flipperkasten staan en ik zette er eentje aan en ik dacht "Jij bent lomp, traag en hopeloos verouderd, maar je bent véél mooier en dieper dan eender welke FIFA of GTA", en ik keek naar de Turbo en ik dacht "het plebs snapt het niet, jij gaat niet weg".
In november dacht ik ook nog van "als ie niet verkocht geraakt probeer ik 'm te ruilen voor een backdate of een F-model", en hoe langer ik daar over dacht hoe dommer die stap me ook leek. Ik ben nu wel echt gek van de 964 en velen zullen het oneens zijn met mij, maar qua Porsche 911 is dat een beetje mijn favo model. Zeker de "brede". Eens het dan doordrong dat ik een brede had, en niet alleen dat, zelfs een "echte" brede, viel het kwartje van "waarom zou je dat weg doen?"
In november dacht ik tenslotte ook nog van 'm te backdaten of tenminste een ducktail oid te plaatsen. Ook daar is precies het kwartje gevallen dat ik ineens besef wat ik wel staan heb. Het is een 964 Turbo en het mag een 964 Turbo blijven. Veel foto's bekeken en 't zal nooit een Singer worden. Die wielkasten zijn helemaal anders en de verhoudingen kloppen niet.
Alleen, de kleur.
NIET standaard. Dat is een feit.
60% van mij denkt Slate Grey, de rest van mijn brein zou graag aan jullie willen vragen om zoveel mogelijk foto's te posten van kekke kleurtjes, liefst op 964's met dikke poep. RWB's etc zijn ook welkom. Dat ga ik wel niet doen maar als er eentje is die echt voor jullie uit de band springt, post 'm dan aub. Ik kan googelen zoveel ik wil, ik ga nooit de echte speciale 964's vinden.
O ja, ook één van de redenen waarom ik het zou laten doen: dan is er iets om naar uit te kijken. Soms moet je het daarmee doen.